Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.09.2009, 07:03   #21
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
A/ Zbiorniki mogą ale nie muszą byc pokryte od wewnątrz
B/ Jeśli są to nie jest to lakier (ten z czasem reaguje z benzyną) tylko jakies tam specjalne srodki (a jeśli jest lakier to lipa).
C/ Jeśli warstwa ochronna nie pękła przy wgnieceniu to raczej nie pęknie przy wyciąganiu.
D/ Jak pęknie to będzie pęknięta i tyle.
F/ No chyba że się picuje maszynkę pod klienta, to można różne rzeczy robić ...
Jesli picujesz maszynkę pod klienta to raczej maszynkę robi sie powierzchownie .Do zbiornika nikt nie będzie zagladał i masz rację nie warto od środka malować ( chyba ze robi się dla siebie -to warto)

Jak warstwa ochronna pęknie to będzie rdzewieć.
Jak będzie rdzewieć to lakier będzie łuszczył się coraz bardziej.
(w niepełym zbiorniku w chłodne dni kondensuje się woda)
W końcu zacznie zanieczyszczać gaźnik i nie pomagają filtry.
Paliwo się często przelewa z gażnika bo podwiesza się pływak ( zwykle w najmniej odpowiedniej chwili i miejscu)

Fakt ze nie wszystkie zbiorniki malowane są od środka

Jeśli są malowane to stosuje się lakier/farba odporny na benzynę.
Taki własnie kiedyś kupiłem by pomalować swój.
Robiłem dla siebie

ps. Farba składa się z trzech butelek
lakier -farba
odrdzewiacz
utwardzacz
Jeśli ktoś chciałby zrobić to profi. to poszukam butelek i podam firmę .Gdzieś w garażu jeszcze mam bo nie wykorzystałem do końca
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 29.09.2009 o 09:50
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.10.2009, 22:47   #22
StaruchaBMW-cha


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 16
Motocykl: RD03
StaruchaBMW-cha jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Co prawda podsuwam pomysł czysto teoretyczny, ale może znajdzie się ktoś, kto to wypróbuje? Rzecz tyczy sposobu, w którym dmucha się zbiornik sprężonym powietrzem - żeby po zewnętrznej przyłożyć coś na kształt półkuli magdeburskiej, takie metalowe "coś" przypominające gumową końcówkę przepychacza zlewów, spod którego "pompą próżniaczą" odsysamy powietrze. Jest się o co bić, bo wywołując z drugiej strony próżnią zwiększamy szanse sprężonego w baku luftu, a że nie wiemy, jak niewiele nieraz może brakować kilogramów do "przełamania" wgniotu i rozpoczęcia procesu prostowania się go - popróbować warto bo to jest - przy próżni niemal doskonałej dodatkowy kilogram siły z każdego cm2 odessanej powierzchni... takie pull-push... o ile ktoś ma możliwość skonstruowania czy też "mania" potrzebnego do tego sprzętu - przystawki-przyssawki z uszczelnianą krawędzią, pompy próżniowej itp. to warto spróbować... A może już ktoś próbował takiej metody?
StaruchaBMW-cha jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.10.2009, 23:05   #23
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Wszystko zależy od tego ile da się wycisnąć kg/cm z tej metody.

Do wyciągnięcią potrzebna jest naprawdę duża siła. ktoś pisał, że blacha baku jest grubsza od samochodowej, chyba jest.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.10.2009, 02:04   #24
StaruchaBMW-cha


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 16
Motocykl: RD03
StaruchaBMW-cha jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Wszystko zależy od tego ile da się wycisnąć kg/cm z tej metody.

Do wyciągnięcią potrzebna jest naprawdę duża siła. ktoś pisał, że blacha baku jest grubsza od samochodowej, chyba jest.
Policz - więcej niż 1kg/z 1cm2 nie wyciśniesz, bo wartość (in minus) podciśnienia jakie można wywołać odpompowując powietrze jest równa... wartości ciśnienia atmosferycznego danej planety, ale ze znakiem przeciwnym... I choćbyś nie wiem jak długo i dokładnie ssał - większej siły niż 1kG wycisnąć z 1 cm2 "sie Nida". Natomiast ogólna siła naporu uzyskana z ilości tych cm2 x kilogramy/cm2- to nieraz, w zależności od ilości tych cm2 - wielkość wielce znacząca i w wypuknięciu blaszki pomagająca.
StaruchaBMW-cha jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.10.2009, 21:25   #25
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 9 godz 21 s
Domyślnie

Pierwsze próby to zupełna klapa. "Bajer" do wyciągania wgnieceń za 17,00 zł. nie bardzo sobie radzi z blachą motocyklowego baku.
Pewnie jeszcze przetestuje te cudo w innych warunkach , ale już po wyciągnieciu tego z paczki miałem mieszane uczucia

.DSCF2798.JPG

A potem

DSCF2799.JPG

I efekt

DSCF2793.JPG

A czekałem dużo dłużej niż zalecane.
Następnym razem spróbuje z browarem.
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2009, 00:09   #26
StaruchaBMW-cha


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 16
Motocykl: RD03
StaruchaBMW-cha jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Widać, że ci się zerwało połączenie z narzędziem... Choć argument grubej, więc odpornej na działanie sił blachy silnie do mnie przemawia może być i tak, że niezbyt dokładnie odtłuściłeś stopkę, a może po dokładnym odtłuszczeniu albo ty sam (albo ktoś towarzyszący - bywa, że nieraz towarzyszy nam w robocie jakiś 'kibic z dala", np. dzieciak, co wszystkiego musi dotknąć, w rękę wziąć...) nieopatrznie natłuściłeś, np. dotykając opuszkiem palca czy jakąś szmatką, co w efekcie mogło "wyłączyć" ten obszar z dobrego przylegania, no i efekt był, jaki był - odstrzeliło...
StaruchaBMW-cha jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2009, 14:27   #27
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Pisałem że narzędzie trzeba opanować - bez browca i siły spokoju możne się nie obyć.

Ja w takiej sytuacji dokładałem następnego gluta na stopkę i w wklejałem na to co jest już na baku.
Jak widać zbiornika trzyma się mocno. Wklej na to następna warstwę.

Mi zaczęło coś wychodzić tak po 10 próbach

Co do tej mniejszej stopki to nadaje się tylko do lekkich wgnieceń, ma małą powierzchnię i szybko się odkleja.

Jak nakładasz klej na stopkę to zadbaj żeby był na jak największej powierzchni /nie tylko na środku/.

Ostatnio edytowane przez paku : 04.10.2009 o 14:34
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.06.2010, 12:52   #28
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
Domyślnie

Zna ktoś namiar na warsztat w Warszawie, który by ogarnął mi ten zbiornik?
__________________

Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zapchane odpowietrzenie baku? Nalewa Uklad paliwowy i wydechowy 10 26.05.2013 22:28
Czyszczenie baku w środku Pablo Uklad paliwowy i wydechowy 3 22.04.2013 12:12
Demontaż baku. Bartas Uklad paliwowy i wydechowy 14 04.09.2011 13:50
Malowanie baku. Artuditu Uklad paliwowy i wydechowy 2 29.05.2010 13:38
Łuszczący się lakier w baku Uriel Uklad paliwowy i wydechowy 6 07.12.2009 12:46


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.