|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30.10.2008, 09:52 | #1 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Chodzież
Posty: 11
Motocykl: RD04
Online: 0
|
Zestaw CB INTEK H-520 do motocykla - TEST
Stwierdziliśmy z naszą ekipą, że montaż CB w motocyklu to dobry pomysł -przegląd sytuacji na drodze + łączność między motocyklami w grupie(nieoceniona na trasie).
Kupiłem jeden zestaw motocyklowy promowany w internecie: http://www.cb-radio.info.pl/sklep/ze...e/rid,496.html Zestaw został zakupiony na próbę i po dopracowaniu tematu reszta ekipy też ma kupić. Ale narazie jest kupa. Wczoraj po podłączeniu były pierwsze testy. Narazie bez jazdy tylko na sucho i bez osprzętu do motocykla (słuchawki, mikrofon, przycisk nadawania) Spostrzeżenia ogólne, wstępne: 1. Wyświetlacz wystarczający, duże cyfry wybranego kanału, wskazanie mocy sygnału - ale jego podświetlenie pozostawia wiele do życzenia, jest nierównomiernie i w ciemności widać kiepsko. 2. Trochę problemów będzie z instalacją: - przycisk jest na rzep, - brak uchwytu do kierownicy - trzeba coś dorobić, - montaż anteny może być kłopotliwy - podstawka jest przygotowana do montażu na płaskiej powierzchni, którą trudno znaleźć w Africe (u mnie akurat pasowało bo mam dorabiane stelaże kufrów bocznych z profilu kwadratowego więc tam przykręciłem) - słuchawek i mikrofonu jeszcze nie montowałem także ewentualne uwagi będą później ale to wszystko to jest szczegół - trochę zabawy i "po krzyku" Działanie radiotelefonu INTEK 520H (próby na trzech różnych antenach): 1. Nadaje dobrze, porównywalnie do mojego unidena z samochodu, dźwięk jest czysty i wystarczający. 2. Odbiór praktycznie nie istnieje, harczenie, niewyraźny dźwięk, trudny do odszyfrowania na krótkich odległościach. Dogadanie się jest możliwe tylko w pobliżu (0-100m). Próbowałem już chyba wszystkich możliwości: - ręczna regulacja squelch - automatyczna regulacja squelch - ESP - elektroniczna modulacja głosu - kompresja wzmacniająca sygnał nadawczy i odbiorczy - różne anteny (President z zestawu; moja długa Lens z samochodu, oraz krótsza z samochodu mojego kolegi - nie pamiętam nazwy) W każdej próbie nadawanie przyzwoite a odbiór beznadziejny. Na tym etapie nie ma sensu dalszego montażu. Trzeba wyjaśnić sprawę kiepskiego odbioru radiotelefonu. Dzisiaj zawiozę go do sprawdzenia do fachowca. Poinformuję WAS o postępach. Ostatnio edytowane przez jeleń : 30.10.2008 o 14:44 |
30.10.2008, 11:02 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wielkopolska
Posty: 186
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 1 tydzień 3 dni 22 godz 14 min 48 s
|
Ręczne radia nie mają żadnych filtrów i co za tym idzie będą łapały wszystkie zakłócenia z motocykla i nie tylko. Chyba nic na to nie poradzisz.
|
30.10.2008, 11:03 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
cb radio to taka naleciałość jaka nam zostaje po wyjsciu z samochodu.
|
30.10.2008, 13:07 | #4 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Chodzież
Posty: 11
Motocykl: RD04
Online: 0
|
Ok. Sprawa odbioru sygnału załatwiona.
Okazało się, że nie przeczytałem do końca instrukcji za co zostałem skarcony przez dwóch serwisanów z którymi rozmawiałem. No i trochę mieli rację. Tylko takie rzeczy powinno się pisać na początku instrukcji a nie na ostatniej stronie. Więc okazało się, że w Inteku można programować rózne pasma częstotliwości i rodzaj modulacji. Oczywiście nikt nie pomyślał, żeby odrazu ustawić standart obowiązujący w Polsce. Ustawiłem na PL (częstotliwości obowiązujące w Polsce) oraz modulację AM i jest ok. Nadawanie i odbiór - czyste bez zastrzeżeń. Także jak czas pozwoli będę grzebał dalej, czyli testy podczas jazdy Afrą. Poinformuję o postępach. |
30.10.2008, 14:15 | #5 |
Dołączył: Sobota, 14 Stycznia 2006
Zarejestrowany: Jan 2006
Miasto: Gorzkie Pole/k.Poznania
Posty: 361
Motocykl: xl883 Iron
Online: 5 dni 8 godz 38 min 19 s
|
temat przerabiany na forum już kilkukrotnie... między innymi przeze mnie. Wniosek jeden...
CB na Afri to szrot, działa w miarę jak się powoli jedzie, szumi, wku.... i wogóle do d.... jest. Na deszcz toto wrażliwe i jak te wszystkie kabelki się pozakłada... to się odechciewa jeździć. Moje przenośne CB wożę czasem w schowku w osobówce, jak mi się dużego przekładać nie chce. Podsumowując... jak napisał Rambo, to taka pozostałość po wyjściu z samochodu:P
__________________
HD |
30.10.2008, 18:42 | #6 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Kurcze po tym jak ostatnio mnie złapali panowie polucjanci i zarobiłem 400 PLN i 10 pkt doszedłem do wniosku że jednak przydało by się takie CB chociażby tylko do nasłuchu.
__________________
Hubert |
31.10.2008, 07:26 | #7 |
Maciej
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Przebieg: 12000
Online: 0
|
posiadam alana 42 multi i chcę go podpiąć bezprzewodowo np pod tego typu słuchawkę http://www.allegro.pl/item469497117_...radiem_fm.html
bo faktycznie z tymi sznurkami to nie robota da sie to jakos podłączyć ?
__________________
Moja Africa Twin jest najpiękniejsza |
31.10.2008, 10:30 | #8 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Jak dobrze policzysz, to nolan z ncom taniej wyjdzie
zestaw z kablem do telefonu za jakies 210zl wychodzi (oczywiscie trzeba miec kask nolana). Posiadam sam takie ustrojstwo, ale ma swoje wady podobnie jak CB. Głośny wydech + mimo wszystko kask który szumi + brak deflektora/bardzo wysokiej szyby - powoduje, że aby pogadać na tyle dobrze, aby ciągle nie krzyczeć o powtórzenie co mówił nasz rozmówca dobre jest do 70km/h, potem już trzeba się wsłuchiwać. Mam basic-a, ponoc BT bardzo dobrze daje rade, ale za kase to sobie wole oddzwonić jak ktoś się dobija na stacji gdzieś niż wkurzać się i tracić koncentracje podczas jazdy. Może to i dobre do pekaesów, ale jak się zapierdziela po trasie to ... sorry, ale nie daje rady nawet najlepsze audio do kasku - chyba, że masz douszne sluchawki - to jedyne co da rade.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
31.10.2008, 10:40 | #9 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Poznań
Posty: 11
Motocykl: RD07
Online: 1 dzień 10 min 41 s
|
wole zwolnic do 70 i posluchać tekstów jelenia bo nieźle tekści, to tyle z mojej strony w tym temacie
|
01.11.2008, 21:34 | #10 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Chodzież
Posty: 11
Motocykl: RD04
Online: 0
|
Po wczorajszych testach jestem mile zaskoczony!
Można funkcjonować z tym zestawem nawet przy 130km/h. Zapytałem przy tej prędkości i odpowiedział mi gość, że słyszy mnie bardzo dobrze a był 3km ode mnie. Jak mu powiedziałem, że nadaję z motocykla to był zdziwiony jakością. Podczas rozmowy z kolegą potwierdziła się ta opinia, co prawda słyszał gdzieś w tle mój pusty wydech ale był ledwie słyszalny w porównaniu z moim głosem. Aha! Na automatycznym squelchu po przekroczeniu 120km/h zaczęłu wdzierać się zakłócenia z silnika. Po przejściu na manual (skręciłem do ok.3/4 skali) było ok. i jeszcze miałem zasięg ok.3-4km. Teraz tylko pozostaje wszystko dopieścić pod względem montażu i funkcjonalności czyli: 1. uchwyt do kierownicy (montaż radiotelefonu w poziomie - wzdłuż kierownicy, rozwiązuje problemy z plątaniem się kabli oraz umożliwia w dogodniejszy sposób posługiwanie się pokrętłami i przyciskami) 2. wodoszczelny pokrowiec (tu może być kłopot ale coś wykombinuję) 3. montaż głośników w kasku (narazie przyczepiłem taśmą do łba) Dla zainteresowanych: Miałem kask Airoh S4 Leży on dość ciasno na głowie na mojej więc będzie trzeba z głośników wywalić rzepy i po prostu je wszyć do kasku - bo inaczej go nie włoże. Mikrofon był przyklejony na samym dole szczęki pod wlotem powietrza (ok.5 cm od ust). Mam najwyższą szybę (Givi) - to też napewno ma znaczenie. Zestaw będzie wykorzystywany głównie do dłuższych podróży oraz opcjonalnie w moim drugim aucie (to był warunek zakupu). |