Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.09.2008, 12:44   #1
bartek
cienszki psipadek


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pobiedziska
Posty: 44
Motocykl: RD03
bartek jest na dystyngowanej drodze
Online: 21 godz 35 min 15 s
Domyślnie Pytanie głównie do użytkowników rd03

stan faktyczny - dotychczas nie jeździłem zbyt szybko bo nie było potrzeby (zakres podróżnej 100-110km/h) jednak wczoraj chciałem wrócić ze Śląska na rosół do domu w porze, gdy konkubina rosół serwuje. Zauważyłem, że kierunkowskazy przy prędkościach przewyższających wspomniany wyżej zakres migaja nierytmicznie, z tendencja do przyspieszania "migów". Wykoncypowałem, że prąd ma wyższą wartość i stąd przerywacz przerzuca szybciej. Dodam, że ów feler ma charakter incydentalny - raz tak, raz w porządku (zwykły rytm), brak prawidłowości, ale kiedy już występuje - to przy obrotach 6tys.
pytanie - o co kaman i czy jest sie czym martwić? w przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej - czym ryzykuję i jak przeciwdziałać?
hilfujcie, helpujcie, pomóżcie!
__________________
Czy to w zimie, czy to w lecie, poznasz bartka po ...
... Chabecie
bartek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.09.2008, 14:02   #2
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

najpierw miernik w łapę i jedziesz napięcie w instalacji.
druga opcja - nie łączy jedna żarówka. wtedy miga szybciej bo ma mniejsze obciążenie.
sprawdzić kable, żarówki i połączenia
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.09.2008, 14:16   #3
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
Domyślnie

dokładnie. miernik w łape i sprawdz ładowanie przy wysokich obrotach, potem reszte połaczęń
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.09.2008, 14:53   #4
bartek
cienszki psipadek


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pobiedziska
Posty: 44
Motocykl: RD03
bartek jest na dystyngowanej drodze
Online: 21 godz 35 min 15 s
Domyślnie

Dobra, miernik w łapę, zrozumiałem i wykonuję
O wyniku zamelduję
dziękuję
__________________
Czy to w zimie, czy to w lecie, poznasz bartka po ...
... Chabecie

Ostatnio edytowane przez bartek : 30.09.2008 o 14:53 Powód: chciałem jeszcze podziękować
bartek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.11.2008, 16:56   #5
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Jestem laikiem w kwestii prądu, ale chętnie bym to zmienił. Tak więc przy okazji tego wątku nieśmiało zapytam jaki miernik polecacie, bo chyba od zaopatrzenia się w sprzęt naukę trzeba zacząć. Najlepiej aby był to sprzęt drobny i mobilny, aby nadawał się do reanimowania szkapy również z daleka od szosy.
Wspomożecie?
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2008, 00:03   #6
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Ja bym Ci polecił miernik analogowy , a nie cyfrowy na początek (jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania).
Sam stwierdzasz, że jesteś laikiem w kwestii prądu nawet jeśli uda Ci się cokolwiek zdiagnozować w trasie to co to Ci da ? Załóżmy że zdiagnozujesz walnięte uzwojenie alternatora to co rozbierzesz pokrywę w rowie i nawiniesz nowe uzwojenie ? W "domu" też proponowałbym rozwagę. Potwierdzenie usterki przez kogoś kto zna temat bo możesz narobić sobie kłopotu niepotrzebnym rozbieraniem czegoś co jest akurat dobre.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2008, 11:27   #7
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Ja bym Ci polecił miernik analogowy , a nie cyfrowy na początek (jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania).
Sam stwierdzasz, że jesteś laikiem w kwestii prądu nawet jeśli uda Ci się cokolwiek zdiagnozować w trasie to co to Ci da ? Załóżmy że zdiagnozujesz walnięte uzwojenie alternatora to co rozbierzesz pokrywę w rowie i nawiniesz nowe uzwojenie ? W "domu" też proponowałbym rozwagę. Potwierdzenie usterki przez kogoś kto zna temat bo możesz narobić sobie kłopotu niepotrzebnym rozbieraniem czegoś co jest akurat dobre.
A żeś mnie Kazmir zachęcił ... Nie interesuje mnie żadne przewijanie czegokolwiek w rowie, ale chciałbym spojrzeć czasami na to jak wygląda ładowanie, jak na układ działa dodatkowo podłączona zapalniczka ładująca różne gadżety, czy nie ma gdzieś jakiegoś zwarcia, czy przebicia, itp. Wszystko w granicach rozsądku.
Ale jeśli to takie trudne i niebezpieczne to może rzeczywiście zostawię to fachowcom. Gdyby jednak któryś z "elektrycznie zaawansowanych" kolegów mógł coś podpowiedzieć nt. sprzętu nie byłoby źle.
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2008, 21:05   #8
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bigos Zobacz post
Najlepiej aby był to sprzęt drobny i mobilny, aby nadawał się do reanimowania szkapy również z daleka od szosy.
Multimetr profesjonalny (czytaj samochodowy nie za 20 zeta z supermarketu) kosztuje:
http://www.labimed.com.pl/index2.php...16&id_firmy=19

Takim sprzętem można coś zdziałać. Pamiętaj to nie kaloryfer olejowy jedno nieprawidłowe połączenie i w plecy parę złotych. Czy jest to cyt:
sprzęt drobny i mobilny, aby nadawał się do reanimowania szkapy również z daleka od szosy
sam zdecydujesz
Nie mam zamiaru Ciebie zniechęcać elektryków potrzeba.....
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.11.2008, 00:17   #9
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
Domyślnie

Nie jestem elektrykiem, ani elektronikiem więc używam taniego (20 zł) z supermarketu - z powodzeniem od 4 lat. Wystarcza żeby zmierzyć ładowanie ( o ile jest w miare ustabilizowane jak w afryce) , sprawdzisz ile omów ma dany przewód i czy przypadkiem np przerwany kabelek od bocznej stopki nie spowodował że moto nie bangla... Mierzy prąd, mierzy opór , ma funkcje "bipczenia" jak jest przejście i wystarczy...innych funkcji nie wykorzystuje. Troche droższy ( 40 zł) którym sie bawiłem wyłapuje jeszcze pole magnetyczne więc bipczy jak go zbliżysz do przewodu w ścianie. W ten sam sposób możesz sprawdzić np gdzie jest przerwa w uszkodzonym przedłużaczu domowym - wkładasz do kontaktu i jedziesz wzdłuż kabla - jak przestaje bipczeć to tu jest awaria. Jak nie przestaje to przekładasz wtyczke tak żeby faza szła drugą żyłką i od nowa sprawdzasz.....
Moim zdaniem na potrzeby amatora multimetr wystarczy.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.11.2008, 03:30   #10
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

No i jest światełko w tunelu, którego szukałem. Wielkie dzięki za wskazówki. Na początek wybiorę pakiet startowy, 40 złotowy.
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Continental TKC-80 - opinie uzytkownikow. AnubisXRV Hamulce, kola, opony 121 15.11.2016 16:47
Do uzytkowników pomp FACET Mecia Uklad paliwowy i wydechowy 11 11.01.2016 22:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.