![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
W AT filtr jest bokiem, wiec co my tam wlejemy niby..?
dwa że i tak w magistrali od chłodnicy oleju zostaje 0,2 0,3L wiec to wciagu pół sekundy po uruchomieniu rozrusznika znajdzie się w nowym filtrze. Fanebaria |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Tuchów / Redditch
Posty: 615
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 tydzień 17 godz 47 min 20 s
|
![]()
Nie zebym byl jakims fanatykiem zalewania (w tygrysie filter pod silnikem wiec lalem do pelna...), raczej chodzi o nasaczenie wkladu filtra olejem, wcale nic sie z niego wtedy tak latwo nie wylewa :-)
|
![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2006
Posty: 219
Motocykl: 4 HRC
Przebieg: -
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 1 godz 20 min 46 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 16
Motocykl: RD03
![]() Online: 0
|
![]()
Gdybym ja budował silniki naszych sprzętów - wyposażałbym układ smarowania w kulkowy, lekką sprężynką obciążony zaworek odcinający, zaraz za pompą... Te paręnaście cm3 starej oliwy, jaka by tam pozostawała po spuszczeniu pewnie tragedii by nie uczyniła i nowego nie zapaprała w stopniu znaczącym, a na pewno dzięki niej czas pracy panewek "na ćwierćsucho" uległby zminimalizowaniu. Spuszczając olej w swojej Babie Jadze zauważyłem, że - choć miał za sobą tylko i aż 11 000 km - był on zaledwie nieznacznie bardziej "mętny" i wzięty między palce w ogóle nie brudził...
Piszę "na ćwierćłsucho", bo uważam, że olej "złapany" pomiędzy czop i panewkę z uwagi na duże siły lepkości tak sobie stamtąd od razu nie wypłynie zalegając tam godzinami, a po odpale zapewnia dość materiału na klin dynamicznego filmu olejowego w okresie wspomnianych przez Kolegów kilku sekund, zanim pompa wypełni magistralę olejem i zgaśnie lampka... |
![]() |
![]() |
#15 |
Administrator
![]() |
![]()
Skoro ciśnienie oleju przy sprawnym silniku jest łapane już podczas kręcenia rozrusznikiem, zanim jeszcze zapłon go rozpędzi na wolne obroty to kombinowanie z zalewaniem czy innymi zaworami jest przerostem formy nad treścią.
No ale jak zostało powiedziane, nawet najprostrza czynność może zostać skomplikowana ..... o ile kombinujacy będzie miał z tego przyjemność.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 268
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 5 godz 8 min 35 s
|
![]()
może jednak stara szkoła ma sens? fabryka zaleca wymianę filtra co druga wymiane oleju raczej nie z oszczędności tylko dlatego ze silnik na nowym oleju i pustym filtrze te pare sekund pracuje jednak bez oleju i jest bardziej szkodliwe dla silnika niz pozostawienie starego filtra.to dlaczego mu nie pomóc zalewajac filtr?
|
![]() |
![]() |
#17 |
Administrator
![]() |
![]()
Nie będę się zanadto rozpisywał o podstawach mechaniki ale......
gdybyś wiedział jak szybko zapycha się nowy filtr i co potem się dzieje z olejem to byś nie rozmyślał nad oszczędnością 20zł przy wymianie oleju. Ale rób jak uważasz.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
#18 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,603
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 47 min 29 s
|
![]() Cytat:
Sam wymieniam z każda zmianą oleju bo tak mówi konstruktor/producent. Samo odpalanie silnika, zwłaszcza zimnego, jest "szkodliwe". Więc co? nie gaśmy? O nie, praca silnika też prowadzi do jego niszczenia. Jedyną słuszna opcją jest nie odpalanie w ogóle. Taki sarkazm mnie naszedł.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
I nie lejmy syntetyków bo może Nam nagar zmyć i rozpuścić uszczelki
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
![]() Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
![]()
Tak, pierścienie się zapiekają, zawory i trzonki dostaja maskarycznych luzów, silnik będzie ciekł, przez co może dojsc do zatarcia i nawet wypadku śmiertelnego poprzez zblokowanie tylnego koła...
Nigdy nie widziałem żeby ktoś napełniał filtr przed załozeniem. Pracowałem w kilku serwisach samochodowych i motocyklowych i żaden producent nie zalecał takiego bajeru. To wtmysł uzytkowników, którym się nudzi w zimie, szukaja dziury w całym oraz nowych sposobów by w zmyślny sposób popsuć maszynę. Resztki oleju w silniku wystarczą by odpowiednio przesmarować poszczególne częsci współpracujące, tzw. węzły tarcia. A silnik po remoncie? Na dole masz olej, a na górze? Wałki i ich łożyska smarujesz obfivcie smarem i olejem.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przed siebie, na 6-7 dni (02.07-08.07) | Neno | Umawianie i propozycje wyjazdów | 3 | 30.06.2010 11:29 |
witam, jaki filtr oleju PD03 89r. 650 | yarecky2000 | Regularne czynności serwisowe | 10 | 06.02.2010 20:59 |
Filtr oleju K&N | Daddy | Wszystko dla Afryki | 5 | 12.04.2009 20:52 |
Pytanie może i banalne - Jak dokręcać filtr oleju | Gradient | Regularne czynności serwisowe | 8 | 15.06.2008 02:55 |