![]() |
#1451 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,568
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 8 godz 22 min 3 s
|
![]()
z tymi powłokami to nawet japończycy mają problemy np. R6 50-60 tys.km i może być już kopa w R1 tochę lepiej to wygląda..
Generalnie Honda kiedyś robiła wstawkę w bloku - tuleją z żeliwa i jest to najtańsze rozwiązanie więc może i teraz tak będzie, super byłoby gdyby to była mokra tuleja ... szlif odpada na przedwojennych maszynach ![]() odnośnie regeneracji powłok to jednak są to spore koszty jak kolega pisał i nie ma pewności co do trwałości takiej regenerowanej powłoki a zupełnie inną kwestią jest przygotowanie bloku pod taką powłokę bo to jest już mistrzostwo świata dokładność sięga 0,0002-0,0005 mm, cylinder musi być idealnie okrągły i mieć ten sam wymiar na całej długości i nie wierzę aby u nas było to możliwe do wykonania....zwłaszcza, że cylinder jest w bloku i pod kątem !!!! Sama powłoka nikasilowa dobrej jakości jest cholernie trwała, jednak wrażliwa np. na siarkę czyli paliwa słabej jakości, ale jakiekolwiek jej uszkodzenie = koniec silnika i dupa. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.12.2014 o 11:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: podwrocławskie zadupie
Posty: 833
Motocykl: '12 LC4 690 Enduro R
![]() Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 32 min 45 s
|
![]()
Pewnie macie rację i z powyższym nie dyskutuję bo argumenty wydają się być logiczne...
Z drugiej strony, czy aby tak lubiane przez Was R1100/1150 i R1200 nie mają przypadkiem także nikasilu na cylindrach? Nie czytam zbyt często o przypadkach wymiany cylindra w tych motocyklach, nawet po fakcie urwania zaworu, wykruszenia świecy czy pierścienia, a to przecież przypadki tyleż rzadkie co już ekstremalne. Silniki te robią, z tego co wiem, znacznie więcej niż jakieś liche 100 czy 200 tys km.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,603
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 43 min 55 s
|
![]() Cytat:
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 |
![]() |
![]()
Tu coś skrobnęli o cylindrach i powłokach: http://www.motogen.pl/Nikasil-w-moto...ziec,5277.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,568
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 8 godz 22 min 3 s
|
![]()
akurat nie z motogen'a podałem informacje, ale jakby piszą to samo, gdyby cylinder był oddzielnie to co innego zawsze jest jakaś perspektywa naprawy/wymiany ale jak jest razem z blokiem to praktycznie = jednorazówka bo naprawa jest nieopłacalna i pozostanie wtedy wymiana silnika..... nie widziałem oczywiście moto na żywo, tylko z całkiem dobrej rozdzielczości zdjęć i obym się mylił w tej materii...
Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.12.2014 o 23:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2014
Miasto: Wwa
Posty: 179
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 18 godz 4 min 20 s
|
![]()
Spoko spoko. Rozwierci się, wciśnie tuleję i będzie jeździł
![]() ![]()
__________________
V-strom 1050XT |
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,767
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
![]()
Dren spoko gada... technologia rejli nie może zginąć wraz z nowoczesnością
![]()
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2014
Miasto: Wwa
Posty: 179
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 18 godz 4 min 20 s
|
![]()
Taki mały OT. Chciałem zauważyć, że następca mojego Dragstara XVS 650, czyli Midnightstar 950 też dostał ceramikę. Nie wiem, czy cylinder jest oddzielnym elementem. Ech, czasy niezniszczalnej Virażki i Dragstara też mijają.
__________________
V-strom 1050XT |
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,603
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 43 min 55 s
|
![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |