![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku
![]() |
Wygląd
![]() |
![]() |
#21 |
880220111
![]() Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,049
Motocykl: XR 250R,XR 650R
![]() Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
![]()
Nie jestem specjalistą od zawiasu nie wiem... ale wiem jak robi showa po regeneracji w stosunku do sprawnej bez serwisu w dwóch takich samych motocyklach...
W totka nie dupłem żeby t tak 450zł za serwis wywalić,musiała mnie jakość pracy przekonać... i przekonała. teraz mam jednego serwisanta od tylnych amorów przody sam robię i coś tam przerabiam ale to na razie raczkowanie w temacie
__________________
Honda XR-oholik ![]() https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 21 min 0
|
![]()
Amor tylni z KTM-a czy huski WP ciężej jest rozebrać. Sam 2 zniszczyłem- nauka kosztuje. Podobnie jest z afrykańskim - nie widziałem "od ręki" zestawów naprawczych, nie jest przewidziany do własnoręcznego serwisu. Ale już Showa stosowana w CRF czy Drz rozbiera się łatwo, wymieniasz zestaw naprawczy, nowy olej itd. To robiłem sam i poszło sprawnie. Sławny gaz nitrogen to azot - ten sam co napełniają opony na wulkanizacji - mi nabili za "dziękuję".
__________________
Enduro i ADV |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,324
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 18 godz 8 min 49 s
|
![]()
A ila tego tam trzeba upchać? ;>
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Koszaolin
Posty: 1
Motocykl: xr400, nx650, cb450n
![]() Online: 6 godz 50 min 37 s
|
![]()
No to złe wiadomości mi tu wypisujecie:/ Od zimy mam yss co prawda w dominatorze. Sprawuje się bardzo dobrze, a wpier$#l w terenie dostaje zacnie. Dam znać jak się posypie, bo wygląda na to, że nastąpi to do końca sezonu jak piszecie. Dajcie proszę jakieś info jak komuś uda się go zregenerować.
Wychodzi na to, że za koszt nowego yss 1400pln + koszt regeneracji, można kupić wilbersa... człowiek głupi oszczędza i się cały czas uczy:/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Krok bliżej celu.
Dziś udało mi się zakupić tulejkę ślizgową TUP1 14.12. Nie wiem czy ktoś kiedykolwiek wspominał o wymianie tego elementu, bo zazwyczaj wszędzie jest mowa o uszczelniaczach. Zwróciłem uwagę, że tłoczysko miało trochę luzu w tym dekielku, co służy do uszczelnienia amortyzatora. Potem było kilka pomiarów, guglowanie i okazało się, że to jest "zwykła" część dostępna w sklepie. Ta tulejka była wprasowana w dekiel amortyzatora. Stara tulejka musiała być już trochę wytarta i pozwalała na ruch tłoczyska w każdą stronę, a nie tylko w górę i w dół. Możliwe, że przez to na ścianki uszczelniacza działały siły, które nie powinny i przyczyniły się do jego przedwczesnej śmierci. Wszystkie elementy nadal czekają na dokładniejsze czyszczenie, odrdzewianie tam gdzie trzeba itp. Tulejka na tłoczysku wydaje się mieć naprawdę minimalny luz. Tak wygląda dzisiejszy zakup, wart tyle co piwo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Mała aktualizacja.
Jeden uszczelniacz tłoczyska, ten który pękł nie jest dostępny do kupienia. Ale... są firmy które zajmują się dorabianiem uszczelniaczy ![]() Co mnie zdziwiło to to, że facet powiedział, że PKS źle dobrał uszczelniacz. Może nie źle, ale jednak nie było to profesjonalne. Oczywiście średnice są ok, ale wysokość już nie. Wsadzony był uszczelniacz o wysokości 5mm, gdzie w gnieździe jest dużo miejsca. Teraz mam mieć dorobiony na 7,5mm. Nie są to moje słowa, tylko mówię to co mi powiedział facet z doświadczeniem. Dodam fakt, że wysokość uszczelniacza będzie teraz większa o 50%! Uszczelniacz ma być gotowy na jutro (w 24h). ---------------------------------- Aktualizacja 31-05-2017 PKS napisał: "Teraz doczytałem wątek i co do wymiaru uszczelki głównej to orginal ma 5 mm grubości i skoro tak ktoś mondrzejszy niż ja wymyśli to taki wymiar został zachowany." Czyli PKS dorobił uszczelkę tak jak fabryka dała. ---------------------------------- Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 31.05.2017 o 10:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 852
Motocykl: TA
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 17 godz 38 min 47 s
|
![]()
Jaki jest koszt takiego uszczelniacza ?
Sam bym potrzebował ze 2 sztuki jest możliwość abyś mi zamówił ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Około 20zł za jedną sztukę. Mogę zapytać czy przy zamówieniu większej ilości jest upust. Oni to robią na automatycznej tokarce CNC, więc tylko wybrać profil, wymiary a potem maszyna wypluwa uszczelkę co minutę
![]() Jeśli byłoby zainteresowanie mógłbym skompletować cały zestawu reanimacyjny (tulejka ślizgowa, wszystkie oringi, uszczelniacz na zamówienie) jakby było kilka osób chętnych. Mogę też podać wszystkie numery i oznaczenia + sklepy w których kupowałem, ale to jak będę pewny, że wszystko jest ok i pasuje. Aha. Bym zapomniał, że jest problem jednym zgarniaczem. Tym najbardziej wystawionym na "świat", co zgarnia syf z tłoczyska. To też jest jakiś patent nie do kupienia. Facet w sklepie pomacał i dał mi kilka podpowiedzi, jeszcze myślę jak to rozwiązać. Jest opcja (ale nie mam 100% pewności, bo nie pamiętam jak to rozbierałem), że PKS tego nie wymieniał. Na uszczelniaczu/zgarniaczu był zadzior od śrubokręta w gumie do blachy. Ja jak to rozbierałem to pamiętam, że zeszło bez większych problemów i nie wydaje mi się, że to mój zadzior. Więc jest podejrzenie, że było to ściąganie i zakładane przed moim rozbieraniem. Na jednym moim zdjęciu w telefonie widać z drugiej strony małe wgniecenie na kołnierzu, zrobione jeszcze przed rozbieraniem tego dekla na części. Ale to tylko moje podejrzenie, nie chcę nikogo o nic oskarżać. W sumie facet w sklepie powiedział mi, że mogę też próbować założyć to z powrotem, tylko wymienić "sprężynkę" (taką obrączkę) na nową. ------------------- Aktualizacja: Uszczelka odebrana. Wygląda spoko. Pomyliłem się i ona ma wysokość 6,5mm (PKSowa 5mm). Uszczelka + oring + podkładka z brązu podpierająca uszczelniacz. Według specyfikacji uszczelka do uszczelniania dławnicy, ciśnienie robocze do 160 bar ![]() Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 17.05.2017 o 18:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
W weekend planuje złożyć wszystko do kupy. Tylko nadal pozostaje problem z pierwszego postu - jaki olej zalać? Ktoś ma jakieś sugestie? Dodam, że to moja pierwsza robota z amorem i nie orientuję się w temacie olejowym
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,016
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 20 godz 51 min 46 s
|
![]()
Są specjalne oleje do tylnych amorów, np. Ipone Monoshock.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tylni amor-czyli jak go wytargać | marekw | Rama, zawieszenia, napęd | 104 | 20.06.2019 18:51 |
Tylni amor w trójce | ltd454 | Rama, zawieszenia, napęd | 18 | 15.04.2013 19:55 |
Podrapany tylni amor | ramires | Rama, zawieszenia, napęd | 6 | 26.08.2008 00:52 |