|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01.07.2008, 00:31 | #1 |
lamer miesiąca
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
szarpie, kaszle, czka i strzela
Kompanijo, jako, że jestem dość świeżym ujeżdżaczem afryk mam wątpliwości co do pracy mojego niedźwiedzia. Poniżej 2500 obrotów mam szarpanie na wszystkich biegach (owszem rozumiem, że powyżej trójki to raczej normalne). Dodatkowo niekiedy, raczej sporadycznie acz regularnie daje sie słyszeć kaszlniecie czy czkawę (chyba w gaźnik?) w postaci pojedynczego wybuchu szczególnie po dłuższej przegazówce i odpuszczeniu gazu albo zejściu na niższy bieg przy hamowaniu silnikiem. Z rury strzela natomiast jakby standardowo, przy odjęciu gazu. Moc jakaś taka wymuszona. Zawory teoretycznie w normie, gaźniki niby synchronizowane, świece ok, pompka wygląda na sprawną, paliwo niby zaufane, filtr powietrzny-nówka.
Podejrzewam zanieczyszczenie może gaźników, może coś z zapłonem ale najbardziej obawiam się TPSu bo się dokopałem na starym forum cytuję: "jeśli komuś strzela w tłumik przy odjęciu gazu a motocyklem szarpie i w ogóle nie zachowuje sie płynnie to powinien sie zainteresować tematem Czujnika Położenia Gazu" - podosek. Ki diabeł ten TPS i czy macie jakieś własne doświadczenia i dobre rady w tym względzie? Co w ogóle moglibyście rzec na takie zachowanie? Rzecz nie jest specjalnie uciążliwa aczkolwiek niepokojąca tym bardziej, że zamierzam udać się w dalszą trasę lada dzień. Dzięki za każde wyjaśniające słowo. Ostatnio edytowane przez Zazigi : 01.07.2008 o 00:34 |
01.07.2008, 00:48 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
może ci ssie lewe powietrze, gdzies do airboxa..
tak cos by mi na to wskazywało, ale niech sie wypowiedzą ci co sie znają na tym |
01.07.2008, 00:54 | #3 |
lamer miesiąca
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
kurcze wyjmowany był airbox i oglądałem go dokładnie, sprawdzałem, dokręcałem wloty, wyloty i doloty, chociaż niewykluczone.
przeszperałem jeszcze angielskie forum i Haynesa i chyba w mojej RD007 '95 (malowanie '94) TPS raczej nie występuje ale sprawdzę jeszcze jutro organoleptycznie |
01.07.2008, 01:06 | #4 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Online: 2 godz 12 min 2 s
|
TPSy były tylko w RD07a. U ciebie ich nie ma. Poza tym takie szarpanie i strzelanie w wydech występuje i u mnie. I szczerze powiedziawszy mnie też zastanawia co jest tego przyczyną...
Ostatnio edytowane przez Xargo1 : 01.07.2008 o 01:08 Powód: Literówka |
01.07.2008, 01:47 | #5 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Moje objawy: kichanie + przyhamowanie wału, na wolnych obrotach co jakiś czas (na wyższych obrotach nie zanotowałem zjawiska... może dlatego, że są wyższe obroty i kichnięcie jest krótsze . Wiem na pewno, że mam trochę poorane śrubokrętem przez poprzedniego właściciela dysze główne i nieszczelny lekko króciec miedzy przednim gaźnikiem-cylindrem (opary paliwka się stamtąd wydostają chyba i skraplają w okolicach (musze coś z tym zrobić cholera bo mi sie jeszcze zapali )
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
01.07.2008, 02:33 | #6 |
lamer miesiąca
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
czyli gaźniki do przeglądu na pierwszy ogień?
|
01.07.2008, 13:23 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
krucce dolotowe czy sa dobrze osadzone na airboksie ?
|
01.07.2008, 13:25 | #8 |
lamer miesiąca
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
króćce tak, sprawdzone x2
|
01.07.2008, 15:47 | #9 |
heu ?
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
Zazigi - spróbuj prysnąć w tamte okolice (ale z dala od wlotu powietrza) czymś łatwopalnym (np dezodorant brutal ;>). Jak zassie to usłyszysz zmianę w pracy silnika.
A jak nie pomoże to gaźniki. Pozdr newrom
__________________
RD07 & DRZ |
01.07.2008, 17:24 | #10 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
A sprawdz jeszcze szczelnosc srubek od podcisnienia (tam gdzie sie wkreca krocce wszelakie od mikuni, scottoilea czy synchro. Lewe powietrze gdzies ssie. moze pekniety/sparcialy krociec miedzu cylindrem a gaznikiem?
TPS nie masz, wiec sie tym nie martw na zapas.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
trampek szarpie i gaśnie w czasie jazdy | mariusz650 | Układ elektryczny i zapłonowy | 6 | 13.04.2014 16:01 |