23.12.2017, 19:46 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 5
Motocykl: RD03
Online: 1 dzień 16 godz 30 min 34 s
|
Ocena stanu rozrządu Transalp 99
Ostatnio postanowiłem sprawdzić jak wygląda sytuacja z rozrządem w moim trampku (najechane około 90k km). Zaniepokoiła mnie różnica między rysunkiem z manuala https://imgur.com/a/nU3Ac a tym co zastałem https://imgur.com/a/OuhQn. Czemu u mnie wystaje ten element który w manualu jest schowany? Btw szukam też króćców gazników, wygrzebałem w internetach tourmaxy, nadaje się to do czegokolwiek?
Pozdrawiam |
23.12.2017, 20:07 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
zmierz, ile dokładnie wystaje ten cycek
|
23.12.2017, 20:19 | #3 |
Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 5
Motocykl: RD03
Online: 1 dzień 16 godz 30 min 34 s
|
Ten grubszy 3.8 mm, cieńszy trochę więcej.
|
23.12.2017, 20:52 | #5 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,055
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 3 dni 19 godz 41 min 39 s
|
miod i orzeszki. turmaxy kup.
__________________
buziaki |
24.12.2017, 01:56 | #6 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
Dziwiła mnie zawsze technologia sprawdzania wyciągniecia łańcucha rozrządu na bazie napinacza..
Nie neguję absolutnie takich metod bo każdy ma swoje a może i serwisówka tak każe,ale napinacz jeżeli będzie przycięty a w tych napinaczach sie to czasem zdarza to łańcuch będzie luzny i ni jak sie to ma do sprawdzania. Łańcuch rozrządu ma byc dośc mocno napiety i nie powinien sie dac zbytnio odciągnąć od góry zebatki,prawie wogóle.. nowy siedzi bardzo mocno i nie daje sie odciągnąc wcale. Co do preferowanych firm każdy ma swoje,w kazdym razie nowy zawsze będzie lepszy od starego. Żywotność łańcucha to średnio 30-40 tyś km chodzi o zachowanie wymiarów dopuszczalnych potem sie rozciąga pogarszając prace silnika.. Skoro taki temat to o jednym problemie jeszcze wspomne,tutaj raczej tego nie bedzie. Często w motocyklach enduro i innych jednocylindrówkach wystepuje zuzycie zebatek rozrządu poprzez wyżłobienie rowków w zębatce..niestety zuzyta zębatka bardzo szybko niszczy potem nowy łancuch.. Problem ten równiez wystepuje w motocyklach w których ktos zastosował manualny napinacz rozrzadu i zbyt mocno napinał łańcuch,zniszczenie tych zębatek w dużym moto bedzie trudne z racji tego że czasem wymiana takiej zebatki to wymiana np wału korbowego bo zebatka jest niewymienna. W enduro np Yamaha WR 450F kilka razy sie z tym spotkałem iż zębatka na wale kompletnie zajechana,a jest jednolita z połówka wału... Czasem warto zerknąć,chodzic będzie i sie nie urwie ale łańcuch bedzie żył krócej bo szybko go zebatka wygryzie
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ Ostatnio edytowane przez motomax : 24.12.2017 o 02:12 |
24.12.2017, 16:03 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Ślub 25.08.2012 - czyli zmiana stanu cywilnego Yasia | Wegrzyn | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 6 | 25.08.2012 11:54 |
Ocena stanu silnika | kraft90 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 2 | 14.07.2012 16:03 |
Ocena stanu silnika | ferolo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 24.03.2012 20:59 |