![]() |
![]()
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#41 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Reszel
Posty: 79
Motocykl: Varadero 1000 & TA 650? 700 Magadan Edition & Yamaha gryzzli
![]() Online: 3 dni 2 godz 32 min 46 s
|
![]()
Drodzy koledzy. Poczytując Wasze teoretyzacje dotyczące 700setki musze powiedzieć krótko. Pasuje. Można ją podłączyć na gaźnikach. Nie ma z tym większych problemów. Różnice oczywiście są. Silnik ma 4 zawory na cylinder i jedną świece na cylinder- nie jak w trampku 2 świece. Wzgledem trampka jest spory przyrost mocy(przy pozostaniu przy gaźnikach), gdyż silnik650 ma 53 konie zaś700 ma ich 60. Faktem jest , iż kilka rzeczy trzeba przerobić, poprawić weże wodne i pare pierdołków ,ale da się przy odrobinie rozumu. Potrzebny jest tylko kolektor wydechowy,który pasuje bez przerabiania, ale i tak należy wyciąć czyste zło, czyli katalizator. (uzyskujemy poza plusami technicznymi prawie 5kg oszczedności w masie motocykla.) Takiego trampka przygotowałem sobie na wyjazd do Magadanu - start 3 czerwca 2016- Opis wyjazdu pewnie sie pojawi na forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,017
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 6 godz 32 min 57 s
|
![]()
Pogratulować kolego udanej przekładki - może wkleisz kilka fotek i podpowiesz co i jak dla przyszłych pokoleń
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Reszel
Posty: 79
Motocykl: Varadero 1000 & TA 650? 700 Magadan Edition & Yamaha gryzzli
![]() Online: 3 dni 2 godz 32 min 46 s
|
![]()
Dodam, że pasuje zbiornik paliwa, filtr powietrza i w zasadzie cały osprzęt 650 . Z rzeczy , które zajmują najwięcej czasu przy swapie to połączenie gumowych krócców gaźnika od 650 i 700. Trzeba nieco poprzymierzać zakładając za każdym razem filtr powietrz aby nie wyszło za wysoko. Potem końce sklejakmy cyjanopanem i mierzymy gaźniki, czy pasują(jak nie kolejna poprawka)
Gotowe króce smarujemy pastą do składania karterów i bandażujemy paskiem ze starego prześcieradła - ze 3 warstwy dodając paste za każdą warstwą na wierzch też - w sumie tak z dwie trzecie tubki . Czekamy dobe przy założonych gaźnikach. Kształt zostanie.Krócce są dosyc niskie. Drugim problemem jest dostosowanie impulsatora. Czujnik pasuje(inna opornośc) w gniazdo montażowe. Problem jest z kółkiem, gdyż wał 700 jest grubszy i te z 650 nie pasuje. Trzeba stworzy coś nowego w dwóch posiadanych(jak przeciełem oba kółka i zespawałem potrzebne połówki,ale trzeba BARDZO STARANNIE odznaczyć jak ma stać. Druga metoda to rozpiłowanie otworu wielowypustu kółka 700. Myśle że dzień pilnikiem iglakiem - bazą jest szerszy wypust w kółku. Termostatu nie zmieniałem a w dodatkowe wyjście z pompy 700 zaślepiłem wkrcając na poxipol grubą śrube. Należy też założyć ze starej 650 krócce podciśnieniakanałów ssania(kranik i zawór podciśnienia) ja przewierciłem i wkreciłem na siłe śrubke (brak gwintownika), potem na poxipol wkreciłem w to miejsce mosiężne krócce z 650. Regulacja gaźników była ok. silnik był mega mocny ale miał tendencje do zalewania na zimnym. Trzeba było przestawić śrubki dawki z 2,75 na 4,0 obrotu.Dysze główne zmiana ze 132 na 120. BEZWZGLEDNIE należy zmienić cewki zapłonowe, ,bo transalp na dwubiegunowe. Ja początkowo tylko wyjąłem kabel wysokiego napięcia i zostawiłem pusty otwór w cwece. Skutek? iskra leciałe w powietrzu- tylny cylinder i biła w wiązke instalacji - z 5cm. Skutek ![]() ![]() Osłon pod silnik wywaliłem bo niewiele ona zasłania (i nie pasuje po swapie) można założyć od 700 ale ja zrobiłem porządną z ryflówki. Ostatnio edytowane przez Robert B : 12.05.2016 o 22:25 |
![]() |
![]() |