Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.08.2008, 16:32   #1
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie odciecie zaplonu

Witam wszystkich czy może mi ktoś napisac czy afri jest gaszona masą czy przez odcięcie napiecia na cewke?
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 17:34   #2
7Greg
 
7Greg's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
7Greg will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 17 godz 14 s
Domyślnie

Hmmm, ja gaszę kluczykiem

Zakładasz alarm czy taki odcinacz przy glebie ?
7Greg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 17:57   #3
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie

odcinacz dlatego pytam zeby nie popalic nic
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 18:19   #4
7Greg
 
7Greg's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
7Greg will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 17 godz 14 s
Domyślnie

Odcinacze raczej są tak skonstruowane, że pozwalają na gaszenie tylko masą.
No chyba, że zbudujesz układ na przekaźniku.

Ale lepiej spytaj R2D2
7Greg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 19:47   #5
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie

czytalem ze skutry sa glownie gaszone masa a motocykle najczesciej za pomoca przekaznika, dlatego zakupilem juz przekaznik i zapytuje mądrych co i jak. R2D2 juz dostal cynk teraz czekam az sie pojawi
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 22:33   #6
hero
Mizerna Kruszynka
 
hero's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
hero jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
Domyślnie

Zapłon odcinasz w taki sposób, ze musisz dostać sie do wiązki idącej od stacyjki dalej w stronę silnika. Aby dalej dostać sie do kabli musisz rozciąć koszulkę w której znajdują sie przewody (uważaj byś nie pociął przewodów)- użyj ostrego noża do kartonu. Dalej masz przewody ale cię interesują czerwone a dokładniej czerwony z paskiem szarym. Ale uważaj bo o dziwo trafiłem u kumpla na że ten co nas interesował to był ten czerwony ale bez paska. Przed dobieraniem sie do kabelków możesz to sprawdzić najprościej miernikiem. Na tym czerwonym co jest na stałe napięcie (+12V)go nie tykasz, tylko ten co pojawia sie na nim napięcie w momencie przekręcenia stacyjki. Dalej to tylko go przecinasz, sprawdzasz podłączając przekaźnik tymczasowo czy będzie działać. Jak działa to zakładasz koszulkę termokurczliwą , solidnie lutujesz, do właściwych końcówek przekaźnika izolujesz obficie przekaźnik taśmą, "opiekasz koszulki" potem owijasz przewody a potem oddzielnie owijasz ta koszulkę co ja zmasakrowałeś na wstępie. Jak wszystko lota jak ta lala , to cieszysz sie z kolejnej niepotrzebnej kupy kabla w twojej afryce i jeździsz z uśmiechem na twarzy, że ilością miedzi i izolacji zaczynasz zbliżać sie do BMW.
hero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 22:42   #7
Xargo1
 
Xargo1's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Xargo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 12 min 2 s
Domyślnie

Przez pewien czas pracowałem w arkusie jako serwisant chińskich skuterków (a obecnie prawie wszystkie są na licencji chądy) i we wszystkich odcięcie zapłonu było powodowane przez podanie przez stacyjkę masy na jeden z pinów. Z tego co pamiętam w kostce 4+2 (takiej jak RD03) był to dolny pin z mniejszej kostki, czarny kolor przewodu (kostki od 07 nie widziałem, ale pewnie sam kolor kabla będzie ten sam). Najciekawsze jest to że wyprowadzenia pinów zarówno w module, jak i innych urządzeniach elektr. czy kolory kabli są identyczne jak w afri - bez problemu zakładałem np. przekaźnik rozrusznika czy przerywacz kierunków tak więc na 99% mogę zagwarantować że moduł jest sterowany masą. Zresztą jutro sam sprawdzę i powiem dokładnie bo i tak akurat mam moto rozbebeszone
Xargo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2008, 22:55   #8
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie

wlasnie Xargo bo w skuterach lasnie jest odciecie przez podanie masy
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Odcięcie zapłonu mitny Uklad paliwowy i wydechowy 23 01.08.2013 10:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.