![]() |
#11 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Kasuję, żeby nie było że jestem trollem
Ostatnio edytowane przez zimny : 21.06.2022 o 13:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
malarz
![]() |
![]()
Wróci z urlopu, to się pochwali co spartolił w niepsującej się afryce
![]() Co do DL650, to kumpel ma i zaraz po szkoleniu u Zbyszka z ADVacademy padł alternator, ledwo do domu dojechał ![]() Niedawno podczas jazdy wylały się lagi, a jedna dodatkowo miała jakieś mikropęknięcie. Motocykl coś 60k przebiegu.
__________________
Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Generalnie żaden motocykl kultowy (a każde forum ma swój kult) się nie psuje. Aż się zepsuje. Ale wtedy to wyjątek od reguły. A regularnie psują się inne, tamte
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Wracając do tematu...
Jak inni pisali - jest gdzieś zwarcie skoro pali 10A bezpiecznik. Stawiam na kill switch bo to właśnie w terminologii Hondy nazywa się ENGINE STOP SWITCH. W modelach NAT przed fejs liftem (czyli do 2018) był problem z kill switchami, który objawiał się właśnie tym że moto nie startowało albo gasło zaraz po starcie. Potencjalnie przyczyną była nieszczelność owych przełączników i wilgoć/woda robiła swoje. Był na to oficjalny recall i Honda wymieniała te przełączniki. Może i tu jest podobny (choć poważniejszy, bo pali bezpiecznik) problem. Niestety nie mam workshop manuala do modelu >2018 więc to co poniżej jest do modeli <2018 Poniżej schemat systemu wtryskowego manualnej NAT. Gdy bezpiecznik ENGINE STOP (tutaj 7,5A) jest spalony, będzie jak u Ciebie: czyli brak działania pompy paliwa. ![]() Poniżej schemat systemu rozruchu. Jak widać tu też mamy do czynienia z bezpiecznikiem ENGINE STOP stąd rozrusznik nie zakręci. ![]() Ja bym zaczął więc od rozkręcenia kill switcha i zobaczenia co się tam w środku dzieje. Jest parę filmików na YT jak to zrobić. Mam nadzieję, że może wystarczy go w środku oczyścić i obejdzie się bez jego wymiany. Powodzenia i miłych wakacji ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: P-ń
Posty: 554
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 23 godz 54 min 53 s
|
![]()
Czy mi dobrze kombinuję że killswitch tylko zamyka obwód, w dodatku masowy więc trudno żeby powodował zwarcie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Moderator
![]() |
![]()
Afryki się nie psują. Kolega GregoryS zapomniał wspomnieć, że zdarzenie miało miejsce w bytomsko- zabrzańsko- rudzkim Trójkącie Bermudzkim.
![]() ![]()
__________________
"Motocykl w Polsce to nowy rodzaj jazdy konnej. To leży w naszych szlacheckich tradycjach." Z. Maklakiewicz |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,106
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
![]()
Dzieki za schemat Nabru !
No powiem szczerze ze wolalbym usterke znalezc i naprawic, niz cieszyc sie ze naprawilo sie samo i utknac 300km od domu zamiast 10 ![]() Na razie ja juz na wyjezdzie, niestety samochodem. Afryka trafila do pustego garazu, ma 2 tygodnie zeby przemyslec swoje karygodne postepowanie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
Na chłopski rozum prąd płynie od źródła (aku) do masy. Weźmy pierwszy schemat pod uwagę: + od aku potem bezpiecznik główny 30A, później feralny bezpiecznik ENGINE STOP, potem kill switch, potem przekaźnik wtrysku i masa czyli obwód sie zamyka. Jeśli w tym obwodzie pali bezpiecznik 10A czy 7,5A to tam trzeba szukać zwarcia. Ewentualnie za tym bezpiecznikiem jest odgałęzienie na przekaźnik pompy paliwa i pompę paliwa. Więc gdzieś tam też może być zwarcie. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: P-ń
Posty: 554
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 23 godz 54 min 53 s
|
![]()
Chodzi mi o to że killswitch zamyka tylko masę, czyli na obydwu złączach przełącznika masz masę. Na ramie też masz masę, więc aby robił zwarcie palące bezpiecznik musiał by zawierać do plusa. Jeśli z kolei byłby zwarty na wyjściu, czyli cały czas zamknięty niezależnie od jego pozycji to po prostu Moto by nie paliło ale bezpiecznik byłby cały.
Edzio: Jak pisałem poprzedni komentarz to nie zaladowaly mi się schematy, widzę że tutaj ma plusa z jednej strony. Nie spotkałem się Jeszcze z takim rozwiązaniem w moich cyklach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Awaria w trasie | Nomad | Wszystko dla Afryki | 25 | 03.06.2018 11:37 |
awaria ST 750 | Tolecki | Inne - dyskusja ogólna | 21 | 06.01.2016 21:41 |
awaria | balczezzz | Układ elektryczny i zapłonowy | 15 | 11.07.2011 22:40 |