|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
18.08.2008, 16:32 | #1 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
odciecie zaplonu
Witam wszystkich czy może mi ktoś napisac czy afri jest gaszona masą czy przez odcięcie napiecia na cewke?
|
18.08.2008, 17:57 | #3 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
odcinacz dlatego pytam zeby nie popalic nic
|
18.08.2008, 19:47 | #5 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
czytalem ze skutry sa glownie gaszone masa a motocykle najczesciej za pomoca przekaznika, dlatego zakupilem juz przekaznik i zapytuje mądrych co i jak. R2D2 juz dostal cynk teraz czekam az sie pojawi
|
18.08.2008, 22:33 | #6 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
Zapłon odcinasz w taki sposób, ze musisz dostać sie do wiązki idącej od stacyjki dalej w stronę silnika. Aby dalej dostać sie do kabli musisz rozciąć koszulkę w której znajdują sie przewody (uważaj byś nie pociął przewodów)- użyj ostrego noża do kartonu. Dalej masz przewody ale cię interesują czerwone a dokładniej czerwony z paskiem szarym. Ale uważaj bo o dziwo trafiłem u kumpla na że ten co nas interesował to był ten czerwony ale bez paska. Przed dobieraniem sie do kabelków możesz to sprawdzić najprościej miernikiem. Na tym czerwonym co jest na stałe napięcie (+12V)go nie tykasz, tylko ten co pojawia sie na nim napięcie w momencie przekręcenia stacyjki. Dalej to tylko go przecinasz, sprawdzasz podłączając przekaźnik tymczasowo czy będzie działać. Jak działa to zakładasz koszulkę termokurczliwą , solidnie lutujesz, do właściwych końcówek przekaźnika izolujesz obficie przekaźnik taśmą, "opiekasz koszulki" potem owijasz przewody a potem oddzielnie owijasz ta koszulkę co ja zmasakrowałeś na wstępie. Jak wszystko lota jak ta lala , to cieszysz sie z kolejnej niepotrzebnej kupy kabla w twojej afryce i jeździsz z uśmiechem na twarzy, że ilością miedzi i izolacji zaczynasz zbliżać sie do BMW.
|
18.08.2008, 22:42 | #7 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Online: 2 godz 12 min 2 s
|
Przez pewien czas pracowałem w arkusie jako serwisant chińskich skuterków (a obecnie prawie wszystkie są na licencji chądy) i we wszystkich odcięcie zapłonu było powodowane przez podanie przez stacyjkę masy na jeden z pinów. Z tego co pamiętam w kostce 4+2 (takiej jak RD03) był to dolny pin z mniejszej kostki, czarny kolor przewodu (kostki od 07 nie widziałem, ale pewnie sam kolor kabla będzie ten sam). Najciekawsze jest to że wyprowadzenia pinów zarówno w module, jak i innych urządzeniach elektr. czy kolory kabli są identyczne jak w afri - bez problemu zakładałem np. przekaźnik rozrusznika czy przerywacz kierunków tak więc na 99% mogę zagwarantować że moduł jest sterowany masą. Zresztą jutro sam sprawdzę i powiem dokładnie bo i tak akurat mam moto rozbebeszone
|
18.08.2008, 22:55 | #8 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
wlasnie Xargo bo w skuterach lasnie jest odciecie przez podanie masy
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Odcięcie zapłonu | mitny | Uklad paliwowy i wydechowy | 23 | 01.08.2013 10:53 |