Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.06.2011, 10:44   #1
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie wymiana uszczelnień pompy hamulcowej RD04

Witam. Kolejnym krokiem poprawy skuteczności hamulców w mojej AT była wymiana uszczelnień w pompie hamulcowej (przód).

Zestaw regeneracyjny zanabyłem u Deptula jakiś czas temu. Przy okazji wymiany przewodów udało się wymienić.

Operacja wymiany jest bardzo prosta.
Demontaż pompy:
  1. Odkręcamy lusterko, odpinamy przewody od styku klamki (od spodu)
  2. Spuszczamy płyn (przez odpowietrznik w którymś z zacisków, odkręcamy przewód hamulcowy (jest tam podkładka miedziana, dla zmyłki nie jest koloru miedzi jest pokryta jakimś metalem srebrnego koloru. Pamietajcie żeby zabezpieczyć lakier przed zachlapaniem hydrolem!!! (bak owiewki, felga itd.)
  3. odkręcamy dwie śruby na klucz 8mm (obejma kierownicy z napisem kierunkowym "UP").
  4. Cały zestaw mozemy teraz rozebrac spokojnie na stole.
  5. Odkręcamy śrubę z głową na klucz 10mm (śruba jest osia klamki).
  6. Po odkręceniu klamki zobaczymy końcówkę tłoka w gumowej osłonce,
  7. Wydłubujemy osłonkę, pod osłonką pokaże się pierścień rozprężny.
  8. Warto wszytko dobrze umyć i wydmuchać sprężonym powietrzem.
  9. Do demontażu pierścienia niezbędne będą szczypce do tego przeznaczone. Nie ma szans ściągnąć tego pierścienia śrubokrętami, gwoździami i innymi zastępczymi narzędziami ponieważ jest tam ciasno. Polecam zaopatrzyć się w szczypce do ściągania/zakładania pierścieni - szczypce proste które po ściśnięciu sprężają pierścień (nie odwrotnie) - jest to pierścień wewnętrzny.
  10. Po zdjęciu pierścienia wypadnie tłoczek wraz ze sprężyną.
  11. Czyścimy wnętrze,
  12. nowy tłoczek jest nie uzbrojony w uszczelniacze, w komplecie sa dwa różne. Zewnetrzna średnica jest identyczna ale wewnętrzna jest różna.
  13. Przy zakładaniu uszczelniaczy trzeba uważać na kierunki (uszczelniacze uszczelniaja tylko w jednym kierunku, wzorujcie się na starym tłoczku). Przy zakładaniu uszczelniaczy uważajcie aby ich nie uszkodzić, nie używajcie ostrych narzędzi. Ja uzywam dentystycznego haczyka z kuleczką na końcu - jest idealne do tego typu operacji.
  14. Po założeniu uszczelniaczy warto przemyć czystym hydrolem całość i ponownie wydmuchać.
  15. Tłoczek, zwłaszcza uszczelniacze smarujemy delikatnie smarem do tłoczków (jest w komplecie).
  16. Wsuwamy sprężynę oraz tłoczek (sprężyna nie jest symetryczna i pasuje tylko w jednym kierunku!!!)
  17. całość blokujemy nowym pierścieniem (również w komplecie)
  18. na koniec wciskamy nowe uszczelnienie, osłonkę (również nie ostrym narzędziem) siedzi ona na wcisk z jednej strony a w rowku na tłoczku z drugiej.
  19. Składamy do kupy zalewamy nowym hydrolem i odpowietrzamy. Na początku proponuje odkręcić odpowietrzniki w zaciskać i spokojnie poczekać, hydrol powooooli zapełni układ. Jak zacznie wyciekać przez odpowietrzniki możecie zacząć odpowietrzanie - odpowietrzanie było już ślicznie opisane.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 040620112150.jpg (375.1 KB, 10 wyświetleń)
Typ pliku: jpg pompka 1.JPG (259.9 KB, 6 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 2 pompka.jpg (213.2 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg pompka 3.JPG (248.1 KB, 5 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 040620112156.jpg (229.0 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg pompka 5.JPG (273.7 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg popka 4.jpg (289.6 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg zestaw 1.jpg (344.4 KB, 4 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Vooytas : 05.06.2011 o 10:46
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2011, 10:54   #2
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
Domyślnie

Full profesjonal materiał DZIĘKI
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2011, 11:17   #3
Simonello
 
Simonello's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 49
Motocykl: Honda CB500 .. Twin :)
Simonello jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 11 godz 20 min 48 s
Domyślnie

A jak wrażenia po wymianie uszczelnień? Jest różnica?
Jaki jest koszt zestawu takich "gumek"?
Simonello jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2011, 11:19   #4
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

co do uszczelniaczy nie pamietam ceny, mineło troche czasu od momentu zakupu (zapytaj Deptula lub Bajrasza)

Co do skuteczności jest lepiej ale nie iem co miało tak naprawdę wpływ ponieważ oprócz bebechów pompki wymieniłem przewody (na z RD07A) oraz uszczelniacze w zaciskach.Może wszystko po trochu
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Luz na łańcuszku pompy oleju RD04 Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 5 01.10.2010 10:24
[Afripedia] Naprawa pompy - wymiana styków podos Uklad paliwowy i wydechowy 28 22.09.2008 20:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.