![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Nottingham, UK
Posty: 698
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 19 godz 50 min 2 s
|
![]() Cytat:
Technologia produkcji klejow rozwinela sie dosc znacznie a wytrzymalosc jest zblizona do materialu klejonego. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,773
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
![]()
Nie będzie. Jeśli chodzi o połączenia to jednak wszystko zależy od geometrii, statyki, dynamiki, zasad wytrzymałości, materiału, przekrojów i niestety wykonania.
Kufer pospawany zawsze będzie wytrzymalszy w sensie stanu granicznego wytrzymałości Kufer ponitowany (ze względu na konstrukcję która będzie wymuszona - jakieś kątowniki w narożach, ew. wzmocnione naroża zakładkami blachy) zawsze będzie wytrzymalszy ze względy na stan graniczny użytkowania - będzie sztywniejszy ![]() Jeśli chodzi o to... to najlepszy byłoby połączenie kombinowane. Wiąże się to z kosztami i masą. Zawsze można całą puchę stworzyć zaginając arkusz, w narożach dać kątownik zewnątrz i nasrać nitów. Oczywiście wzmocnić ścianki odpowiednim żebrem usztywniającym pod wiekiem. Tak to się ma jeśli chodzi o teorię.
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Chojnice/drogi Europy
Posty: 1,039
Motocykl: RD07a
Przebieg: hgw
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 4 godz 28 min 20 s
|
![]()
A nie jest tak, że nit powinien pracować tylko i wyłącznie na rozciąganie, obciążenia ścinające powinno przenieść tarcie pomiędzy łączonymi elementami.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Piastów pod Warszawą
Posty: 646
Motocykl: Nie mam już AT
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 4 godz 38 min 30 s
|
![]()
Rozumiem że koledzy zamierzają z poskładanych ze sobą kufrów zrobić bunkier atomowy?
__________________
Wielki Protektor |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
![]() Online: 18 godz 56 min 12 s
|
![]()
Zoltan, prawidłowo zaprojektowane i wykonane połączenie nitowane powinno pracować na ścinanie. tak jak połączenia skręcane i klejone. To od strony czysto teoretycznej......
Idealne by były kufry robione na wzór konstrukcji lotniczych... albo duralowe klejone z lekkim wzmocnieniem nitami albo po prostu kompozytowe.... Jest jeszcze kwestia tego na co ma być odporny kufer... Czy ma być lekki i mieć dużą nośność, czy wytrzymałość przy upadku. Problemów co nie miara...ale jak mówi stare architektoniczne przysłowie : Projektowanie to sztuka kompromisów. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Co to za gmole?? | paku | Wszystko dla Afryki | 7 | 10.08.2009 15:14 |