![]() |
![]()
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#31 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Trójka nie ma chłodnicy oleju
![]() Czwórki i siódemki palą sporo mniej przez to oleju. Mi pierwsza dolewka oleju przyszła przy 135 000km. Zanim taki przebieg się pojawił, było pałowanie po autostradach Turcji Rumuni czy Węgier w upały i nigdy nie ubyło nic ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
![]() Nie obstawiał bym że to przez chłodnice 04 i 07 pala mniej oleju a tylko przez średnio mniejsze przebiegi. Sporo trójek ma po stoparedziesiąt tyskm i ponad 20 letnie uszczelniacze. A np 07 są młodsze i wiekiem i przelotem. Brak chłodnicy oleju w 03 może w trudniejszych warunkach skutkować nieznacznym podniesieniem temp oleju ale na pewno nie na tyle żeby to miało bezpośredni wpływ na zwiększone zużycie. Żeby nie gdybać, czy jeździł ktoś z termometrem zamiast korka 03 i 07 i może podać jakie temperatury oleju uzyskiwał w podobnych warunkach? Żeby było wiarygodnie i naukowo to jeszcze na takim samym/bardzo zbliżonym oleju. Bez tych danych twierdzenia że chłodnica ma znaczący wpływ ( pomijam tutaj jazdę po pustyni czy po zbiornik w błocie) nie mają zastosowania.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.09.2012 o 10:20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Pamiętam jak w silniku TA600 pojawiło się zużycie oleju i jak w AT750.
Wyraźnie wiecej chlają te silniki 600/650 olej niż 750 |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 857
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
![]() Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
![]()
Moja na castrolu brała dosyć dużo ale raczej przy jeździe autostradowej powyżej 6500 obrotów , a teraz na liqui moly praktycznie w ogóle nie bierze , póki co po jakiś 3 tys km nic nie dolałem , a parę razy zdarzyło się zbliżyć do czerwonego pola
![]() A co do temperatur , dzisiaj jest trochę zimno , wskazówka cieczy zaraz na początku skali , a temperatura oleju jakieś 80 stopni po 15 minutach jazdy . Pozdrawiam! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() |
![]()
Rambo i Dzieju przypominam, że Rd03 ma inną magistralę olejową, którą w późniejszych modelach zastąpiono chłodnicą oleju!!!
![]() ![]()
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA ![]() ![]() XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Jak wspomnialeś wersje pustynne jeździły bez chłodnic i dawały radę dlatego daleki jestem od twierdzeń że to chłodnica ma bezpośrdni wpływ na spalanie oleju. Jest kilka innych czynników za to odpowiadających.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: Poznań
Posty: 131
Motocykl: RD07a
![]() Online: 6 dni 5 godz 36 min 12 s
|
![]()
a ja zapytam czy poziom oleju mierzy się na ciepłym, czy zimnym silniku..?
bo na ciepłym mam max miarki, na zimnym nieco ponad połowę, hm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 92
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 30 min 30 s
|
![]()
Mierzy się na rozgrzanym, ale nie gorącym. Najlepiej po jeździe postawić moto na równej, płaskiej powierzchni, odczekać kilka minut i zmierzyć. Tak jak w instrukcji, którą można znaleźć na stronie http://africatwin.prv.pl/.
Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,340
Motocykl: LC8 SuperEnduro
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 38 min 31 s
|
![]()
Instrukcja podaje żeby rozgrzać silnik, wyłączyć i po minucie sprawdzić.
Spóźniłem się z odpowiedzią:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
![]() |
![]()
Rozgrzać, zostawić na 10 minut.....( ja zawsze liczę do 600-set
![]() ![]()
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA ![]() ![]() XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 23:53 |
Żłopanie oleju | visuz | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 24 | 04.10.2011 21:29 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 20:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 12:55 |