|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
14.02.2010, 20:20 | #51 | |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
|
Cytat:
Na chłopski rozum, siła potrzebna do podniesienia oleju w przewodzie zasilającym jest kompensowana przez siłę grawitacji w przewodzie powrotnym. Gdyby te siły się nie równoważyły, płyn zaczął by krążyć nawet bez pompy. Różnica spowodowana wysokością będzie występowała tylko, gdy chłodnica będzie napełniana. Ale i to zapewne niema znaczenia przy ciśnieniach panujących w układzie smarującym.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
14.02.2010, 20:24 | #52 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Zgadzam się teraz z Tobą. Też już na priwa dostałem pare danych jakie wartości tam występują i stworzenie nawet 10m układu przewodów w obiegu zamkniętym w żaden sposób NIE wpłynie na ciśnienie robocze oleju.
Także z listy wykreślamy mniejsze przewody itp Bardzo podoba mi się to co Kazmir napisał, bo to jest wykonalne i tym samym mój koncept ma prawo bytu w AT!
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów Ostatnio edytowane przez ramires : 14.02.2010 o 20:28 Powód: patentu nie mam, więc mowa o koncepcie |
14.02.2010, 20:24 | #53 | |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Cytat:
Ja też wole dmuchać na zimne. Jednak należę do osób które nie lubią poprawiać fabryki. Jeżeli cała ta operacja miałaby zmniejszyć ryzyko uszkodzenia chłodnicy oleju to pewnie zdecydowałbym się na wożenie drugiej seryjnej pod siedzeniem . Faktem jest że dzięki kombinatoryce jest wiele cennych poprawek (dowodów jest cała masa na tym forum). Trzymam kciuki i śledzę wątek dalej |
|
14.02.2010, 20:43 | #54 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Skierniewice
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 8 godz 40 min 38 s
|
Nie jestem pewien, ale czy opory przepływu oleju w tych "10 m układu przewodów" nie obciążą za bardzo pompy?
|
14.02.2010, 20:49 | #55 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
wiesz, to taka przenośnia lekka była, ze wydajność pompy mimo wszystko wytrzyma większe niż w tym wątku obciążenie
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
14.02.2010, 21:01 | #56 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Skierniewice
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 8 godz 40 min 38 s
|
Już czaje. Nie znam parametrów pompy, więc ciężko mi określić czy ta dodatkowa ilość przewodów i chłodnica nie za bardzo ją obciąży, ale jeśli jest na tyle wydajna to chyba nie ma co kombinować z przewodami o mniejszej średnicy i innymi tego typu patentami, które miałyby "zwiększyć" ciśnienie.
|
14.02.2010, 21:15 | #57 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Wiesz, początkowo też nie znałem parametrów pompy - wydajności - dlatego chciałem podejść jak najlepiej do tematu i gdzie się da zrobić tak jak powinno. Pewne teorie były błędne, ale wole się nawet z głupotą zapytać niż potem szukać nowego silnika
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 10 | 17.06.2012 23:47 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 22:14 |