![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 16
Motocykl: RD07
Przebieg: 45000
![]() Online: 2 dni 13 godz 36 min 20 s
|
![]()
Witam,
wiem, wiem wszystko jest opisane w afripedii ale ja mam inną zagwozdkę. Po wymianie łożysk na stożkowe i przejechaniu ok. 1000 km. zdobił się luzik i postanowiłem go zlikwidować. Porozkręcałem wszystko jak trzeba, dokręciłem nakrętkę momentem 11 Nm, kiera się kręciła, luzów nie było. Następnie dokręciłem nakrętkę mocującą górną półkę (tą srebrną) momentem 127 Nm i całość przestała się ruszać swobodnie, ale jak w smole czyli ciasno i ciężko. Po odkręceniu nakrętki mocującej półkę i po próbach dokręcania z różnymi momentami zostawiłem ją dokręconą momentem 20 Nm, ponieważ wtedy wszystko chodziło książkowo w sensie kręciła się kiera na boki bez oporów i luzów. Z racji tego, że serwisówka mówi o dokręceniu sruby górnej półki b.dużym momentem (127 Nm ), nie wiem czy tak lekko dokręcona nie jest jakimś błędem w sztuce i nie wpływa na bezpieczeństwo a poza tym czy ta śruba wpływa na siłę skręcenia całego zestawu, bo bo mojemu... nie powinna, więc czemu wpływa... ? Wot wapros riebiata....
__________________
Pozdrawiam Bertorelli |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Musisz doświadczalnie pozostawić ciut większy luz wstępny , tak aby po dokręceniu ostatniej nakrętki luz pozostał właściwy.
Popychając koło na boki ma się dać je lekko przerzucić ale jednoczesnie ma nie walić się na ograniczniki. Po kilku próbach się uda.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 16
Motocykl: RD07
Przebieg: 45000
![]() Online: 2 dni 13 godz 36 min 20 s
|
![]()
Dzięki Panowie, jutro się biorę do regulacji... widocznie momenty są dopasowane do łożysk kulkowych a stożkowych pan Hąda 12 lat temu w główce ramy nie stosował. Tak czy inaczej... momenty były ... ale królowa nie jest zadowolona.. wymagająca z niej sztuka, trzeba podejść bardziej spontanicznie a nie z poradnikiem ... jak to w życiu bywa
![]()
__________________
Pozdrawiam Bertorelli |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,219
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 19 godz 10 min 4 s
|
![]()
Trzeba próbować do skutku. I kasować luz do skutku
![]() Wszystko oczywiście dokręcałem "na oko" ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Łożyska główki ramy | STRUś | Rama, zawieszenia, napęd | 37 | 23.08.2017 23:47 |
wymiana łożyska główki ramy | monkees | Wszystko dla Afryki | 4 | 29.06.2012 08:32 |
Uszczelniacz łożyska główki ramy | Mecia | Rama, zawieszenia, napęd | 21 | 23.10.2011 17:39 |
Łożyska główki ramy | 7Greg | Rama, zawieszenia, napęd | 5 | 10.04.2008 10:29 |