Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.02.2012, 22:15   #11
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Anoda na pewno jest odporna na płyn hamulcowy. To nic innego jak powłoka z tlenków aluminium. Czy da się ładnie poanodować tego się dopiero dowiesz. Podejrzewam, że w hondzie jest to odlew ale z czego to nie wiem.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2012, 22:53   #12
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
Domyślnie

Zasadniczo wydaje się, że nie powinno to zaszkodzić ... ale ...

generalnie istotne jest aby powierzchnia rowków w zacisku nie była zasyfiona - i do tego żeby połączenia wewnątrz zacisku - nienajgrubsze przecież były drożne i równe i żeby żaden syf tam się nie porobił - a na to pytanie może odpowiedzieć fachowiec od anodowania

w zacisku najistotniejsze jest mocowanie gumowych uszczelnień vs tłoczek no i drożność całości
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2012, 22:57   #13
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

No właśnie kurcze nawet nie mam jak sprawdzić bo oddałem do ręcznego malowania ale wydaje mi się że jest to aluminium.

Cytat:
Napisał puntek Zobacz post
Zasadniczo wydaje się, że nie powinno to zaszkodzić ... ale ...

generalnie istotne jest aby powierzchnia rowków w zacisku nie była zasyfiona - i do tego żeby połączenia wewnątrz zacisku - nienajgrubsze przecież były drożne i równe i żeby żaden syf tam się nie porobił - a na to pytanie może odpowiedzieć fachowiec od anodowania

w zacisku najistotniejsze jest mocowanie gumowych uszczelnień vs tłoczek no i drożność całości
To nie będzie problemem, straszyli że cynkowanie śrubek zmieni grubość gwintu...a gdzie tam. Tutaj pewnie powłoka jest porównywalnie gruba. Zaraz jak odbiorę swoje to polecę do majstrów co to mi na złoty kolor przeanodują i zobaczymy co z tego wyjdzie. Najwyżej kwas je rozpuści i będę szukał nowych

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 26.02.2012 o 09:25
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2012, 23:15   #14
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Wszystko zależy od procesu anodowania, tlenki mogą wnikać w głąb lub budować się na powierzchni lub tu i tu. Ale to są mikrometry czyli mniej niż dokładność obróbki w hondzie
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2014, 23:46   #15
sosiek


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Rzeszów
Posty: 20
Motocykl: RD07
sosiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 godz 56 s
Domyślnie

Witajcie.

Przed sezonem udało mi sie zrobić pimp my calipers dla królowej.
Po zaślepieniu otworów poszły do piaskowania a potem lakier proszkowy, kolorek felgi subaru. Do tego tłoczki toczone i szlifowane na wymiar z pręta z kwasówki i zestaw nowch uzczelniaczy i odpowietrzników...mam nadzieje że będzie na długo





sosiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2014, 09:43   #16
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
Domyślnie

A pochwal się jakie koszty wyszły takich operacji, wygląda całkiem zacnie.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2014, 09:52   #17
graphia
 
graphia's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,429
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
graphia jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 8 godz 52 min 28 s
Domyślnie

myjka ultradźwiękowa też jest dobra...
graphia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2014, 11:56   #18
Thorgal77
Składka oplacona.
 
Thorgal77's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Zabrze
Posty: 558
Motocykl: Transalp 99r 50th.
Thorgal77 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 5 godz 32 min 47 s
Domyślnie

Zacisków nie poanodujesz przykro mi - już to przerabiałem bo już wiele grató dawałem anodować...
Przy wytrawianiu mogą się zrobić wrzery różnej głębokości... kiedyś jakiś chemik z warsztatu anodującego mi to wytłumaczył...
Najlepiej się anoduje alu jednorodne czyli blachy, elementy po obróbce ale nie odlewane.
Zresztą jest tu na forum spec od anody ale jeszcze sie nie ujawnił bo czeka na nasze farmazony
__________________
Thorgal77 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2014, 18:58   #19
sosiek


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Rzeszów
Posty: 20
Motocykl: RD07
sosiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 godz 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał majki Zobacz post
A pochwal się jakie koszty wyszły takich operacji, wygląda całkiem zacnie.

koszty ciężkie do oszacowania. Zaciski wypiaskowali i polakierowali mi razem z rama, spręzyną z amorka , jakimis blaszkami i wspornikami czyli cena zbiorcza. Za komlet uszczelek i gumek 140 zł odpowietrzniki po 4 zł tłoczki flaszka 0.7 po dobrej znajomośći materiał ze złomu gdzieś wygrzebany pręt z kwasiaka.
sosiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Adaptery zacisków Rychu72 Hamulce, kola, opony 36 06.02.2012 11:54
Uszczelniacz zacisków rafalkefir Wszystko dla Afryki 3 13.10.2009 08:58
Gumki zacisków RD07a Kudłaty Rysiek Wszystko dla Afryki 10 19.02.2009 15:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.