![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2013
Miasto: Bilczyce k/Gdowa
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 6 dni 6 godz 43 min 0
|
![]()
Cześć,
objaw który mnie niepokoi pojawia się jedynie podczas szybkiego, lekkiego (o 1/8) odkręcenia rolgazu, zwłaszcza, gdy zrobię to kilka razy, szybko, jedno odkręcenie po drugim (bieg N - bez obciążenia). Wówczas, sporadycznie, ale jednak ![]() wyraźne fuknięcie (nie brzmi to jak strzał w tłumik) dochodzące z przednich/górnych okolic silnika. Moja hipoteza jest taka, że nie domyka mi się, których zawór (co jakiś czas?) i to co słyszę to fuknięcie/strzał w gaźnik. Zawory regulowałem przy 5st. Celsjusza i obawiam się, że teraz jest zbyt sztywno. Co o tym sądzicie? Co to może być/jest na pewno? Moja Afryka to RD07a to wersja austryjacka. Czy one tak mają? Pozdrawiam, Tomek. Ostatnio edytowane przez tblask : 13.04.2014 o 19:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
![]()
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2013
Miasto: Bilczyce k/Gdowa
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 6 dni 6 godz 43 min 0
|
![]()
A wiesz Dzieju,
pierwsze co dzisiaj zrobiłem po przeczytaniu twojego posta i po wypiciu kawy, to zbiegłem do mojej Afryki (ona mieszka na parterze) i raz jeszcze dokonałem pomiarów kąta odkręcenia rolgazu, przy którym zdarza Jej się fuknąć. I zgadnij co się okazało!? Zdarza Jej się fuknąć również przy odkręceniu rolgazu o 1/7 obrotu ![]() Oczywiście Afryka musi się wcześniej rozgrzać - to również sugeruje sztywne zawory!?. Jezu jak mi się nie będzie chciało po raz kolejny tego rozbierać ![]() Ale oczywiście nie kiwnę palcem zanim nie usłyszę/przeczytam twojego kolejnego, dużo wnoszącego do sprawy posta. Pozdrawiam, Tomek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Raczej skład mieszanki za ubogi w paliwo, albo synchro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,646
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 2 tygodni 6 dni 7 godz 14 min 13 s
|
![]()
jesli fuka przy 1/7 to stawiam ze ta afryke gdzies cos gniecie. Zbyt mocno dociagnieta trytytka na ramie lub gmole boczne. Poluzuj i sprawdz...
Mozna tez przeliczyc ten Twoj luz na odpowiednie stopnie ciepla w garazu... Wspolczynnik rozszerzalnosci stali 11,5 x 10do-6/1K. Roznica temperatur u Ciebie to 20stopni - 5 stopni = 15Kelvinow. Mnozymy: 11,5 x 15 x 10do-6 = 0,0001725 zmiany dlugoisci. Teraz wrzucmy wspolczynnik do zaworow ktore ustawiales. Dlugosc zaworu czacuje na 100mm aby sie rowno liczylo. 100mm x 0,0001725 = 0,01725 mm Inaczej mowiac zawor sie wydluzyl o ta wartosc, czyli luz na zaworach skurczyl sie tez o ta wartosc. Pomijam rpzszerzalnosc obwodowa walka rozrzadu, bo mysle ze ma ona tutaj sladowy wplyw. Odpowiedz zadania: Luz na zaworach zmniejszy sie w temp 20 stopni o jedna setna i troche milimetra. Czyli albo masz taki dobry szczelinomierz albo jednak sprobuj poszukac tej trytytki. z powazaniem inz. pijak fassi
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Nie macie racji, to ma zastosowanie przy mlaśnięciach silnika a nie fuknięciach. Przy fuknięciach zawsze winny jest moduł albo impulsator a nie trytytki więc nie wprowadzajcie kolegi w błąd.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
co Wy go tak męczycie? Biedaczysko boi sie ze silnik z ramy wyskoczy a Wy se jaja robicie.
jak morzecie !!!! ![]()
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zwykły przechodzień...
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: DW
Posty: 1,794
Motocykl: GS12y
![]() Online: 2 miesiące 3 dni 11 godz 45 min 7 s
|
![]()
W BMWu się komfortowo zawory reguluje, jakby co.
Co do "fuku", to wyrypator do z serwisowania masz na 100%! Zacznij od skompletowania narzędzi! Większość to standardowe klucze, ale przy składaniu potrzebny jest młotek na lewą rękę!!! ...a tego ciężko dzisiaj dostać, bo Chińczycy takich nie robią! Pozdro Orzep
__________________
![]() -- Nie wzywaj imienia Pana bOrzepa nadaremno-- -- Trudno jest powiedzieć NIE, gdy wszyscy mówią TAK --
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,392
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 24 min 45 s
|
![]()
Jeśli zawory ustawiłeś dobrze, i jesteś tego pewnien - temperature możemy tu pominąć
![]() Wcześniej nie było tych objawów? Królowa to nie nówka sztuka ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,235
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 4 dni 6 godz 39 min 10 s
|
![]() Cytat:
Jesli zawory ustawiłes ok ![]() Bo jeśli fuka to wynik zlej proporcji paliwa do powietrza (lewe powietrze) wskazuje na to wychylenie przepustnic tylko o 1/7 czyli jescze sie iglice nie dzwigaja Abstrahując problem jest w gaźnikach ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
moja Afryka czyli "Wagadugu 2012" by remi | remi | Trochę dalej | 27 | 28.08.2013 20:16 |
Głębsza woda + moja afryka = postój | czosnek | Układ elektryczny i zapłonowy | 21 | 03.03.2012 16:35 |