|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.08.2012, 12:36 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
nieszczelność w kolektorze / wydechu
Otóż, zauważyłem przypadkiem analizując stuki u mnie, że po zatkaniu wydechu, obroty wcale specjalnie nie spadają, a cały układ się mocno wycisza i stuki w silniku zanikają prawie całkowicie. Jednocześnie przypadek sprawił, że motocykl stał na szutrze. Moim oczom ukazały się niewielkie tumany kurzu wzbijane pod motocyklem.
Organoleptyczny zabieg dłonią ujawnił, że spaliny uciekają przez nawiercone w okolicach łączenia tłumika z kolektorem otwory, stąd nie daje się motocykl zdławić przytkaniem wydechu. Wogóle jest tam średnio szczelnie. I pytanie za sto punktów - poniewaz otwory wyglądają na nawierone niemalże fabrycznie, mają średnicę śrub po prostu. Czy tak być powinno czy też powinno być to wszystko super szczelnie (co mi się bardziej wydaje prawdopodobne). Dodatkowo, po wyregulowaniu całego układu spalanie jest rewelacyjne (5/100 w trasie) i afryka jeździ super, natomiast przy odpuszczaniu manetki, schodzeniu z obrotów, strzela z tłumika. Nie jest to specjalnie natarczywe i żadnych innych objawów nie ma, ale podejrzewam właśnie te "nieszczelności". |
13.08.2012, 12:49 | #2 |
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Wrocław
Posty: 194
Motocykl: RD07a
Przebieg: 59000
Online: 6 dni 17 godz 6 min 23 s
|
Ja też mam takie otworki (RD07a). Wygląda to na fabryczne. W Hondzie NS-1 też takie miałem, chociaż to był dwusuw.
Z innej strony, ja mam nieszczelność na połączeniu tłumika z rurą, bo przerdzewiała obejma ale jakoś nie powoduje to żadnych skutków ubocznych, poza zwiększonym hałasem oczywiście. |
13.08.2012, 12:52 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Strzelanie z tłumika to źle wyregulowany piloty od składów paliwa, najczęściej. Lub nieszczelności w układzie dolotowo gaźnikowym
|
13.08.2012, 14:37 | #4 | |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
Cytat:
albo leovince Taka dziurka jest fabrycznie w tłumiku zaraz za połączeniem z kolektorami, w kolektorach nie ma i chyba nie powinno być tak mi się wydaje Pozdrawiam |
|
13.08.2012, 14:45 | #5 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
Przepraszam za przejęzyczenie. Kolektor ująłem zbyt szeroko. Chodzi właśnie o to o czym pisze Gawien.
Ostatnio edytowane przez Evvil : 13.08.2012 o 15:19 |
13.08.2012, 15:14 | #6 |
Afryka zawsze w sercu i na tatuażu :)
Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Bytom
Posty: 631
Motocykl: BMW F800GS
Przebieg: 29167 M
Online: 3 tygodni 4 dni 12 godz 28 min 31 s
|
Czyli na kroccach ssawnych? Np.
__________________
Jazda na dwóch kółkach jest jak chodzenie po bagnach - bardzo wciąga. |
13.08.2012, 15:19 | #7 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
|
13.08.2012, 16:16 | #8 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
jak odkryjesz że masz coś nie tak z kolektorami to ja dalej mam w domu za flaszkę kolektory do RD04 , kielich pospawany mają nową uszczelke i troche pasty bo kielich lekko się zdeformował po spawaniu , wydają się być szczelne i proste
|
14.08.2012, 00:36 | #9 |
Autobanned.
|
Przerabialem pierdzenie. Mam Leona. Kolejność rzeczy:
1. Krucce gaznikow - dokrecic. 2. Przewody paliwa - wymienić jak stare (lewe wietrze wyeliminować) 3. Uszczelnienie obejmy tlumika (fachowe książki opisują to jako poerwszy powód strzelania przejściu z obrotów) 4. To wszystko oczywiscie po regulacji gaznikow, zwłaszcza dawek powietrza i paliwa. Co ciekawe u mnie zmalały tez wolne obroty do książkowych 1250 i tlumik pierdziel raz na 100 km.
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
14.08.2012, 13:41 | #10 |
Afryka zawsze w sercu i na tatuażu :)
Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Bytom
Posty: 631
Motocykl: BMW F800GS
Przebieg: 29167 M
Online: 3 tygodni 4 dni 12 godz 28 min 31 s
|
U mnie regulacja 2krotna,teraz jak od Ramba dostane leo vincea, to 3raz synchro zrobie, jeszcze ubozsza dawke paliwa.
Krocce wymienione, sprawdzone dojrecone. Co do szczelnosci "rur"-bedzie sprawdzana przy nowym tlumiku.Zobaczymy czy pomoze
__________________
Jazda na dwóch kółkach jest jak chodzenie po bagnach - bardzo wciąga. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana wydechu | teddy-boy | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 15.05.2014 10:53 |
Obniżenie wydechu? | JoseLoco | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 26.01.2014 20:24 |