![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#31 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 896
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 4 godz 19 min 14 s
|
![]()
pracuje na sworzniach w środku, które są chronione przed brudem o lub xringami a smarowanie łańcucha na zewnątrz odpowiada tylko za jego współpracę z zębatkami. W środku łańcuch posiada swój własny smar, raczej stałej konsystencji. Poślizg między płytkami i oringami ma być po to, żeby się te gumy nie wytarły, bo syf wejdzie do środka, a smar wylezie na zewnątrz. Tylko jaki udział w tym ma nafta lub ropa? Ropa wydaje mi się właśnie bardziej śliska. Dlatego chciałbym rzeczowej odpowiedzi.
Artuditu, jeśli posiadasz stosowną wiedzę to podziel się z mniej doświadczonymi i nieświadomymi. Bo na Twoje pytania odpowiedziałem, ale nie znajduje tam nadal odpowiedzi na swoje pytania. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Road legal
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 56 min 32 s
|
![]()
Tu jest wszystko. Dziękuję za uwagę.
![]() Ani stosowna wiedza ani doświadczenie jest tu niepotrzebne. Łańcuch jest zbyt prostą konstrukcją żeby tak debatować. To jest czysta logika Panie i Panowie. Pozdrawiam serdecznie. ![]() P.s. To jak będzie z tą Ropą? ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Bielsko - Biała
Posty: 1,364
Motocykl: dr650se
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 1 godz 20 min 44 s
|
![]()
Ja myślę że jeśli coś jest olejo i nafto odporne, jest również ropo odporne, chyba że ropa jest bardziej. Ale w to nie wierzę.
__________________
...i zapytała mnie góra "dokąd tak pędzisz samotny wilku?" "Szukam tego co najważniejsze" odpowiedziałem "Dlaczego więc się tak spieszysz?" Na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Amator podwórkowy
![]() Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 48 min 22 s
|
![]()
Artuditu, ale tu nikt nie miał problemów z budową łańcucha raczej. Kwestia tylko była czym i jak czyścić łańcuch, a potem doszło czy produkty ropopochodne nie niszczą gumy uszczelnień. No i chyba wszystko już jest jasne.
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,896
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 42 min 17 s
|
![]()
Prawde mowiac jest jak Lepi pisze.Poza tym znam goscia-glowny mechanik w ATU,ktory WD40 smaruje lancuch.Ja czyszcze tylko ropa,ale tylko jak mnie najdzie.Wtedy sciagam tylne kolo,lancuch laduje w metalowej wanience i cala operacja trwa jakies 10min.Lancuch po takim wellnesie jest jak nowy.Chodzi raczej o optyke niz lepsze wlasciwosci mechaniczne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 55 min 14 s
|
![]()
Ja czyszczę łańcuch wodą jak myje moto i smaruje olejem bo jak nie to zaczyna rdzewieć. Przy smarowaniu ważne tylko żeby było tłuste. Kiedyś bawiłem się w olejarki i tym podobne - w użytkowaniu teren/szosa ciągle się pierdoliło. Albo za mało leciało, albo za bardzo, a to się końcówka zapchała, odgięła, w końcu zgubiła. Za dobre urządzenie trzeba zapłacić więcej niż za dobry zestaw.
__________________
Enduro i ADV |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
![]() |
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,340
Motocykl: LC8 SuperEnduro
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 38 min 31 s
|
![]()
Jak trochę się niechcący zakopałem w piachu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Tak samo czyści się opony jak łańcuch. Na centralkę, wbić piątkę i kita do odcięcia
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,340
Motocykl: LC8 SuperEnduro
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 38 min 31 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Impregnacja/konserwacja ubrań motocyklowych | piotreklodz | Ciuch Afrykańczyka | 30 | 07.07.2015 22:26 |
Czyszczenie zbiornika ??? | suchy | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 22.04.2013 00:48 |
Czyszczenie - ogólnie | jorge | Regularne czynności serwisowe | 35 | 02.04.2012 07:41 |