|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
28.09.2008, 15:27 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
jak to dobrze zrobić?(długa wyprawa)rady techniczne.
moi mili potrzebuję wszystkich dobrych rad gdzie zajrzeć na co zwrócić szczególną uwagę w co się wyposarzyć?,co ze soba zabrać na dość długa wyprawę mam zamiar z moją piękniejsza połową wybrać się na sycylię(w kiewtniu 2009) i nie chcę aby Afri sprawiała nam większe problemy.mam RD04 Z 91r. wbrew pozorą zadbana nie katowana ma sporo na budziku bo 140tys.nowe sprzęgło koleżanki i koledzy czekam na rady.Głównie chodzi mi o rady dotyczące moto bo co do wypraw to jesteśmy zaprawieni w boju parę lat jeździłem ciężarówką po europie.piszę tak wcześnie bo zima i można na spokojnie coś pogrzebać.ps.zawsze dobrze posłuchać kogoś bardziej doświadczonego.
|
28.09.2008, 18:06 | #2 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Fatalnie się to czyta. Popraw proszę. Jakieś przecinki, wielkie litery po kropce. Łatwiej się skupić i cokolwiek zrozumieć.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
28.09.2008, 20:37 | #3 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
|
28.09.2008, 20:51 | #4 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
moi mili potrzebuję wszystkich dobrych rad gdzie zajrzec na co zwrocic szczegolna uwage w co się wyposarzyc?,co ze soba zabrac na dosc dluga wyprawe mam zamiar z moja piekniejsza połowa wybrac się na sycylie(w kiewtniu 2009) i nie chce aby Afri sprawiala nam wieksze problemy.mam RD04 Z 91r. wbrew przebiegowi zadbana nie katowana ma sporo na budziku bo 140tys.nowe sprzeglo kolezanki i koledzy czekam na rady.Glownie chodzi mi o rady dotyczace moto bo co do wypraw to jestesmy zaprawieni w boju pare lat jezdzilem ciezarowka po europie.pisze tak wczesnie bo zima i mozna na spokojnie cos pogrzebac.ps.zawsze dobrze posluchac kogos bardziej doswiadczonego.wyciolem polskie znaki lepiej?
|
28.09.2008, 21:11 | #5 |
RENIA
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lubartów
Posty: 406
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 2 dni 22 godz 31 min 57 s
|
Najlepiej: zapasowa pompa i regulator napięcia. Dętki, łzki do opon jakiś miernik elektronów. W sumie wez jeszcze olej na dolewki. Wiecej Z NIEZBĘDNYCH rzeczy raczej w długą trase nie potrzebujesz. A tak poza tym to takie duperele eksploatacyjne które mogą Ci się skonczyc na trasie. No i dobrze wyposażona apteczka. NIech ktoś jeszcze cos dopisze
__________________
Rain chaser |
28.09.2008, 21:19 | #6 |
Czeladnik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 449
Motocykl: RD04 HRC
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 8 godz 42 min 16 s
|
Ja bym polecił listę Mistrza Podosa.
|
28.09.2008, 21:24 | #7 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
A ja kumam sens wypowiedzi. Sam lubię zapodawać długie zdania. Kolega Chomik wali w stronę czarnego lądu, to rozumiem że to teraz ty wieczny przejąłeś jego stanowisko "Głównego przecinko-gramatyka forum".
Co do twojego pytania to myślę że najlepszym sposobem na podpowiedź co jak i gdzie jest przeczytanie pewnej ilości postów , kolegów co już trochę dupska odparzyli na motorkach i to nie tylko Afrykach. Na początek zaczął bym od sławetnej już poniekąd "listy Podoska" - czyli co zabrać by twój motor ważył jak twoja ciężarówka. A tak poważnie to warto przyjrzeć się jej skrupulatnie i wykreślić pewne punkty w zależności od celu wyprawy. Warto tez sięgnąć do starszych postów z wypraw, przeczytać je na zasadzie całkiem miłej lektury ale zwracając szczególną uwagę na to co sie komu zepsuło po drodze , jakie dokumenty na granicach i w takcie przejazdów przez kraje musisz mieć, jak zachowują się lokersi w stosunku do przyjezdnych, ceny hotelów, campingów i czy jest możliwość "na dziko". Co do wypraw bardziej egzotycznych (np. afryka, syberia), to sprawa zaczyna sie tu koplikować bo tam juz więkasz dzicz a organizacja i logistyka przd wyjazdem potrafi zniechęcić. Przeczytaj posty dotyczące na temat obecnie wyruszającej wyprawy do afryki - duzo info na temat szczepień, wiz itp. oraz na strone wyprawy http://www.motopodroze.pl/. Stron tego typu jest kilka wiec jest gdzie sie uczyć. Wejdź rownież na forum typowo poswieconemu podrużom na moto http://www.advrider.pl/index.php?sid...f45a1b322be4ed. |
28.09.2008, 23:28 | #8 |
RENIA
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lubartów
Posty: 406
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 2 dni 22 godz 31 min 57 s
|
Faktycznie można sie zapakowac jak Podos ale można też zrobic to jak Magnus&Justyna i Ltd454 jadąc do Azji. Rzeczy niezbedne i tyle.
__________________
Rain chaser |
29.09.2008, 01:07 | #9 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Nie chodziło mi o polskie znaki. Chodziło mi o podstawy gramatyki.
To co koledzy napisali - regulator i pompa. No ale zima za pasem, więc spokojnie możesz zainwestować w płytkę R2D2. Jeśli chodzi o regulator - zrób przede wszystkim pełny przegląd konektorków wraz z czyszczeniem ich i psikaniem jakimś kontaktowym szprejem. To przedłuży życie Twojego regulatora, co nie oznacza, że nie masz brać zapasowego. Jeśli istnieje taka możliwość zabierz zapasowy. Nic nie waży, miejsca nie zajmuje, a tyłek na pewno uratuje. Dętki to oczywista oczywistość. Łyżki do opon? Zdania są podzielone. Opony dętkowe zmieniłem jedną łyżką (mówię o tylnych TKC i T63). Bezdętkowych nie zmieniałem łyżkami, ale z doświadczenia wulkanizatorskiego wiem jak ciężko, nawet na maszynie, zdjąć oponę bezdętkową z dętkowej obręczy AT. Dlatego zawsze, jeśli tylko mogę, kupuję opony TT. PS: do głowy mi jeszcze przyszło: -kilka szprych, -zapasowy filtr powietrza (gdybyś na przykład zamoczył papieraka przy pokonywaniu głębszej wody na RD04 z niskim wlotem powietrza), -kilka zakuwek, zapinek łańcucha, a może nawet kawałek łańcucha. Byłem na jednej takie wycieczce, na której owe fanty poratowały nam tyłek. Łańcuch spadł i zakleszczył się kilkoma ogniwami na zębatce zdawczej. Ogniwka przestały się w ogóle obracać i trzeba było (z braku możliwości kupienia nowego napędu) usunąć ten kawałek łańcucha zastępując go zapasowym odcinkiem.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! Ostatnio edytowane przez wieczny : 29.09.2008 o 01:12 |
29.09.2008, 09:27 | #10 | |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
Cytat:
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Lekkie enduro na długą podróż | Tofel | Lejdis | 98 | 11.10.2017 12:47 |
Jaki olej do singla na długą wyprawę? | Lupus | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 05.10.2017 23:46 |
Rady i porady CB 400 FOUR | calgon | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 05.07.2013 00:03 |
Coś na deszcz czyli mała, długa podroż z Krakowa nad morze | Dunia | Kwestie różne, ale podróżne. | 12 | 15.05.2013 07:19 |