Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.04.2011, 22:50   #21
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 43 min 27 s
Domyślnie

nie no spoko jak ci regulator napięcia ufajczy i nie daj boże co jeszcze to wtedy będziesz sobie w brodę pluł
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.04.2011, 12:53   #22
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał robal1987 Zobacz post
Poziom elektrolitu w porządku jest. Tak przy okazji, uważajcie przy zalewaniu nowego aku, ja miałem tak, że elektrolitu w zestawie było po prostu za mało i po wlaniu wszystkiego płyty nie były zanurzone w całości (efekt - możliwość szybkiego zasiarczenia i skucha na dzień dobry życia akumulatora). Warto sprawdzić - poziom ma być ok. 10 mm ponad górne krawędzie płyt.
A ja myślę ,że trzeba przeczytać instrukcję.
Kupiłem ostatnio dwa takie , jeden Varty ( dla siebie) a drugi chyba chińczyk.
Wlałem elektrolit , odczekałem dwie godziny zaglądam do aku a tam sucho.
Płyty wciągnęły elektrolit i jakby było o dużo za mało. Już się zabieram do dolania a coś tknęło i czytam instrukcję . Tam jak byk -pisze że tak ma być . Jakaś nowa technologia i zabrania sie dolewania elektrolitu.
Ma być wlane tylko tyle ile producent dostarczył.
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.04.2011, 19:40   #23
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Może podaj modele, typy , ciekawe ile pożyją te nowości na sucho.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.04.2011, 21:25   #24
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 4 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Jakaś nowa technologia i zabrania sie dolewania elektrolitu.
Ma być wlane tylko tyle ile producent dostarczył.

I właśnie tak ma być !
Akumulatory motocyklowe bezobsługowe z tego co ja pamiętam są produkowane od co najmniej 15 lat i technologia się nie wiele zmieniła.
Przekładki izolacyjne pomiędzy płytami ołowianymi są tak skonstruowane że pochłaniają
zalany elektrolit przez co akumulator jest bardziej bezpieczny w razie rozszczelnienia ( wypadek , zmiażdżenie itp ) Może także pracować w dowolnej pozycji , oraz dzięki temu że jest prawie kompletnie szczelny nie wymaga czynności obsługowych.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.04.2011, 10:22   #25
robal1987
 
robal1987's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
robal1987 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
Domyślnie

Zgodzę się, tak jest w akumulatorach typu AGM, jak np. Yuasa YTX14-BS. Niestety w przypadku większości akumulatorów "no name" ciężko wyczuć w jakiej wykonane są technologii, a wiele instrukcji jest pisanych mocno po łebkach.
robal1987 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.04.2011, 12:15   #26
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

która z baterii będzie lepsza Varta z prądem rozruchowym 200A

http://allegro.pl/akumulator-varta-y...528682825.html

czy szarpnąć się i kupić z prądem rozruchowym 230A ( różnica znaczna ponad 100 zł )

http://allegro.pl/akumulator-varta-y...512462010.html
ten jest od Pan European . Szerokość i długość taka sama jest trochę niższy i ma o 0,8Ah mniejszą pojemność
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś

Ostatnio edytowane przez sebol : 12.04.2011 o 12:16 Powód: .
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.04.2011, 20:38   #27
robal1987
 
robal1987's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
robal1987 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
Domyślnie

Moim zdaniem nie warto. Płacisz prawie 70% więcej za 15% większy prąd rozruchowy. Pojemność jest mniejsza. Bierz ten z oznaczeniem fabrycznym
robal1987 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 17:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 01:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 11:43
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 11:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.