Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.12.2011, 00:06   #1
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Post Remont kapitalny czyli zrób to sam i nie spier...ol

Witajcie

Na wstępie uprzedzam iż mistrzem ortografii oraz składni zdania to nie jestem Nie zmienia to faktu jakim jest moja pasja do dwóch kółek (Na pewno nie tak bogata jak większości forumowiczów ale każdy orze jak..)

Na Afryczkę chorowałem...4/5lat? A od kwietnia 2011 jestem szczęśliwym posiadaczem modelu RD07 z 93r. Motorek kupiłem od kupca co wozi rumaki już 10 lat od naszych zachodnich sąsiadów...co to się tulipanami i wiatrakami chwalą. Dużo mi na temat moto nie powiedział...właściwie to nic. A ja też nie miałem bladego pojęcia jak sprawdzić turystyczne enduro tym bardziej AT. Na forum przed kupnem nie logowałem się z prostej sprawy...nie mam Afryki -> to nie wchodzę na forum dla Afryki....teraz wiem jaki byłem głupi

Krótka mówiąc moto nie grzeszyło urodą...plastiki i lakierek super ...oryginał...ale wszędobylski syf i ten smród jak lumpy z niemieckiego demobilu...przerażał.

Po małym doinwestowaniu w regulator ludwika, choinki zapachowe , kuferek i takie tam duperele...zabawa była przednia, śmigał Aciu jak diabełek gdzie go oczka poniosły, powolutku na zmianę tracąc i zdobywając zaufanie, często pchając moto do CPN-u a czasem na warsztacik aż tu powoli... nadchodziła zima.

Postanowieniem moim od początku było doprowadzenie motorku do stanu...hmm pełnego zaufania znaczy się żebym nie bał się jechać gdzieś dalej,a tu nagle coś się zesra, bo nie wiem co tam pan tulipan zrobił w środku pod siedzeniem/zbiornikiem/w dętce/wszędzie.

Kapitalny remont!! jak trzeba to wymiana wszystkiego co ruchome ze "sprawnego" na "na pewno sprawnego" Zmiana koloru rudego na oryginalny,dodanie kilku naklejek mocy, i w ogóle żeby moto było w pytkę.

Niestety...wiem jak poskładać do kupy mechanizm różnicowy w Starze, Jelczu...
wiem jak zwiększyć ciśnienie w układzie roboczym koparek / ładowarek.
wiem też co sąsiad robi każdego wieczoru na swoim poddaszu...
.... ale nigdy nie miałem styczności z motorkami, a szególnie z Afryką w takim stopniu by poskładać ją do całości.

Swoje wątpliwości jak również postępy z pracy będę zamieszczał tutaj

Tak więc zaczynam:

Moto tuż po zakupie wyglądało tak ( bez kuferka)



Śliczna prawda?









Dziś jest już nieco inaczej...



Po drodze jakże łatwej, przyjemnej... gdyż rozebrać łatwo napotkałem pewne niuanse które zmartwiły mnie dość szczególnie...mianowicie...

1. Cóż oznacza tak upaprany airbox...



2. To tak fabrycznie wygląda czy poprzedni pan urwał te króćce i je wlutował



3. Czy ta lewa górna nakrętka (przy ośce,tam gdzie są cztery nakrętki)...która w moim przypadku jest luźna i trzyma się tylko na brudzie może wróżyć nieprzyjemności



4. Tak wygląda zębatka po 3000km Chyba nie...więc mechanik źle założył? czy czasem nie powinna być obrócona według zaleceń Podosa



5. Króćce nie powinny mieć pełen przelot? Jeśli tak to super bo właśnie wygrałem dodatkowe 10KM tej zimy



6. Czy takie ustawienie amora jest powodem dla którego człek o wzroście 182cm ledwo sięga gleby




7. Też macie zmutowane termity



Hmm to by było na tyle... pewnie macie już po dziurki w nosie takich obrazków ale ja jestem zielony i mam prawo

W miarę postępów relacja będzie obszerniejsza, a jak sporządzę listę sprawunków to też będę zanabywał je na forum bo trza sobie pomagać.

Proszę również o pomoc ewentualne sugestie i w ogóle piszcie co chcecie byle w niedalekich granicach tematu

tu link do pełnej galerii.
https://picasaweb.google.com/1072297...COqCj_6T47myRw
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 00:51   #2
torak
 
torak's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 963
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: rośnie
torak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 6 dni 22 godz 40 min 35 s
Domyślnie

Fajny temat, taki zimowy
AD.4 "Napisami na zewnątrz" - brzmi pierwsze przykazanie napędu
AD.6 Wysokość mota tłumaczy raczej zdjęcie nr 50. Ten łącznik jest za to odpowiedzialny. Przynajmniej widziałem takie elementy w sprzedaży dla chcących ingerować w wys zawieszenia.
Ps. Czy zdjęcia 3,28 zdradzają chamskie metody demontażu głowicy? Jeśli tak, to bym się bał co i czym naprawiał w środku.
To takie moje luźne obserwacje, choć mechanikiem nie jestem.
Powodzenia.

Ostatnio edytowane przez torak : 30.12.2011 o 00:53
torak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 00:52   #3
banditos
....OLEJ....
 
banditos's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
banditos jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
Domyślnie

Fajny temat


Ad.1 Sprawdz jak wyglada air box od srodka.
Spotkalem juz g oscia ktory polewal zalozony filtr powietrza olejem!

Ad.2 U mnie wyglada to tak samo. Oryginal.

Ad.3 No raczej! Te 4 nakretki trzymaja oske. Jesli jest to wina nakretki- wymien ja, ew popraw gwint na szpilce. Lub wymien szpile.

Ad.4 Podos prawde Tobie powie

Ad.5 Nie wiem;(

Ad.6 Chyba sprezyna byla wymieniana ale nie jestem pewien jak bylo w RD07. Moj amor jest mocniej skrecony i przy wzroscie 178 cm, calymi stopami siegam ziemi.

Ad.7 Raczej nie

AVE

Ostatnio edytowane przez banditos : 30.12.2011 o 16:04
banditos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 01:50   #4
Kudłaty91


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Radom
Posty: 169
Motocykl: RD04, RD07, Tramp, EXC 450
Kudłaty91 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 19 godz 59 min 14 s
Domyślnie

Ze zdjęć widzę, że kultura techniczna gości w Twoim garażu wszystko w osobnych siateczkach + podpisy co od czego. powodzenia przy remoncie Africzki!!
Kudłaty91 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 08:54   #5
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,603
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 4 dni 16 godz 22 min 43 s
Domyślnie

Przerabiałem ten temat dwa lata temu. Rozebrałem afrę w maczek (silnik też) i udało mi się złożyć wszystko w całość i co ciekawe żadna część nie została.
Na pewno czeka Cię piaskowanie ramy i nie tylko.
Powiem Ci że jest trochę roboty ale jest frajda i znajomość motocykla rośnie o kilkaset %.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 10:13   #6
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Ad1 - nieszczelność separatora odmy. ( to małe pudełko do którego wchodzą węże ). Standard w Rd 07. Pokleić np Dirko. Czerwone zło zwane silikonem nie wytrzyma.

Ad2 - fabryka, Jeśli nie szczelne, poprawić , np Dirko.

Ad3 - Definitywnie poprawić, naprawić wymienić.

Ad4 - Założona na odwrót. Nie zawsze zgadza się opcja napisem na zewnątrz, niestety. Ale zawsze zgadza się twierdzenie Podosa.

Ad5 - Kastrat, zobacz w briefie ile miał koni. Wyciąć albo - polecam wymienić.

Ad6 - A to zależy jakie masz długie nogi . Tak poważnie to pokaż zdjęcia całego zawieszenia, mocowanie góra, mocowanie dół i kiwaczka.

Ad7 - Potrzebujesz bardzo dobrego spawacz, który nie pognie ramy przy spawaniu, Zapytaj o poradę Pałeła, z tego co wiem, to spawanie to jego dzidzina.

Pozdrawiam
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 11:07   #7
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał torak Zobacz post
Fajny temat, taki zimowy
AD.4 "Napisami na zewnątrz" - brzmi pierwsze przykazanie napędu
AD.6 Wysokość mota tłumaczy raczej zdjęcie nr 50. Ten łącznik jest za to odpowiedzialny. Przynajmniej widziałem takie elementy w sprzedaży dla chcących ingerować w wys zawieszenia.
Ps. Czy zdjęcia 3,28 zdradzają chamskie metody demontażu głowicy? Jeśli tak, to bym się bał co i czym naprawiał w środku.
To takie moje luźne obserwacje, choć mechanikiem nie jestem.
Powodzenia.
Miło że temat podchodzi, może być ciekawy bo sam nie wiem jaki bedzie finał
Napewno ktoś grzebał w silniku, śruby mają ślady kręcenia, niektóre na chama jak np.korek spustu oleju musiałem dorobić inny bo korka wcale nie było tylko byle jaka śruba....ale pomimo wszystko silnik ładnie chodzi. Na przyszlą zimę uskubie kasiorkę to bedzie zabawa


Cytat:
Napisał Kudłaty91 Zobacz post
Ze zdjęć widzę, że kultura techniczna gości w Twoim garażu wszystko w osobnych siateczkach + podpisy co od czego. powodzenia przy remoncie Africzki!!
Musi być zawsze zostają jakieś śrubki ale w motorku wolałbym tego uniknąć Za pierwszysm razem w Bandicie przy zmianie opony zapomniałem/zgubyłem dystans pomiędzy felgą a zaciskiem chamulcowym... wyobraź sobie moje ździwienie jak przy 150 domyśliłem się skąd dobiega stukot to zaciski skrobały felgę

Cytat:
Napisał zetjohny Zobacz post
Przerabiałem ten temat dwa lata temu. Rozebrałem afrę w maczek (silnik też) i udało mi się złożyć wszystko w całość i co ciekawe żadna część nie została.
Na pewno czeka Cię piaskowanie ramy i nie tylko.
Powiem Ci że jest trochę roboty ale jest frajda i znajomość motocykla rośnie o kilkaset %.
Dokladnie, piaskowanie i spawanie. Męczy mnie tylko sprawa tabliczki znamionowej...ściągać czy nie ściągać do piaskowania jak ściągnę....to jak to zrobić i czy...to mądre.
Najbardziej z tego remontu chodzi mi o zaznajomienie się z motorkiem to będzie budująca relacja miedzy mną a królową

Cytat:
Napisał szparag Zobacz post
Ad1 - nieszczelność separatora odmy. ( to małe
pudełko do którego wchodzą węże ). Standard w Rd 07. Pokleić np Dirko. Czerwone zło zwane silikonem nie wytrzyma.

Ad2 - fabryka, Jeśli nie szczelne, poprawić , np Dirko.

Ad3 - Definitywnie poprawić, naprawić wymienić.

Ad4 - Założona na odwrót. Nie zawsze zgadza się opcja napisem na zewnątrz, niestety. Ale zawsze zgadza się twierdzenie Podosa.

Ad5 - Kastrat, zobacz w briefie ile miał koni. Wyciąć albo - polecam wymienić.

Ad6 - A to zależy jakie masz długie nogi . Tak poważnie to pokaż zdjęcia całego zawieszenia, mocowanie góra, mocowanie dół i kiwaczka.

Ad7 - Potrzebujesz bardzo dobrego spawacz, który nie pognie ramy przy spawaniu, Zapytaj o poradę Pałeła, z tego co wiem, to spawanie to jego dzidzina.

Pozdrawiam
Cóż, z zębatką można popełnić błąd :P Nie znajdziesz gdzieś takiej szpilki co bym w tej ladze wymienił I tu mi sprawiłeś prezent!! mam dodatkowe 10KM jupiiii teraz tylko do wiosny Co do amora to widziałem jak Motomysza podwyższal moto, i u mnie są standardowe mocowania amorka, zobaczymy jeszcze. Puki co to dumam nad piaskowaniem...znaczy brakiem chwili na to, oraz nad magikiem spawaczem...podumam nad tym.

Dzieki za odzew chłopaki!
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 11:12   #8
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,603
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 4 dni 16 godz 22 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał aciu Zobacz post
Męczy mnie tylko sprawa tabliczki znamionowej...ściągać czy nie ściągać do piaskowania jak ściągnę....to jak to zrobić i czy...to mądre.
Ja do piaskowania nie ściągałem tabliczki tylko wyciąłem kawałek drewienka minimalnie większy od tabliczki i przykręciłem małym ściskiem stolarskim.
Po piaskowaniu najbliższe okolice tabliczki ręcznie wyczyściłem papierem ściernym.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 11:54   #9
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zetjohny Zobacz post
Ja do piaskowania nie ściągałem tabliczki tylko wyciąłem kawałek drewienka minimalnie większy od tabliczki i przykręciłem małym ściskiem stolarskim.
Po piaskowaniu najbliższe okolice tabliczki ręcznie wyczyściłem papierem ściernym.
No dokładnie tak chciałem zrobić tylko mnie tu kuszą zeby iść na łatwiznę
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2011, 11:56   #10
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

Te około airboxowe sprawy to może być silikon czarny Loctite`a 5910. To prawda że czerwony silikon nie wytrzymał i mieliśmy trochę zabawy ze szparagiem kiedyś na zlocie , ale ten czarny loctitea to jest diabeł i nie puści niczego. Działa prawie jak dirko bo jest teoretycznie przeznaczony do składania połówek silnika i takich tam misek, ale świetnie działa jako uszczelniasz airboxow. Ważne żeby dokładnie odtłuściś i trochę zarysować powierzchnie np papierem ściernym. Ja to mam poklejona właśnie w ten sposób i trzyma tak, że ręką nie oderwiesz
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
remont czy uzywany silnik andsoj Silnik, sprzęgło, skrzynia 66 28.12.2012 22:33
Remont Silnika ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 27 12.07.2012 23:28
remont silnika bartol Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 21.03.2011 13:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.