Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19.01.2016, 21:53   #1
next22


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 847
Motocykl: TA
next22 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 38 min 34 s
Domyślnie Hondzia nsr125

Zima przyszła czas młodemu motorek poprawić
Pacjent nsr125 pomiar kompresji 6-7barów na wolnych obrotach nie ma siły
Jutro zdejmuje głowice cylinder i chcę podpytać jak dobrać tłok .
Jakie pasowanie ile luzu? Jakiej firmy tłok warto brać pod uwagę
Mam nadzieje że nikasil nie zniszczony wszelkie podpowiedzi mile widziane nie miałem jeszcze do czynienia z 2T
next22 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2016, 22:16   #2
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,028
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 14 godz 18 min 25 s
Domyślnie

jeśli będziesz musiał/chciał regenerować nicasil daj znać. robiłem to w swoim KTM i broń Boże nie korzystaj z usług firm z Czech za pośrednictwem OlekMotocykle czy innych...
no ale... może nie będzie tak źle.

Cylek zdemontuj i przede wszystkim zanieś do warsztatu gdzie wykonają pomiar średnicy pod względem owalizacji i stożkowości.
Te dane porównaj z serwisówką - jeśli są powyżej tego co pisze serwisówka to sorewicz - trza robić. Tłok dobierają od razu z honowaniem nicasilu na wymiar i jest to tak spasowane, że daję słowo - bez pierścieni na bank odpali...

Zaopatrz się od razu w jakąś sensowną serwisówkę - Haynesa na przykład. Tam znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące pasowań. W przypadku takiego małego tłoka i Nicasilu to może być kilka setek.

No i w razie 'W' nie daj się wmanewrować w tulejowanie tej NSRki żeliwem. Szkoda du.ę zawracać.

Remont dwusuwa.... współczuję.

matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2016, 23:32   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 12 min 39 s
Domyślnie

Remont dwusuwa? Kumpel zza płota robi co miesiąc bo śmiga na torze. Tak w chwili wolnej
Oczywiście w Hondzie.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2016, 23:51   #4
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,028
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 14 godz 18 min 25 s
Domyślnie

chyba taki remont jak większość crossów na allegro.

jak wszystko gra wymienia się tłok i jazda. jak przestaje to wystarczać lub zaczyna być niemożliwe to się zaczyna górka.
nie chcę śmiecić. niech kolega rozbierze i pomierzy mu to ktoś i wtedy będzie wiadomo.


m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.01.2016, 05:58   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 12 min 39 s
Domyślnie

Ja przestaje wystarczac tlok to sie wymienua garnek. Pol godziny dluzej.
Ale sa jeszcze lozyska walu, lozyska w skrzyni, kola zebate, korbowod itd. Jak sie doda zawiasy, kola i reszte to robote ma co tydzien.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.01.2016, 09:09   #6
konrad1f
 
konrad1f's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Poznań
Posty: 102
Motocykl: RD04
konrad1f jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 18 min 3 s
Domyślnie

dobry temat - także mam nsr125 do reanimacji
i ponawiam pytanie z początku tematu - jaki tłok polecacie? czy oryginał nie będzie najlepszym rozwiązaniem?
__________________
blablabla :P
konrad1f jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.01.2016, 09:39   #7
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 12 min 39 s
Domyślnie

Czy będzie najlepszy to nie wiem. Ale dobierając pasowanie należy kierować się zaleceniami producenta tłoka a nie producenta motocykla. Jeśli oczywiście tłok nie jest oryginalny.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2016, 18:34   #8
adoado0


Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
adoado0 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
Domyślnie

Podejrzewam, że najtańszy będzie OEM i bym go wziął. Jeżeli nie to górna półka to Wossner. Vertex też górna półka, ale jak dla mnie za dużo wpadek miał.
Namura jest jeszcze ale to jest średnia półka. Luz pewnie 0.05. Nicasil tak jak pisano - trzeba pomierzyć i dać pod kątem sprawdzenia jego owalizacji - jeżeli jest ok to honowanie i dobór tłoka.
adoado0 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.