|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30.12.2011, 00:06 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
Remont kapitalny czyli zrób to sam i nie spier...ol
Witajcie
Na wstępie uprzedzam iż mistrzem ortografii oraz składni zdania to nie jestem Nie zmienia to faktu jakim jest moja pasja do dwóch kółek (Na pewno nie tak bogata jak większości forumowiczów ale każdy orze jak..) Na Afryczkę chorowałem...4/5lat? A od kwietnia 2011 jestem szczęśliwym posiadaczem modelu RD07 z 93r. Motorek kupiłem od kupca co wozi rumaki już 10 lat od naszych zachodnich sąsiadów...co to się tulipanami i wiatrakami chwalą. Dużo mi na temat moto nie powiedział...właściwie to nic. A ja też nie miałem bladego pojęcia jak sprawdzić turystyczne enduro tym bardziej AT. Na forum przed kupnem nie logowałem się z prostej sprawy...nie mam Afryki -> to nie wchodzę na forum dla Afryki....teraz wiem jaki byłem głupi Krótka mówiąc moto nie grzeszyło urodą...plastiki i lakierek super ...oryginał...ale wszędobylski syf i ten smród jak lumpy z niemieckiego demobilu...przerażał. Po małym doinwestowaniu w regulator ludwika, choinki zapachowe , kuferek i takie tam duperele...zabawa była przednia, śmigał Aciu jak diabełek gdzie go oczka poniosły, powolutku na zmianę tracąc i zdobywając zaufanie, często pchając moto do CPN-u a czasem na warsztacik aż tu powoli... nadchodziła zima. Postanowieniem moim od początku było doprowadzenie motorku do stanu...hmm pełnego zaufania znaczy się żebym nie bał się jechać gdzieś dalej,a tu nagle coś się zesra, bo nie wiem co tam pan tulipan zrobił w środku pod siedzeniem/zbiornikiem/w dętce/wszędzie. Kapitalny remont!! jak trzeba to wymiana wszystkiego co ruchome ze "sprawnego" na "na pewno sprawnego" Zmiana koloru rudego na oryginalny,dodanie kilku naklejek mocy, i w ogóle żeby moto było w pytkę. Niestety...wiem jak poskładać do kupy mechanizm różnicowy w Starze, Jelczu... wiem jak zwiększyć ciśnienie w układzie roboczym koparek / ładowarek. wiem też co sąsiad robi każdego wieczoru na swoim poddaszu... .... ale nigdy nie miałem styczności z motorkami, a szególnie z Afryką w takim stopniu by poskładać ją do całości. Swoje wątpliwości jak również postępy z pracy będę zamieszczał tutaj Tak więc zaczynam: Moto tuż po zakupie wyglądało tak ( bez kuferka) Śliczna prawda? Dziś jest już nieco inaczej... Po drodze jakże łatwej, przyjemnej... gdyż rozebrać łatwo napotkałem pewne niuanse które zmartwiły mnie dość szczególnie...mianowicie... 1. Cóż oznacza tak upaprany airbox... 2. To tak fabrycznie wygląda czy poprzedni pan urwał te króćce i je wlutował 3. Czy ta lewa górna nakrętka (przy ośce,tam gdzie są cztery nakrętki)...która w moim przypadku jest luźna i trzyma się tylko na brudzie może wróżyć nieprzyjemności 4. Tak wygląda zębatka po 3000km Chyba nie...więc mechanik źle założył? czy czasem nie powinna być obrócona według zaleceń Podosa 5. Króćce nie powinny mieć pełen przelot? Jeśli tak to super bo właśnie wygrałem dodatkowe 10KM tej zimy 6. Czy takie ustawienie amora jest powodem dla którego człek o wzroście 182cm ledwo sięga gleby 7. Też macie zmutowane termity Hmm to by było na tyle... pewnie macie już po dziurki w nosie takich obrazków ale ja jestem zielony i mam prawo W miarę postępów relacja będzie obszerniejsza, a jak sporządzę listę sprawunków to też będę zanabywał je na forum bo trza sobie pomagać. Proszę również o pomoc ewentualne sugestie i w ogóle piszcie co chcecie byle w niedalekich granicach tematu tu link do pełnej galerii. https://picasaweb.google.com/1072297...COqCj_6T47myRw |
30.12.2011, 00:51 | #2 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 963
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: rośnie
Online: 2 miesiące 6 dni 22 godz 40 min 35 s
|
Fajny temat, taki zimowy
AD.4 "Napisami na zewnątrz" - brzmi pierwsze przykazanie napędu AD.6 Wysokość mota tłumaczy raczej zdjęcie nr 50. Ten łącznik jest za to odpowiedzialny. Przynajmniej widziałem takie elementy w sprzedaży dla chcących ingerować w wys zawieszenia. Ps. Czy zdjęcia 3,28 zdradzają chamskie metody demontażu głowicy? Jeśli tak, to bym się bał co i czym naprawiał w środku. To takie moje luźne obserwacje, choć mechanikiem nie jestem. Powodzenia. Ostatnio edytowane przez torak : 30.12.2011 o 00:53 |
30.12.2011, 00:52 | #3 |
....OLEJ....
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
|
Fajny temat
Ad.1 Sprawdz jak wyglada air box od srodka. Spotkalem juz g oscia ktory polewal zalozony filtr powietrza olejem! Ad.2 U mnie wyglada to tak samo. Oryginal. Ad.3 No raczej! Te 4 nakretki trzymaja oske. Jesli jest to wina nakretki- wymien ja, ew popraw gwint na szpilce. Lub wymien szpile. Ad.4 Podos prawde Tobie powie Ad.5 Nie wiem;( Ad.6 Chyba sprezyna byla wymieniana ale nie jestem pewien jak bylo w RD07. Moj amor jest mocniej skrecony i przy wzroscie 178 cm, calymi stopami siegam ziemi. Ad.7 Raczej nie AVE Ostatnio edytowane przez banditos : 30.12.2011 o 16:04 |
30.12.2011, 01:50 | #4 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Radom
Posty: 169
Motocykl: RD04, RD07, Tramp, EXC 450
Online: 2 tygodni 5 dni 19 godz 59 min 14 s
|
Ze zdjęć widzę, że kultura techniczna gości w Twoim garażu wszystko w osobnych siateczkach + podpisy co od czego. powodzenia przy remoncie Africzki!!
|
30.12.2011, 08:54 | #5 |
Przerabiałem ten temat dwa lata temu. Rozebrałem afrę w maczek (silnik też) i udało mi się złożyć wszystko w całość i co ciekawe żadna część nie została.
Na pewno czeka Cię piaskowanie ramy i nie tylko. Powiem Ci że jest trochę roboty ale jest frajda i znajomość motocykla rośnie o kilkaset %. |
|
30.12.2011, 10:13 | #6 |
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
Ad1 - nieszczelność separatora odmy. ( to małe pudełko do którego wchodzą węże ). Standard w Rd 07. Pokleić np Dirko. Czerwone zło zwane silikonem nie wytrzyma.
Ad2 - fabryka, Jeśli nie szczelne, poprawić , np Dirko. Ad3 - Definitywnie poprawić, naprawić wymienić. Ad4 - Założona na odwrót. Nie zawsze zgadza się opcja napisem na zewnątrz, niestety. Ale zawsze zgadza się twierdzenie Podosa. Ad5 - Kastrat, zobacz w briefie ile miał koni. Wyciąć albo - polecam wymienić. Ad6 - A to zależy jakie masz długie nogi . Tak poważnie to pokaż zdjęcia całego zawieszenia, mocowanie góra, mocowanie dół i kiwaczka. Ad7 - Potrzebujesz bardzo dobrego spawacz, który nie pognie ramy przy spawaniu, Zapytaj o poradę Pałeła, z tego co wiem, to spawanie to jego dzidzina. Pozdrawiam |
30.12.2011, 11:07 | #7 | ||||
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
Cytat:
Napewno ktoś grzebał w silniku, śruby mają ślady kręcenia, niektóre na chama jak np.korek spustu oleju musiałem dorobić inny bo korka wcale nie było tylko byle jaka śruba....ale pomimo wszystko silnik ładnie chodzi. Na przyszlą zimę uskubie kasiorkę to bedzie zabawa Cytat:
Cytat:
Najbardziej z tego remontu chodzi mi o zaznajomienie się z motorkiem to będzie budująca relacja miedzy mną a królową Cytat:
Dzieki za odzew chłopaki! |
||||
30.12.2011, 11:12 | #8 | |
Cytat:
Po piaskowaniu najbliższe okolice tabliczki ręcznie wyczyściłem papierem ściernym. |
||
30.12.2011, 11:54 | #9 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
No dokładnie tak chciałem zrobić tylko mnie tu kuszą zeby iść na łatwiznę
|
30.12.2011, 11:56 | #10 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Te około airboxowe sprawy to może być silikon czarny Loctite`a 5910. To prawda że czerwony silikon nie wytrzymał i mieliśmy trochę zabawy ze szparagiem kiedyś na zlocie , ale ten czarny loctitea to jest diabeł i nie puści niczego. Działa prawie jak dirko bo jest teoretycznie przeznaczony do składania połówek silnika i takich tam misek, ale świetnie działa jako uszczelniasz airboxow. Ważne żeby dokładnie odtłuściś i trochę zarysować powierzchnie np papierem ściernym. Ja to mam poklejona właśnie w ten sposób i trzyma tak, że ręką nie oderwiesz
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
remont czy uzywany silnik | andsoj | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 66 | 28.12.2012 22:33 |
Remont Silnika | ferolo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 27 | 12.07.2012 23:28 |
remont silnika | bartol | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 21.03.2011 13:23 |