25.03.2021, 08:54 | #11 |
Zarejestrowany: Nov 2018
Posty: 88
Motocykl: RD03
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 4 min 46 s
|
Co do docierania, to ja swoją XR 400 po wymianie tłoka i szlifie cylindra docierałem na piaskowni.) Jedyny plus to taki, że było to w zimie, w styczniu, bo moto chłodzone wiatrem.
Za miesiąc pojechałem nią na zawody cross country. W moich rękach nigdy nie brała oleju, nie puszczała dymka, moc i dół miała super. Najwazniejsza rzecz, to nie przegrzać silnika i nie jeździć na stałych równych obrotach, nie zamulać i nie pałować, pierwsze 100-200 km do 3/4 zakresu, później korzystać z całej skali obrotów, ale stosować obciążenia chwilowe, zmienne. W motocyklach na nikasilu, 1-2 godziny takiego docierania, a później dzida, oczywiście jak ktos umie i dobrze spasuje tłok z cylindrem. Olej i wymiana według uznania, ale ja bym nie przesadzał, w motocyklu chłodzonym cieczą warunki temperaturowe są zazwyczaj stałe, więc spokojnie pierwsza wymiana po 1000 km. |
25.03.2021, 09:29 | #12 |
O docieraniu silników
Moja XL600 na żeliwnej tulei na pierwszy wyjazd pojechała na wiosennego offa.
Tłok był na sześć setek wossner. Nie pałowałem jej ale jak trzeba było to się jechało - czyli warunki dość podobne jak dario9z. Moto chodziło do końca u mnie jak złoto, nigdy żadnego dymka, brania oleju, palenie od kopa. Kompresja zajebista. Wczoraj miałem wieczór na jamie bo składałem silnik to móżdżyłem i przypomniałem sobie jak wielkie różnice były w osiągach NOWYCH zupełnie jawek i simsonów, które ujeżdżali co bogatsi koledzy u mnie w miasteczku. myślę, że to było związane właśnie z docieraniem - nie do końca świadomym ale tym bardziej o różnych parametrach. W przyszłym tygodniu odpalam dwa nowe silniki na nowym Nicasilu - ale tu filozofii nie ma. Dwa cykle cieplne i można grzać. W trialówce mam cylinder zrobiony na 0.05mm czyli pół włosa na stronę. Odczucie jest takie, że to powinno chodzić, bez pierścieni Myślę, proszę Państwa adminów, że już można wydzielić wątek o docieraniu silników m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
25.03.2021, 11:15 | #13 | |
Cytat:
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles |
||
25.03.2021, 13:48 | #14 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
|
25.09.2022, 17:44 | #15 |
Zarejestrowany: Sep 2022
Miasto: Warszawa
Posty: 37
Motocykl: F750GS, R1250GS, CRF300L
Online: 23 godz 40 min 55 s
|
Przeczytałem ten wątek i dowiedziałem się co najmniej kilku nowych rzeczy. Czyli podsumowując:
Dodatkowo mam pytania:
|
25.09.2022, 20:01 | #16 |
Jaki olej to nikt nie wie ale raczej jest to minerał.
Ja przeszedłem na pełen syntetyk po 1000km.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
15.01.2023, 12:42 | #17 |
Zarejestrowany: Nov 2022
Miasto: Wądroże Wielkie
Posty: 31
Motocykl: CRF1100 AS DCT ES
Przebieg: 9800
Online: 10 godz 29 min 26 s
|
Z tego co pytałem w salonie, jak odbierałem moją afrykę, to dostałem informację, że ten pierwszy olej na te 1000km jest rzadszy od docelowego, aby opiłki metalu nie zapychały filtra oleju. Kiedy zapytałem czy ma to sens i jest z tego jakikolwiek zysk, aby wymienić olej po powiedzmy 200-300 km i potem jeszcze raz po 1000km, to dostałem odpowiedź że nie. W instrukcji jest napisane aby jeździć "zachowawczo", przez pierwsze 500km, czyli pewnie chodzi o to aby gwaltownie nie przyspieszac i hamowac silnikiem. Pan w salonie powiedział, że pierwsze 200km spokojnie (max 120-130km/h), a potem mozna go krecic do konca. Ja raczej zrobie jak w instrukcji, pierwsze 500km jezdze normlanie, nie zamulam ani nic takiego tylko pilnuje maksymalnej predkosci 120-130km/h, mam DCT wiec tutaj nie wskoczy mi silnik na wyzsze obroty. Po 500km pojezdze troche szybciej, moze jakas autostrada albo Eska, aby osiagnac maksymalna predkosc, mysle ze tez nie manetka do konca, tylko stopniowo ta predkosc osiagnac, na dlugim dystansie. Jezdze oczywiscie po zwyklych drogach, aby silnik mial ciagle zmienne obciazenie, hamowanie i przyspieszanie. Po 1000km olej docelowy jak producent zaleca. Mam nadzieje ze ta strategia bedzie optymalna dla silnika.
|
15.01.2023, 13:56 | #18 |
Tyle , że tryb D zamula w mieście i te 2kobrt. to dla mnie na dotarciu za mało. A to o tych opiłkach co by filtra nie zatykało z doopy nie logiczne. Lepiej filtr wymienić co by tam zostały.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
15.01.2023, 19:50 | #19 |
Zarejestrowany: Nov 2022
Miasto: Wądroże Wielkie
Posty: 31
Motocykl: CRF1100 AS DCT ES
Przebieg: 9800
Online: 10 godz 29 min 26 s
|
|
15.01.2023, 21:23 | #20 |
A ja lubię się bawić manualem.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Podstawy mechaniki silników motocyklowych | Gawrys | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 06.03.2013 16:23 |
Różnica wagi i rozmiarów silników | Stachu | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 19 | 26.08.2010 15:21 |