![]() |
![]()
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 89
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 15 godz 57 min 51 s
|
![]()
A jesteś pewien, że żłopie, a nie gubi? Sucho na dolnej osłonie?
W tym roku też myślałem, że moja żłopie. W podróży dolewałem pół litra na 1k, po powrocie do PL zdjąłem obudowę i zobaczyłem wyciek na śrubie spustowej - miedziana podkładka umarła. W trasie tego nie widać, a kiedy stała, kapało tylko tyle, że zostawało na osłonie.
__________________
http://www.fabryka-przestrzeni.net "Trzeba leżeć na plecach, by napatrzyć się niebu." |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
To następną zmianę zrób na 15w50 jakiś półsyntetyk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
A ja polecam 10w60 Valvoline vr1 - olej o jednej z większych lepkości (ew lałem Gulf 10w60) - 5 ltr 120 zł. W TDMce zużycie oleju spadło drastycznie
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
stęchły
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 44 min 49 s
|
![]()
Lałem ten sam Motul, Po zmianie na Bel-Ray tylko, że 20w50 spalanie oleju spadło o 40 % , ale mój ma już spokojnie ze 160 tys. km
Prędkości o których mówisz spokojnie mogą się przyczynić do takiego spalania. Po mieście mi nic nie weżmie. Ten motocykl przy 140km\h ma 6500 obr , a przy 8500 obr odcina. Musi coś zjeść.
__________________
Wichura Ostatnio edytowane przez Mecia : 04.10.2011 o 10:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
20w50 to pewnikiem jakiś minerał.. One się szybko zużywają jednak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: warszawa
Posty: 43
Motocykl: xl600v
![]() Online: 5 dni 12 godz 14 min 26 s
|
![]()
125ml na 1000km to nie jest jakoś strasznie dużo... a pewnie jak bys spokojniej jeździł to nic by nie brał
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
stęchły
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 44 min 49 s
|
![]()
To jest półsyntetyk Panie Rambo, nie minerał.
__________________
Wichura |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
A no to Panie Mecia wszystko gra
![]() Zalałem ostatnio testowo minerał. Po 3000km zaczeły się problemy z szukaniem luzu, pracą skrzyni i inne niedomagania które przy półsyntetyku pojawiają się sporo pózniej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
Apropo brania oleju - temat zgłębiałem, a właściwie doktoryzowałem przy mojej tedeemie - lekarstwem(a właściwie półśrodkiem, bo kto w połowie sezonu rozdłubie silnik?) jest zaaplikowanie oliwy o jak największym wskaźniku lepkości i lepkości przy 100st C (normalne warunki pracy oliwy). Szukając tego i porównując okazuje się, że oliwy 10w60 mają z reguły najlepsze własności - i faktycznie po zaaplikowaniu daje to zauważalne rezultaty.
PS1. Ubytek w Afryce 0,5 l oleju (przy ca 2,5 litra w RD03) to jest już zauważalna różnica. W Super Penerze/TDM przy 4 litrach i suchej misce już nie robi takiej różnicy. Trzeba sprawdzać olej po prostu - wyrobić sobie nawyk, że po przegonieniu po autostradce trzeba zaglądnąć na bagnet. PS2. Zużycie na poziomie 1 litra/1000 km daje 25 pln/1000 - 2,5 pln/100 czyli spalanie jakieś 0,5litra paliwa więcej ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
10w60 owszem są super. Ale 10w do wyrobionych silników tudzież stukających sworzni już mniej
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 23:53 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 20:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 12:55 |
Filtr oleju K&N | Daddy | Wszystko dla Afryki | 5 | 12.04.2009 20:52 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 22:14 |