|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11.08.2014, 23:35 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
|
Dziwne rzeczy AKUMULATOR
Witam, spotkała mnie dziwna rzecz przy wymianie oleum,otóż przyjechałem na kołach do pewnego mechanika afryczka,zechciałem wymiany oleju,(zaznaczam przyjechałem królowa do warsztatu)zostawiłem motocykl na 2 dni,przy odbiorze motocykla gość mi mówi że olej wymieniony i filtr,tylko że akumulator jest do wymiany bo nie daje oznak zycia, podłaczajac do niego zarówke 5w nie chce sie swiecić,a moto 2 dni temu normalnie od strzała paliło,akumulator miałem max 2 lata w niej...pytanie co waszym zdaniem sie stalo?mechanik mówi że do akumulatora sie nie dotykał,a aku do wymiany po wizycie u mechanika.musiałem nowy kupic, dziwna rzecza jest ze po 2 dniach wyparował elektrolit(odkryłem aku,brak jakiejkolwiek cieczy)który sam nalewalem max 2 lata temu.czy normalna rzecza jest wyparowanie elektrolitu w ciagu 2 dni z działającego aku?dla mnie troche dziwne...
aku mam nowe,ale po otworzeniu starego i nalaniu najzwylejszej wody demineralizowanej bez ładowania aku, po 0k 6h aku trzymało w granicach 12.6v. podpinając żarówke 55w świeciła sie.wytłumaczyłem może i nie jasno ale elektrykiem nie jestem. |
11.08.2014, 23:41 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
Sprawdź napięcie ładowania
|
12.08.2014, 00:19 | #3 | |
Cytat:
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
||
12.08.2014, 08:54 | #4 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 22 min 43 s
|
Kazmir, ja nie zaglądam do aku nigdy! Wymieniam średnio co 7 lat. Czyli najczęściej z motocyklem. To samo dotyczy auta. Więc bym nie przesadzał.... no chyba, że w afryce aku ma trudniej.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
12.08.2014, 11:06 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Cudów nie ma. Jak pisze Kolega Gawień - sprawdź ładownie, następnie połączenia elektryczne. W zakresie dalszych oględzin newralgicznych punktów afrykańskiej instalacji mających wpływ na ładowanie, odsyłam do Afripedii.
R |
12.08.2014, 21:27 | #6 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
|
Panowie, ładowanie mam jakies 14.4-14.6V Nowe aku smiga elegancko,styki ok. i jakos nie paruje mi elektrolit po dwoch dniach,chce tylko sie dowiedziec czy jest taka opcja ze przez 2 dni kwas ulotni sie nie wiadomo gdzie? moze czy nie?
|
13.08.2014, 08:38 | #7 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 22 min 43 s
|
Według mnie może. Ostatnio jeździliśmy w Zwierzyńcu i w jednej celi w aku nagle zrobiło się sucho i trampek rzucił palenie. Jak wyschła jedna to i mogło kilka pewnie.
No chyba, że Ci mechanik aku podmienił ale to nie wydaj mi się prawdopodobne.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
13.08.2014, 20:35 | #8 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
|
Własnie nad tym medytuje, ale ze całkiem sucho ani kropli nie było, a ja jak zalałem woda to nagle zaczął działać, aku ma 2 lata wiec mi sie wydaje ze zbyt szybko sie skonczył, chociaz nie wykluczam dziwnego przypadku...moze ktos ma wiecej informacji na temat takich akumulatorów i szybkim parowaniu kwasu... co by musiało sie stac zeby tak sie stało?
|
13.08.2014, 21:01 | #9 |
Administrator
|
Jak trafiłeś na cwaniaczka to mógł wylać elektrolit , pokazać że akumulator nie działa oferując nowy licząc że zostawisz mu "stary" który potem znowu zaleje i opchnie następnemu.
Żeby tak szybko odparować elektrolit musiał byś mieć ostre ładowanie. Przy normalnym potrzeba dolania wody zachodzi czasem co pół roku oczywiście zależy to bardziej od kilometrów niż czasu. Mi akumulator wytrzymał jakoś ponad 7 lat bez specjalnego pieszczenia się z nim.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.08.2014 o 21:07 |
13.08.2014, 21:43 | #10 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
|
No właśnie tych km to możę było max 10tyś przez te 2 lata,a ladowanie w normie jest, po włożeniu nowego aku nic nie robiłem do tej pory i jakos działa,na nowym zrobiłem jakies 2tys km i jest ok.no nie mam pojecia...chcial bym zeby ktos logicznie mi wytłumaczył w jaki sposób mozna w krótkim czasie sprawic zeby aku w afri padło, tzn elektrolit wyparował.
|