![]() |
![]()
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#101 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,170
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 5 godz 29 min 29 s
|
![]()
Czy przez zamontowanie tłumika przelotowego silnik może brać olej ?
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 26 s
|
![]()
Słyszałem taką teorię, ale sam tego nie stwierdziłem.
W TA i AT po zamontowaniu przelotu zużycie nie wzrosło w kacie nie zużywa nic. W sprzęcie kumpla, litrowy fazer po zamontowaniu akrapa też nie bierze oleju. Stawiał bym raczej na silnik, który się kończy i zaczyna więcej zużywać oleju niż wpływ przelotu.
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Może wzrosnąć spalanie oleju, lub się pojawić z wielu powodów ale nie jest to wyznacznikiem. Jak dołożymy "filtr" powietrza K&N to prawdopobieństwo konsumpcji oleju wzrasta dwukrotnie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,170
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 5 godz 29 min 29 s
|
![]()
To uściślę, Przebieg 80 tys. Spalił jakieś 1,7 l oleju na ok 16 tys. km . Jak miałem tłumik fabryczny to dolewek nie robiłem . No fakt jest taki , że po drodze tankowałem gówniane jakościowo paliwo z butelek . Zawory przy odkręcaniu grały jak cholera .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
![]() Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Giżycko
Posty: 71
Motocykl: RD04
Przebieg: 71377
![]() Online: 5 dni 14 godz 32 min 3 s
|
![]()
mam "Leosia" przelotowego i przez 2000km nie zauważyłem ubytku oleju... na ori tłumiku było podobnie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
![]() |
![]()
golden gate... efekt jezdzenia na oleju po 15 tys - nie polecam...
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 55 min 14 s
|
![]()
"golden gate... efekt jezdzenia na oleju po 15 tys - nie polecam... "
Myślisz że olej pomógł łańcuszkom rozrządu czy źle zinterpretowałem? W sumie możliwe, większe opory wałków na panewkach, większe opory tarcia na krzywkach to i łańcuszki bardziej ciągną, ale mimo to niedowierzam. Mierzyłeś wysunięcie napinaczy wcześniej?
__________________
Enduro i ADV |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,962
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
![]() Online: 10 miesiące 3 tygodni 1 dzień 14 godz 13 min 42 s
|
![]()
szynszylowi chodzi o złoty osad z oleju...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,768
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 4 min 41 s
|
![]()
ufff, dobrze ze wymieniam co 25 tys i u mnie narazie 2 mm wystaja
![]() ![]() test trwa ale zeby wrzucic cos do tematu to mam kumpla w berlinie, sam naprawia swoja afryke i ma ja prosto z salonu. 170 000 nakkrecil na slizgach wymieniajac olej co 20 000, Korbowod wyszedl bokiem jak na budziku wyszlo 280 000km, ale niewiem i sie nie znam jak wygladaja slizgi w innych afrykach
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
![]() |
![]()
no ja rzadko kiedy widze tak 'zazolcone' elementy. nie kumam tez w jakim celu tak katowac silnik tj. zmieniac olej co TAKIE przebiegi. jaki w tym sens? testy?
nie mowiac o tym ze z wiekszosci silnikow wylewam mniej oleju niz go powinno tam byc. ostatni rekord: 2 litry z varadero 1000 ( ma byc 3,8) - z tego 'zoltego' tez wylalem sporo mniej niz 'stan'. wymiana oleju na markowy polsyntetyk z filtrem wychodzi w afryce 80-90 pln
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 27.09.2013 o 11:59 |
![]() |
![]() |