Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.05.2022, 10:22   #21
radiolog
 
radiolog's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,218
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 1000
radiolog is an unknown quantity at this point
Online: 1 miesiąc 4 dni 1 godz 53 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
40 tys na ori napędzie w dwucylindrowym litrze. I ludzie piszą ze olejarka nic nie robi. Eche.
Z foty widać, ze dużo mazi piaskowo-olejowej wokół przedniej zębatki.
Dla mnie smarowanie S100 raz na 600 km jest wystarczajace i w KTM po 24 tys, nic nie zużyte
radiolog jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2022, 14:50   #22
WojtasA
 
WojtasA's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Piaseczno
Posty: 1,281
Motocykl: Nie mam już afryki
WojtasA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 19 godz 46 min 20 s
Domyślnie

U mnie po przelocie ponad 25 tyś kilometrów znacznik na zielonym, daleko od czerwonego. Latam sam, mega rzadko pałuję, 99% po czarnym. Łańcuch raz złapał duży luz, jakoś przy 2-4 tyś km ale to raczej normalne, potem był regulowany przy innych czynnościach (kapeć, nowe opony, duży przegląd). Przy jakiś 10 tys km założyłem e-scotta (jedna dysza, nic nie kapie) i zapomniałem o łańcuchu, wiem że to w ..uj kasy ale wygoda na maxa. Jak parę razy jechałem dłużej w dużym deszczu podnosiłem częstotliwość o 2 "ząbki".

Ciekawostka, podczas dużego przeglądu wyczyścili w ASO łańcuch i zasprejowali białym smarem co spowodowało że przez kilkaset km olej scotta nie chciał się "trzymać". Co prawda było to zimą, więc może podczas niskich temperatur olej się inaczej zachowuje.
WojtasA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2022, 13:51   #23
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,738
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 22 godz 37 min 43 s
Domyślnie

Potrzebny napęd kompletny i niebylejaki do ATAS 18 oraz NAT 16
Może ktoś kupował ostatnio w dobrej cenie i wrzuci tutaj linka?
THX
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2022, 19:50   #24
januszm


Zarejestrowany: Jun 2020
Miasto: Singen
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 27500
januszm jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 27 min 35 s
Domyślnie

kurde 20tkm i zebatka w takim stanie? wiem ze duzo zalezy kto i jak jezdzi, ale 20tkm to troche malo.
Mi zawsze lancuch sie pierw rozciagnal, zebatki byly ok, ale wymienialem zawsze komplet.
W hornecie 900 25-27tkm, w CB1300 38tkm na originalnym lacuchu.
Smaruje tylko sprajem, co 500-1000km.
Co do przedniej zebatki, to bral bym tylko original, tyl moze byc z JT albo Sunstar, lancuch DID ZVMX.
januszm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2022, 23:01   #25
Romano
 
Romano's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Białystok
Posty: 161
Motocykl: CRF 1000 DCT '18
Przebieg: 95 000
Romano jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 14 godz 55 min 25 s
Domyślnie

Może mi ktoś wyjaśnić na czym polega wyższość zębatki przedniej ori nad zębatką JT ?
Ori napęd zdjąłem po 26k, teraz dobijam do 70k tylko na zębatkach JT, wałek zdawczy jak nowy, zębatkę przednią zmieniam niezależnie od jej stanu co około 15k + smar Klubera.
Badałem w pracy twardość zębatki ori i jt, wyszła identyczna wartość, więc w czym rzecz?
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..."
Romano jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2022, 23:02   #26
nocny
 
nocny's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Ruda Śląska
Posty: 180
Motocykl: CRF 1100
nocny jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 2 godz 6 min 0
Domyślnie

mogę tylko się domyślać że chodzi o spasowanie. Ale skoro 70 kkm bez problemu to sam nie wiem

pozdrawiam Marcin Jan
__________________
Pozdrawiam
Marcin Jan

Mistrz prostej spod świateł
nocny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2022, 23:21   #27
luk2asz
 
luk2asz's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: KrK
Posty: 1,332
Motocykl: CRF1100
luk2asz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 20 godz 56 min 52 s
Domyślnie

Ori ma tłumik gumowy, jest cichsza.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
__________________
Pozdrawiam, łajza na Crf110
luk2asz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2022, 23:31   #28
Romano
 
Romano's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Białystok
Posty: 161
Motocykl: CRF 1000 DCT '18
Przebieg: 95 000
Romano jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 14 godz 55 min 25 s
Domyślnie

JT również ma
https://allegro.pl/oferta/zebatka-pr...16-11771069351
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..."
Romano jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.11.2022, 09:21   #29
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,028
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 14 godz 18 min 25 s
Domyślnie

myślę, że to JT to taka wiejska legenda. jakość akcesoryjnych poszła do góry, honda może trochę sfolgowała i się wyrównało

pewnie ważne jest również to, że aplikujesz smar na wałek aby uniknąć trybokorozji. zapewne nie każda XRV z wywalonym wałkiem miała to szczęście.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.11.2022, 09:45   #30
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 6 dni 22 godz 42 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Romano Zobacz post
Może mi ktoś wyjaśnić na czym polega wyższość zębatki przedniej ori nad zębatką JT ?
Ori napęd zdjąłem po 26k, teraz dobijam do 70k tylko na zębatkach JT, wałek zdawczy jak nowy, zębatkę przednią zmieniam niezależnie od jej stanu co około 15k + smar Klubera.
Badałem w pracy twardość zębatki ori i jt, wyszła identyczna wartość, więc w czym rzecz?
A jakie wyszły wartości?

Bo gdy Szynszyll badał w 2013 roku do XRV to było tak:

mala oryginal HONDA 2,7 mm 515 BHN
mala JT 3,0 mm 414 BHN
mala Access 2,8 mm 477 BHN
mala Sunstar 2,8 mm 477 BHN

duza Access 4,8 mm 155 BHN
duza honda oryginal 4,3 mm 196 BHN
duza JT C45 4,4 mm 187 BHN
duza Sunstar 4,8 mm 155 BHN
duza no name 47 zebow 4,8 mm 155 BHN
duza JT C49 4,0 mm 228 BHN - zdecydowany zwycięzca

Tu cały wątek:
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=19482
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zębatka zdawcza oldi Rama, zawieszenia, napęd 91 20.09.2020 16:29
Tripmaster do mnie mówi!!! Piotr B Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 7 30.10.2013 17:34
zębatka zdawcza konrad1f Rama, zawieszenia, napęd 13 10.06.2009 00:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.