![]() |
![]()
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Skalmierzyce
Posty: 245
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 godz 13 min 58 s
|
![]()
Siema
Po wymianie oleju motor zaczął kopcić na siwo momentami na czarno, na wysokich obrotach puści chmurkę, wcześniej przed wymiana tak się nie działo. Motor stał około miesiąca nie odpalany i został wymieniony olej na Mobil 10W40 z beczki półsyntetyk. Na opaskach na króćcach były tuleje/dystanse, które wywaliłem i dokręciłem po swojemu. Filtr powietrza wygląda na czysty, motocykl się nie dławi, idzie ładnie bez problemu, nalot 93tys. Co to może być- uszczelniacze? Wcześniej wszystko było ok. Ostatnio edytowane przez kraft90 : 29.04.2011 o 11:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
Jaki olej był wcześniej zalany? Kopci cały czas czy tylko po odpaleniu i pozniej dopiero na obrotach?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Olej tu nic nie ma do rzeczy, to bardziej jakieś gaźnikowe historie ja dymi na czarno
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Skalmierzyce
Posty: 245
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 godz 13 min 58 s
|
![]()
Dymi na początku na czarno potem na siwo ale świece są osmolone. W spalinach wyczuwalny olej, wcześniej nie wiem jaki był. Dymi na zimno i na ciepło na wysokich obrotach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Kuźnica Kiedrzyńska /Czestochowa
Posty: 370
Motocykl: ADV 990, SXF 250
![]() Online: 4 tygodni 1 dzień 2 godz 49 min 49 s
|
![]()
Jak nie wiesz jaki olej był wcześniej to na twoim miejscu wlałbym mineralny. Z syntetyków przechodzi się w półsyntetyczny po mineralny z wiekiem i przebiegiem nigdy odwrotnie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
Jak tylko na czarno to ok zgodze sie ze za duzy poziom paliwa. W gaźnikach coś było grzebane?
Ale skoro piszesz, że wyczuwasz oliwę w spalinach to ja zaczalbym od sprawdzenia cisnienia w garczkach. Na sucho i próbę olejową. Z uszczelniaczy dymiłby na zimnym silniku po odpaleniu. Ile oleju zużywa ten silnik? Ile zużywał wcześniej? Olej -wieczny dylemat - nie prawda, ze minerala będzie brał mniej. Będzie brał mniej oleju o większej lepkości. Sam wlewałem do silników jeżdżonych na mineralu pełen syntetyk i zużycie albo się nie pojawiało albo spadało - każdy olej ma obecnie dodatki myjące. No ale nie o tym mowa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Common Rejli
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,735
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
![]() Cytat:
Paliła do 1,5L/1000km wszystkiego.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki ![]() NIE SPRZEDAM! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
Już się pogubiłem
![]() ![]() Zresztą pewnie każdemu bierze tylko pytanie ile ![]() Przy 1,5 l/1000km to chyba zawory w prowadnicach mówią do siebie "więcej luzu meen" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
stęchły
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 44 min 49 s
|
![]()
Kiedyś wymieniałem olej kumplowi w Vulcanie 800 i po wymianie równiez kopcił jak cholera. Co się okazało, koleś nie mógł go odpalić i go zalał na tyle, ze paliwo poszło w olej i jakims cudem olej dostał sie do wydechu i tam się smażył przez jakiś czas. Po polataniu trochę przestało. Może przegoń go trochę i obserwuj co się dzieje.
__________________
Wichura |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Gliwice
Posty: 51
Motocykl: RD07a
Przebieg: 34t
![]() Online: 2 dni 8 godz 13 min 44 s
|
![]()
Też tak miałem bo za dużo nalałem. Jak trochę odlałem oleju przestało kopcić
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 23:53 |
Żłopanie oleju | visuz | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 24 | 04.10.2011 21:29 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 20:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 12:55 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 22:14 |