Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.04.2012, 22:30   #1
Belfegor
 
Belfegor's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Witnica/Poznań
Posty: 119
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Przebieg: rośnie
Belfegor jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 godz 29 min 9 s
Domyślnie Problem z serduchem RD 07a

Mam podobny problem jak w wątku http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=10350 Moto chodzi niemal identycznie... Im silnik bardziej rozgrzany tym głośniej słychać kliknięcia/stukanie. Przyśpiesza słabo, powyżej 100 km/h po prostu wyje. Dodam, że dwa tygodnie temu wymienione zostało łożysko kosza sprzęgłowego (problem klekoczącego sprzęgło zniknął), świece i wykonana regulacja zaworów. Synchro gaźników nie było robione. Afra przed regulacjami jeździła lepiej. I teraz pytanie... czy ponownie regulować zawory Czy wystarczy synchro
Belfegor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.04.2012, 22:44   #2
fabrizio13
 
fabrizio13's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Gorzow WLKP
Posty: 1,093
Motocykl: RD07
Przebieg: 100000
Galeria: Zdjęcia
fabrizio13 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 16 godz 17 min 24 s
Domyślnie

Popychadła zaworów jak mają dużo km najechane są lekko zjechane z jedną stronę a z drugi bardziej. Po ustawianiu mają tendencji da wracanie na swoim miejscu jak nie byłe mocno dokręcone. trzeba jeszcze raz to robić nie martw się zrobimy to ponownie u mnie dzieje się to samo ale w końcu się ułożyły
fabrizio13 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.04.2012, 07:45   #3
Belfegor
 
Belfegor's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Witnica/Poznań
Posty: 119
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Przebieg: rośnie
Belfegor jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 godz 29 min 9 s
Domyślnie

Kwestia jest tak, że w piątek wyjazd na Kłodzko... Sprawa pilna, więc w poniedziałek muszę oddać moto na serwis.

Ostatnio edytowane przez Belfegor : 15.04.2012 o 07:47
Belfegor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.04.2012, 09:06   #4
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Przy synchro:
Po wartości na manometrach możesz wstępnie oszacować kompresję ( własciwie podciśnienie). Jezeli będziesz miał jakieś duże rozbieżności to szukaj przyczyny.
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.04.2012, 21:54   #5
diverek
Amator podwórkowy
 
diverek's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
diverek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 48 min 22 s
Domyślnie

Ano rzeczywiście widziałem tego pacjenta. W momencie kupna silnik chodził normalnie. Mankamentem było lekko hałasujące sprzęgło. Wczoraj motocykla nie poznałem. Wypucowany i pachnący od plaka to na plus oczywiście, ale silnik wyraźnie kuleje. Czuć i słychać że chodzi nierówno. Nie wkręca się na obroty jak przed regulacjami. Tak jakby jeden cylinder nie działał poprawnie. Słychać takie przytłumione cykliczne jakby kaszlania, kichania. Ciężko to określić i opisać. Ale słychać wyraźnie. Z regulacji, z tego co wiem to Fabrizio robił tylko zawory. Czy możliwe żeby wszystko tak szybko się rozjechało? Za słabo skontrował popychacze przy regulacji? Czy to jakieś inne licho? Nie wiem. Ale coś jest nie teges. Oby tylko nie stracił kompletnie luzu i nie zdążyło się wypalić gniazdo...
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach...
diverek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.04.2012, 22:29   #6
Belfegor
 
Belfegor's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Witnica/Poznań
Posty: 119
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Przebieg: rośnie
Belfegor jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 godz 29 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał diverek Zobacz post
Czy możliwe żeby wszystko tak szybko się rozjechało?
Możliwe... Po ponownej regulacji jest lepiej, nie słychać już kliknięć. Afri lepiej się wkręca. Jutro synchro i powinno być cacy
Belfegor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2012, 12:37   #7
fabrizio13
 
fabrizio13's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Gorzow WLKP
Posty: 1,093
Motocykl: RD07
Przebieg: 100000
Galeria: Zdjęcia
fabrizio13 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 16 godz 17 min 24 s
Domyślnie

Znowu powtarzam jak od dawna nie byłe regulowane zawory to popychacze się zjechały pod kątem i dlatego była potrzebna ponowna regulacja, a swoją drogą tez trochę za słabo skontrowałem nakrętki bo się bałem o gwinty. Jak by co biorę za sobą narzędzia to robimy małe kurs ustawianie zaworów na zlocie
fabrizio13 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z CDP?! killjoy Przygotowania do wyjazdów 2 13.06.2014 11:56
problem z deflektorem SARACEN Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 16 27.07.2012 20:35
Mam problem Lewar Układ elektryczny i zapłonowy 48 11.03.2011 11:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.