Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.07.2011, 21:51   #11
pióro


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Gdynia
Posty: 232
Motocykl: RD07a
pióro jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 31 min 56 s
Domyślnie

dzieki wielkie no tak po prostu zaćmienie Hubi gril impreza ale o gumach nie pomyslałem, a tak przy okazji jeszcze jedno pytanie tylny zacisk na gorze ma 2 takie ząbki czy haczyki, które opierają się na rancie wahacza i własnie stwierdziłem że jeden jest ułamany (nie wiem czy podczas mojej eksploatacji, czy taki był jak kupiłem-kurde chyba nie). da się z tym jeżdzić czy na gwałt trzeba zmienić.dzieki
__________________
Jak twardy jest Twój sprzęt...?
pióro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.07.2011, 22:23   #12
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,780
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 29 min 0
Domyślnie

Daj fotkę. Raczej jazda w tym stanie nie wskazana. Zacisk podczas hamowania będzie się przekrzywiał. Tak wstępnie bez zdjęcia.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.07.2011, 22:40   #13
talar185


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Baranowo
Posty: 92
Motocykl: RD07A . CRF 1000 .CRF 300L
talar185 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 11 godz 28 min 56 s
Domyślnie

Ja kiedys w tenerce zmienialem majac tylko 2 wieksze srubokrety i poszlo ok.
talar185 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.07.2011, 13:36   #14
BIAŁY
 
BIAŁY's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BIAŁY jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
Domyślnie

W MV z czerwca 2011 elegancko opisana jest wymiana opony. Zciągnięcie starej TKC 80 rozmiar 140 i założeniej nowej E09 Dakar zajęło mi w pojedynkę niecałe 50 minut.
http://motovoyager.pl/?ID_WYDANIE=22
__________________

1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.
BIAŁY jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.07.2011, 15:28   #15
Cwiru
 
Cwiru's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Łódź
Posty: 45
Motocykl: RD07a
Cwiru jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 13 godz 16 min 54 s
Domyślnie

Długie łychy wcale nie są potrzebne. Wystarczą najkrótsze - przy zmianie opony nie chodzi o to żeby używać dużo siły. Podstawą jest odpowiednie ułożenie opony w wewnętrznym rowku w feldze - wtedy zmiana idzie łatwo i przyjemnie. Warto psiknąć płynu do mycia szyb na rant opony, jak się nie ma to chociaż napluć
__________________
Biała Królowa - AT'98
1991 Honda NX650 Custom Cafe Racer
1989 Kawasaki KLR 650 - poszeeedł...w Polskę
Cwiru jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2011, 17:11   #16
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pióro Zobacz post
jeszcze jedno pytanie tylny zacisk na gorze ma 2 takie ząbki czy haczyki, które opierają się na rancie wahacza i własnie stwierdziłem że jeden jest ułamany
Bez paniki nic się nie stanie, wprawdzie są one prowadzące zacisk ale bardziej przydatne podczas montowania koła co by zacisk nie opadał, jednakże i bez tych łapek daje się spokojnie założyć.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2011, 18:33   #17
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,924
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 40 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał yarecky2000 Zobacz post
witam, czy ktoś mógłby opisać mi w skrócie etapy wymiany tylnej opony, nigdy tego nierobiłem i niechcę czegoś spierniczyć , wielki dzięki za podpowiedzi, pozdr.
http://www.youtube.com/watch?v=V0nrZ...eature=related
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2011, 23:02   #18
miroslaw123
 
miroslaw123's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Kraków
Posty: 527
Motocykl: TA 650
Przebieg: mój?TA?
miroslaw123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 3 godz 24 min 56 s
Domyślnie

o proszę, tak ja to przerabiałem:
klik albo wkleję...
Cytat:
A tak ja wymieniałem oponki...
Piątek.
Więc, zacząłem od sklepu i nabycia 4 browarków...W piątek po 21 rozpoczęcie prac. Początek normalny, nic specjalnego - otwieramy piwko potem motong na centralke tył dociążony 3 kołami z oponami zimowymi więc zaczynamy od przodu. Łapię klucz 10 zabieram się za 4 śrubki od szpilek. Po pierwszej opony z wielkim hukiem lądują na ziemi .... się zaczęło... Koła lepiej zamocowane na bagażniku i ogień, demontaż poszedł jak z płatka, więc trzeba wychylić browarek. Spuszczam powietrze i zaczynamy zdejmować oponkę, początek trudny potem spokój więc znów browar, wyciągam dętkę i zabieramy się za demontaż całej opony. Znowu trudności a potem opona spada z felgi Oczywiście między czasie browar no to zakładamy... Pierwsza strona, początek łatwy potem przejeb... ale wpada, więc browar, wkładam dętkę i zakładamy całość... o kurr. Po godzinie sukces można mocować koło. Tył od tradycyjnie od browara. Odkręcamy zacisk i koło wyciągamy nagle zacisk jakoś się rozsypuje.... a to on jest mocowany na jakimś czymś... Spuszczamy powietrze wlewając browar do gardła. Skaczemy po obu stronach oponki i zaczynamy ściągać. Zaczynamy....Zaczynamy...Zaczynamy...i nie chce zejść. Udało się ściągnąć jedną stronę więc browarek. Dętka wprawnym ruchem wychodzi i zaczynamy ściągać drugą stronę. Zaczynamy....Zaczynamy...Zaczynamy...Zaczynamy.... Zaczynamy...Zaczynamy... aż się browar skończył... W końcu opona wyszarpana z felgi ale jest jedenasta, browar się skończył, palec w ręce krwawi nie może być inaczej, idziemy spać.
Sobota.
Pomni dnia wcześniejszego, jesteśmy nastawieni na wielogodzinną walkę z oponą. Zaczynamy. Jest środek dnia więc z browara nici tylko mineralna. Trzeba posmarować oponę przed założeniem. Jak powiedziałem tak zrobiłem i pierwsza strona po 5 minutach jest na feldze, potem 5 minut dętka i kolejne 5 druga strona - 15 minut opona z dętką na feldze a my qrwa nie możemy tego uczcić. Jeszcze tylko założyć koło skręcić zacisk, po rundce pod blokiem wszystkie śruby sprawdzić i ogień na stację dopompować opony.
Podsumowanie:
Nie taki diabeł straszny jak go malują.....
Na trzeźwo we dwie osoby, mając 3 łyżki, smarując oponę (ja towotem..) spuszczając powietrze z dętki tak by zachowała kształt (dzięki temu jest mniejsze zagrożenie jej przyszczypnięcia) wszystko powinno przebiegać sprawnie i tak w 1,5 godzinki być gotowe.
Ps. tak, niestety ale mam ślady na feldze jedyny minus ale 100 została w kieszeni.
miroslaw123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.09.2011, 12:38   #19
Wojtek_K
 
Wojtek_K's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Łódź
Posty: 881
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
Wojtek_K jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 19 godz 31 min 11 s
Domyślnie

http://www.youtube.com/watch?v=sFg44...eature=related
__________________
...
piszę po polsku
(staram się)
Wojtek_K jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.10.2011, 23:58   #20
wasilczuk
dziad barowy
 
wasilczuk's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,987
Motocykl: RD07a
wasilczuk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 8 godz 57 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zombi Zobacz post
Męczyłem dziś oponę i pewnie kiepsko machałem łychą. W efekcie naciąłem rant opony (brzeg o który zapiera się łyżka), w jednym miejscu spod gumy widać druty - opona do wywalenia czy posłuży jeszcze
Jeżeli nie przerwałeś drutów to skladaj i głowy nie zawracaj.

O zdjęciu opony pisane było już miliony poematów a ja spróbuję napisać to co jest dość istotne a często się to pomija.
1. zanim zaczniesz sprawdź i zapamiętaj na którym ząbku jest naciąg łańcucha aby później ustawić tak samo.
2. ośkę podobnie jak w samochodzie luzuj jak motocykl stoi jeszcze na kołach a nie w powietrzu i młotkiem w klucz na 1 biegu.
3. po wyjęciu ośki od razu wyjmij z kola tuleje dystansowe, załóż je na ośkę razem z mimośrodami do naciągu łańcucha i nakrętką i włóż na swoje miejsce w wahaczu aby nic się nie zabrudziło i nie zgubiło;
4. wyjmij z koła zębatkę i gumy i połóż żeby się nie pogubilo;
5. gdy koło leży na tarczy ham jest wygodniej i stabilniej ale zdejmowanie gumy od strony tarczy ma tą zaletę, że napiętą łyżkę można podsadzić pod tarczę. można też za sprychy ale trzeba uważać żeby w łeb nie dostać.
6. nowa dętka- większość nie zwraca na to uwagi myśląc że nowa to już zbawienie. chodzi mi o wentylnicę. są dwa rodzaje. wklejane i skręcane. skręcaną można poznać po tym, ze ma dwie nakrętki i podkładkę w miejscu połączenia wentylnicy z dętką. ta wentylnica jest tylko włożona w dętkę i dociśnięta podkładką i jedną nakrętką. TA NAKRĘTKA I PODKŁADKA MA BYĆ DOCIŚNIĘTA I SIEDZIEĆ Z DĘTKĄ WEWNĄTRZ FELGI!!. Drugą nakrętką przyłapujemy wentylnicę już po zewnętrznej stronie felgi. Naprawialiśmy raz w nocy taką gumę. puściła wentylnica. wcześniej opony zmieniał jakiś "fachowiec". na wentylnicy nie było ani podkładki ani nakrętki. Na słowo zucha się trzymało.
7,8,9. już mniej istotne.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje.

rolnik-kaskader
RD 07A '96

na starym forum w szóstej linijce
wasilczuk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zmiana tylnej zębatki na mniejszą Stary-S3 Rama, zawieszenia, napęd 48 04.08.2014 14:27
wymiar gwintu tylnej osi maryjan Hamulce, kola, opony 3 07.07.2011 22:36
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) majo Hamulce, kola, opony 2 10.02.2009 23:06


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.