Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.08.2013, 22:31   #61
Tomas_XRV
 
Tomas_XRV's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Tomas_XRV jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 2 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Pojeździłem teraz i wskazówka na pionowo max czerwone pole. Zatrzymałem się odkręciłem korek chłodnicy i trysnęła wielka para, włożyłem taki termometr i pokazał 85'. Końcówkę termometra na 1 cm udało mi się zamoczyć w płynie chłodniczym bo dalej to już żeberka aluminiowe.

Teraz kwestia czy pomiar był prawidłowy i czy sonda nie powinna być cała zanurzona.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg termometr.jpg (8.0 KB, 255 wyświetleń)
Tomas_XRV jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2013, 22:38   #62
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 18 min 27 s
Domyślnie

Para zawsze buchnie od ciśnienia, ostatnio montowałem nieoryginalny licznik w Hornecie gdzie właściciel twierdził ze mu się moto przegrzewa i w trakcie normalnej jazdy pokazało temperaturę poniżej 90 st.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2013, 22:53   #63
Tomas_XRV
 
Tomas_XRV's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Tomas_XRV jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 2 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Jak to się potwierdzi to wychodzi że Afryką można ganiać po mieście w upał a temp. silnika nie przekracza 90'. To w terenie pewnie trzeba się spocić trochę żeby zagrzać ją.
Tomas_XRV jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2013, 08:41   #64
Zaix
 
Zaix's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bydgoszcz/Poznań
Posty: 24
Motocykl: LC4 Military
Zaix jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 16 godz 40 min 24 s
Domyślnie

Ja miałem podobny problem w trampku.Wskaźnik szedł pod czerwone a wentylator nic, sprawdzałem czujnik i był dobry. Dopiero laserowy miernik temperatury pokazał różnice między dołem a górą chłodnicy o prawie 20st ! Po wyjęciu termostatu różnica wynosiła jakieś 3st...
Termostat był praktycznie nowy miał może z 1,5 miesiąca, się zacinał....
Po wymianie wszystko wróciło do normy
Zaix jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2013, 10:09   #65
Tomas_XRV
 
Tomas_XRV's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Tomas_XRV jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 2 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Bardzo cenna informacja.
Sprawdze to dzięki
Tomas_XRV jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2013, 10:44   #66
Borewicz
 
Borewicz's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
Borewicz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 3 min 0
Domyślnie

W korkach warszawskich rzadko mi się włącza, Afryki tak mają, nie grzeją za bardzo
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie

CUinHell na forum TA
Borewicz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2013, 11:01   #67
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Z tym wyjęciem termostatu, to dobry w sumie pomysł.
Faktycznie afryka dobrze się chłodzi, ale teraz jak stanę 3 racy pod rząd na kolejnym czerwonym mam już temp na 50/60% skali, wiatrak lada moment na 4 czerwonym się już potrafi włączyć.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2013, 01:41   #68
Tomas_XRV
 
Tomas_XRV's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Tomas_XRV jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 2 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Udało mi się w końcu uruchomić wentylator:-) po 20 min walce w piachu wentylator się załączył dosłownie na chwilę czyli temp. Przekroczyła 88'. Potwierdziło się że żeby włączyć wentylator to pot musi po dupie lecieć i tak było:-) Wskaźnik temperatury do wymiany.
Tomas_XRV jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Temperatura a praca silnika MARTINEZ Układ chlodzenia 7 01.03.2012 14:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.