![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Inaczej Audiofionix
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olkusz
Posty: 170
Motocykl: RD04
Przebieg: yyy...?
![]() Online: 1 tydzień 4 godz 51 min 16 s
|
![]()
Witajcie Wielcy tego forum !
Szukam tarcz sprzeglowych tj. ewentualnego porownania. Mam do wyboru tarcze: NEWFREN 194zł, EBS tarcze 167zł, VESRACH 247zł, EBC 216zł. Orientuje sie ktos moze, jak wychodza jakosciowo co do ceny ![]() Sprezyny to koszt ok. 50zl ale nie wiem jak rozwiklac problem tarcz. Pozdrawiam. ![]() Ostatnio edytowane przez AnubisXRV : 31.03.2008 o 12:12 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
heu ?
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
![]()
Kiedyś w trampku musiałem wymienić tarcze i robiłem rozeznanie. Wyszło mi że jeśli chcesz się długo cieszyć sprzęgłem to najbezpieczniej wziąć versah.
No i jakoś tak mi wychodzi że nie stać mnie na tanie części ![]() Pozdr newrom
__________________
RD07 & DRZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
![]() |
![]()
Obecnie mam założone tarcze sprzęgła EBC , zrobiłem jak na razie 25tyskm , działają bez zarzutu .
Łożysko zostało stare...... chodzi już od uuuuuuuuuu nie wiadomo jak długo ale z analizy wychodzi że co najmniej 40tyskm
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Inaczej Audiofionix
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olkusz
Posty: 170
Motocykl: RD04
Przebieg: yyy...?
![]() Online: 1 tydzień 4 godz 51 min 16 s
|
![]()
Wielkie dzięki newrom, Dzieju. Ehh zima pokazała co trzeba robić na sezon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
Aha jeszcze co do sprężyn, razem z tarczami zakupiłem nowe sprężyny, no i się okazało że są przesadnie mocne.
Bez sensu nadwyręża to linkę i mechanizm. Dlatego wróciłem do starych sprężyn.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,702
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 tygodni 8 min 6 s
|
![]()
Czy do założenia tarcz sprzęgła potrzebny jest jakiś specjalny klucz ? A może gdzieś ktoś kiedyś napisał co i jak zrobić ?
![]()
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wawa West
Posty: 65
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 2 min 43 s
|
![]()
Ja mam tylko doświadczenie ze sprzęgłęm w DR 650 i napisze tak. Zmiwenilem tarcze na EBC i zgodnie z zaleceniem dałem nowe sprężynki (też EBC). Efekt to twaaarda klamka (jak pisął Dzieju) i "wleczenie" sprzęgła po rozgrzaniu motocykla do tego stopnia, że niemożliwe byłl znalezienie luzu. Wróciłem więc do starych sprężyn. Konkluzja: Dziś myśle, że zmiana samych sprężyn an nowe znaaaacznie by wydłuzyła życie sprzęgła...ale moze się mylę
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Köln/Opole
Posty: 228
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 6 godz 58 min 58 s
|
![]()
Wymiana sprzegla to maly problem , wiecej stresu w xrv robi demontaz i montaz ukladu wydechowego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,702
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 tygodni 8 min 6 s
|
![]()
Jak taki mały to może mały opis
![]() ![]()
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Köln/Opole
Posty: 228
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 6 godz 58 min 58 s
|
![]()
Uwaga pomiary wykazaly ze przy 100.000km tarcze i sprezyny sa jeszcze w tolerancji ! A wiec nie wczesniej niz 150.000km wymieniac sprzeglo.
Glosna praca sprzegla jest raczej normalna i niema z tarczami i sprezynami nic do czynienia. A wiec potrzeba : uszczelka na pokrywa uszczelki na wydech olej i filter Klucz dynamometryczny z 30mm orzechem cos do usuniecia uszczelki (specialny noz i moze specialny chemiczny srodek) Wazne punkty : !!!!! 1.zrub fotki przy sciaganiu tarcz zebys wiedzial przy skladaniu na 100% jak bylo. 2.oraz zapamietaj dokladnie jak byly te Bolce dlugie (polozenie na koszu) do 5 srub mocujacych plyte kosza. 3.Bardzo uwazac przy odkrecaniu i przykrecaniu sruby 30mm kosza bo mozna ja latwo uszkodzic. 4.zeby sie nie krecilo Sprzeglo przy odkrecaniu sruby 30mm nalezy przykrecic piec srub z kosza bez plyty tylko z pasujacymi podkladkami. + kola zebate z czysta szmata zablokowac. 6.Nie uszkodzic pokrywy przy usuwaniu uszczelki 7.Sruba 30mm dokrecic na 130Nm sruby kosze na 12Nm , sruby pokrywy na 12Nm 8.Jak juz pisalem wazne jest polozenie 5 bolcow sprzegla bo tego nigdzie nie pisze. 9.uwazac przy odkrecaniu wydechu bo gwint na szpilkach jest zardzewialy i najpierw go z WD40 oczyscic. To wszystko , Powodzenia. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez dj.1 : 02.04.2008 o 10:35 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pytanie sprzęgłowe? | michoo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 10.03.2011 12:46 |
Pożyczę moduły zapłonowe i tarcze sprzegłowe do xrv 650 | majo | Wszystko dla Afryki | 13 | 26.03.2009 21:26 |
jakie tarcze sprzęgłowe do rd 04??? | BartekBBI | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 4 | 16.02.2009 00:41 |