|
Gadżety / wyposażenie Dodatki, które możesz zamontować. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
26.11.2018, 12:00 | #21 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Nie wiem, jak kufry mogą być na off. To oksymoron.
|
26.11.2018, 12:46 | #22 |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 909
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 14 godz 2 min 46 s
|
Ja po zakupie NAT miałem ten sam problem, kupiłem ori kufry bo nie chciałem stelaża i podobała mi się opcja montażu/demontażu.
Niestety mój spontaniczny wyjazd do Mongolii mocno zweryfikował moje upodobania i orientację jeśli chodzi o pakowanie się na motocyklu. Zainwestowałem w sakwy Kriega co niestety spowodowało zakup stelaża. Przed wyjazdem miałem w planie zakup też i kufrów ALU. Nawet chciałem sakwy sprzedać. Ale wyjazd w tym roku mocno zweryfikował wszystko. Moto a w zasadzie sakwa przygniotła mi tak nogę że nie byłem w stanie wydostać się spod motocykla, nie miałem żadnej możliwości ruchu. Żeby to był kufer twardy to pewnie upierdoliło by mi nogę. Teraz nie zamienił bym sakw na nic innego, przyzwyczaiłem się, montaż i demontaż jest banalnie prosty i szybki. Wytrzymują ciężkie warunki, a jak jedziesz na pusto to można fajnie je skompresować. To na tyle z moich odczuć. Jak nie jeździsz w terenie to bierz kufry alu. Albo i ori kuferki to przynajmniej stelaż nie szpeci moto. A w ogóle to kufer centralny + rolka na tył i miesięczny wyjazd do ogarnięcia jest
__________________
www.grzechunakolach.pl |
26.11.2018, 13:05 | #23 |
Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Zakopane
Posty: 393
Motocykl: NAT
Online: 1 tydzień 6 dni 1 godz 35 min 34 s
|
Co kto preferuje. Na wakacje z pasażerem preferuje kufry bo są to wyjazdy zazwyczaj asfaltowe. A w koło komina stelaże dają radę, jakoś mam większa odwagę wtedy poświrować w terenie-pozwalam sobie na więcej
|
27.11.2018, 11:33 | #24 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Posty: 17
Motocykl: CB1000R, CRF1000L
Online: 3 dni 23 godz 13 min 37 s
|
Sakwy miałem w poprzednim motocyklu i wkurzało mnie to że nie da się w żaden sposób zabezpieczyć przed kradzieżą, łączenie sakw leżało na tylnym siedzeniu pogarszając komfort pasażerowi, dodatkowo materiał sakw leżał na zadupku co powodowało rysowanie go no i kwestia wodoodporności, zawsze ta woda gdzieś się dostała. No zobaczę jak to będzie z kuframi. Na razie na tapecie mam SW-motech, od niedawna mają w sprzedaży nowe stelaże które są wytrzymalsze, łatwy montaż/demontaż i dodatkowo można zamontować adapter do offa. Wiadomo marketing. Najlepsze byłyby fabryczne, tylko są strasznie delikatne no i otwierają się na bok co nie zawsze jest fajne.
|
27.11.2018, 11:47 | #25 | |
Konto zamknięte na stałe
Zarejestrowany: May 2012
Posty: 1,603
Motocykl: RD03
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 52 min 54 s
|
Cytat:
Sakw nie łączy żaden element który mógłby przeszkadzać pasażerce/pasażerowi, każda trzyma się swojego kawałka stelaża. Logo Crosso daje mi 110% pewności jeśli chodzi o odporność na wodę. Jechałem już z tym zestawem w sporych ulewach i wszystko zarówno w sakwach jak i w worku pozostało suche bez dodatkowych ceregieli typu wewnętrzne worki żeglarskie czy foliówki. Rzeczywiście pozostaje problem kradzieży. Zastanawiałem się czy nie zapinać dodatkowej siatki typu PacSafe na każdej sakwie i spinać ją ze stelażem ale na razie odpuściłem. Cenne rzeczy mam najczęściej przy sobie w tankbagu czy plecaku. Jak dotąd nie miałem prób zdejmowania sakw przez amatorów cudzej bielizny. |
|
27.11.2018, 12:43 | #26 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Zamykanie kufrów jako zabezpieczenie przed kradzieżą to zabezpieczenie robiące tylko dobrze na psychikę kierownika (ew. pasażera, ale nigdy nie jeździłem z plecakiem, więc wyobrażam sobie tylko).
Ja na swoją psychikę szyjąc sakwy w crosso poprosiłem o dorobienie wielkich plastikowych uszu które mogę spiąć kłódką i też mi dobrze robi na psychikę. UWaga: nigdy nie użyłem. Tak samo absulrdalne zabezpieczenie jak kufer. Dlaczego uważam, że kufer jest słabo zabezpieczony? Bo albo kopniakiem buta enduro w zamek można go otworzyć , albo wkładając łamak (butem nie chciałem otwierać - łamakiem tak). Jeżeli to nie działa wystarczy unieszkodliwić zawias i z drugiej strony się otwiera. Co do szczelności. Dobre sakwy są szczelne w 100%. Kufry i rogale nie zawsze i - jak pisze Neo - wymagają dodatkowych zabezpieczeń przed wodą. A zawsze mnie to wkurzało. Nie dość, że mam kufer tp tysiąc siatek. A w sakwie mam pod ręką bez ceregieli. Sakwy nijak nie zabierają miejsca pasażerowi bo są po bokach jak kufry. Powtarzam - nie wierzę w adaptery off pod kufry. Kufer nie nadaje się na off. A sakwy nadają się na czarne tak samo, jak kufry (ale to oczywiście może być dyskusyjne). Najlepiej - jak pisał ktoś wyżej. Torba na tył. Wąsko, elegancko. |
27.11.2018, 12:56 | #27 |
Dla mnie wybór jest prosty. Ma być na trasie mniejszy bądź większy off = sakwy. Jadę gdzieś asfaltami, z pasażerem = kufry alu. Spanie pod dachem a nie w namiocie = kufry alu plus torby wewnętrzne.
Co do bezpieczeństwa, zgadzam się z Wojtkiem, zamek w kufrach nie chroni rpzed kradzieżą. Ktoś będzie chciał to ukradnie. Fakt niezaprzeczalny, z sakw można graty zawinąć znacznie prościej i bez wzbudzania czyjegoś zainteresowania.
__________________
Wolniej ale dalej Cierpliwości |
|
27.11.2018, 13:32 | #28 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Prościej stanowczo - pełna zgoda.
Ale z kufra też prosto - trudniej i się zgadzam. Ale nadal na tyle szybko, że nie zwróci specjalnie uwagi. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
ABC pakowania. Kufry, sakwy, tankbagi... | sambor1965 | Przygotowania do wyjazdów | 313 | 14.04.2023 20:41 |
Stelaże pod kufry/sakwy | Lakrua | Gadżety / wyposażenie | 164 | 02.12.2021 11:42 |
Sakwy/rogal vs. kufry = bezpieczenstwo? | Kamyk | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 54 | 22.03.2013 16:37 |