|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
07.07.2011, 13:01 | #11 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: okolice Bydgoszczy
Posty: 182
Motocykl: RD07A zostaje
Przebieg: 120 000
Online: 2 miesiące 1 dzień 21 godz 31 min 37 s
|
Poszło w jpg. Jak chcesz w innym formacie to napisz.
|
07.07.2011, 17:16 | #12 |
Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
|
jak trip mrugał to główny bezpiecznik przy przekaźniku albo co nie łączy jak trzeba w jego okolicy
|
11.07.2011, 12:39 | #13 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Łódź
Posty: 41
Motocykl: RD07a
Przebieg: rośnie
Online: 6 dni 9 godz 32 min 11 s
|
Pisałem wcześniej z trasy ale post gdzieś wcięło. Dzięki za Wasze sugestie dotyczące problemu, wszystko sprawdziliśmy.
Naprawiliśmy moto głównie dzięki Tomkowi i Jarkowi z W-wy, którzy akurat przejeżdzali tą samą trasą na swoich be-em-kach (tak ,tak dobrze czytacie). Problem był następujący: zwarcie w układzie elektrycznym usmażyło regler, bezpieczniki w puszce oraz całkowicie rozwaliło akumulator. Bezpiecznik główny był dobry, alternator i cewki na szczęście również. Moto reanimowaliśmy wymieniając regler, bezpieczniki oraz ... no właśnie skąd tu wziąć nowe aku do Afryki pośrodku mierzei na wschodzie Ukrainy? Pojechaliśmy do najbliższej wioski i cudem kupiliśmy DWA akumulatory od skuterów wodnych 7A 12V ... czyli łącząc je równolegle dostliśmy 14A 12V, W takim układzie, bez świateł stopu i zegarów udało się dojechać non stop w deszczu do Polski ... trasa to jakieś 1500km, masakra. Chciałbym podziekować współtowarzyszowi całej 2.5 tygodniowej podróży Kubie (everybike) i jego małżonce (za wytrwałość) oraz dwóm fantastycznym chłopakom, którzy bezinteresownie pomogli i poświęcili swój czas i kawałek zdrowia aby pomóc nam dotrzeć do Łodzi. Opowiadać można długo ... wspomnienia pozostaną i nowe znajomości również. dzięki i uważajcie na takie akcje. |
11.07.2011, 14:47 | #15 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wroclaw
Posty: 2,392
Motocykl: RD04
Przebieg: 40.000
Online: 3 miesiące 2 dni 40 min 31 s
|
własnie ,czy to było na wtyczce? napisz cos?
|
11.07.2011, 22:40 | #16 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Łódź
Posty: 41
Motocykl: RD07a
Przebieg: rośnie
Online: 6 dni 9 godz 32 min 11 s
|
zwarcie było gdzieś w układzie przy klamce sprzęgła, dokładnie nie zlokalizowaliśmy ale po odpięciu kostki w tym miejscu, wymianie reglera i nowego aku wszystko wróciło do normy (poza paroma drobnymi szczegółami jak światła stopu) ... moto zapaliło i jechało bez problemów, co pozwoliło nam zdążyć do PL. Będę rozbierał i czyścił*w ciągu najbliższych 2 tygodni to postaram się opisać jak tylko coś znajdę - dziwny przypadek, ale pokazuje jak bardzo może zostać w przysłowiowej d***e gdy coś takiego się*stanie.
dodam jeszcze, że wszystkie kostki były czyściutkie jakby świeżo z fabryki ... |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Awaria tripa, wyświetla dane po wyłączeniu zapłonu | Daddy | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 1 | 15.01.2012 22:20 |