Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.10.2008, 19:13   #1
e200g_
 
e200g_'s Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bartoszyce
Posty: 366
Motocykl: RD07a, WSK 125, SH 125i ABS
e200g_ jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 13 min 16 s
Question Gaznik, modul, swiece? Gdzie tkwi przyczyna?

Gdzie tkwi przyczyna takiego zachowania:


Jak odpalam zimne Afrykie na ssaniu, trzymam ja tak z minute, to wszystko jest OK. Potem odpuszczam ssanie i daje jej okołu 2500 obrotów, tak z okołu 2 minuty, to w momencie, gdy zaczynam tak robić, da się słyszeć takie nieregularne syczenie gdzieś z okolicy gaźników, takie pssssy, pssssy...jest to krótkie może nawet nie trwa sekundę, ale to pssssy na króciutki moment jakby odbiera moc i przydusza silnik, potem znowu nic i przy leciutkim dodaniu gazu znowu pssssy i przyduszenie na ułamek sekundy. Taka sama sytuacja ma tez miejsce, gdy np. w czasie jazdy obroty są za niskie do biegu na którym jadę, wtedy tez zaczyna się objawiać to pssssy i na ułamek sekundy przydusza motonga i tak jakby nim poszarpuje, jednak podkreślam, ze trwa to tylko przez chwilkę i po wejściu na wyższe obroty wszystko wraca do normy Tak jest tez gdy np. w terenie na chwile przykręcę gaz i znowu go odkręcę, to przez chwile pssssy, leciutkie szarpniecie i wszystko ok. Jak się zatrzymam na postoju to na wolnych obrotach, na jałowym biegu tez czasami pssssy


Po konsultacjach w gronie naukowców doszliśmy do wniosku, ze to któraś ze świec, ale trochę tak nie na 100%, bo wszystkie 4 to nówki sztuki. Dobraliśmy się wiec do motora, rozkręciliśmy ile trzeba, wymieniliśmy świece na kolejne nowe i dalej pssssy Uznaliśmy, ze dostaje za mało paliwa, zmieniamy na więcej: pssssy Zatem za dużo paliwa, zmieniamy na mniej: pssssy Zabawa składem mieszanki, czy jak tam sie to nazywa: pssssy Przy okazji sprawdziliśmy połączenia i przyłączenia wszystkich możliwych wężyków i rurek, złączek i czego tam jeszcze i dalej pssssy !!! W końcu zdjęliśmy filtr powietrza i co tam po drodze i dobraliśmy się do gaźników. Odpaliliśmy motong i okazało się, ze coś psssssyczy w lewym gaźniku, odpowiedzialnym za pierwszy cylinder, czyli ten bliżej siedzenia. W końcu po rozmaitych próbach i testach stanęło na tym, ze nie wiemy dlaczego pojawia się to pssssy i co jest tego przyczyna Jeden z naukowców wysnuł hipotezę, ze mogą to być membrany w gaźniku lub moduł zapłonowy Poskładaliśmy wszystko do kupy, motor dalej jeździ co jakiś czas robiąc pssssy i tyle


Czy ktoś miał podobna sytuacje u siebie w Afryce Co to może być, jak to wyeliminować i gdzie szukać przyczyny Proszę Szanownych Kolegów o pomoc i poradę. Dziękuję.


ps: niech mnie ktoś przeniesie do właściwego działu, bo najpierw napisałem, potem pomyślałem i znalazlem sie w dziale o silnikach, za niedogodności przepraszam!!!
__________________
...to jest wprost niezbyt mądre, ale w samym założeniu mądre.

Ostatnio edytowane przez e200g_ : 08.10.2008 o 19:46
e200g_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.10.2008, 20:05   #2
Mecia
stęchły
 
Mecia's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Mecia jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
Domyślnie

sprawdz te membrany, allbo krućce ssące, zobacz tez czy z ssaniem wszystko ok. takie syczenie pojawia sie przy zaciągnieciu linki od ssania.
Mecia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.10.2008, 20:29   #3
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,841
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 38 min 2 s
Domyślnie

Masz to samo co ja, gaznik Ci kicha, zacznij od:
- oring od ustawiania mieszanki
- dysze od ssania (ja wlasnie na to stawiam w moim przypadku, bo mam jakies doróbki nieudolne)
- króćce dolotowe

pewnie ekipa jeszcze dołoży pare pozycji co można jeszcze sprawdzić.
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.10.2008, 20:34   #4
e200g_
 
e200g_'s Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bartoszyce
Posty: 366
Motocykl: RD07a, WSK 125, SH 125i ABS
e200g_ jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 13 min 16 s
Domyślnie

Będę się za to wszystko brał w listopadzie, bo teraz już jestem z powrotem na emigracji, ale wole zapytać wcześniej, aby być przygotowanym teoretycznie i nie błądzić.
__________________
...to jest wprost niezbyt mądre, ale w samym założeniu mądre.
e200g_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.10.2008, 09:44   #5
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Wydaje mi się że gdzieś zaciąga fałszywe powietrze, tak jak Ramires pisze. Posprawdzaj gdzie to jest możliwe, oringi, gumki itd.
Nie kop we wszelkich możliwych regulacjach bo sie pogubisz, moim skromnym zdaniem to jest kiepska sprawa jak sie tak skacze: a wymienie świece, a wymienie dysze, a przykręce powietrze itd... bo potem nie wiesz czy np świece nie zamieniłe niechcący z dobrej na złą itd. wierz mi można się zapętlić, zwłaszcza jak nie jesteś szpecem tak jak ja nim nie jestem

Ostatnio edytowane przez Vooytas : 09.10.2008 o 09:55 Powód: byki, byki, literufki:)
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.10.2008, 09:50   #6
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

jest jeszcze śrubka na dolocie od podcisnienia. (tam gdzie mikuni i scoot) sprawdz szczelnosc
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Falujące wolne obroty - jaka przyczyna? krzysiek_m Uklad paliwowy i wydechowy 20 03.09.2013 23:23
Padniety modul w RD03? suchy Układ elektryczny i zapłonowy 21 29.04.2008 20:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.