|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
07.01.2009, 15:50 | #1 |
Korbowód, sworzeń - wyraźne zużycie
Mam pytanie do Was jak można wybrnąć z tej sytuacji.
Po demontażu tłoków okazało się że luzy na połączeniach korba-sworzeń już przekracza normę, poza tym powierzchnie współpracy tych elementów też mają dosyć duże znamiona zużycia. Jak naprawić tanio i fachowo. Myślałem o nadwymiarowych sworzniach i rozwierceniu korb. Poradźcie coś jak macie jakieś doświadczenie w tym temacie. Dzięks! |
|
07.01.2009, 17:07 | #2 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
|
W Yamasze xt w której romoncie uczestniczyłem zastosowałem nadwymiarowy sworzeń i rozwierciłem korbę. Sworzeń dorobiłem w Łomiankach na Kwiatowej (koszt coś koło 250 zł)- sworzeń nadwymiarowy fabryczny nie jest dostepny do Xt-ka. Korba została rozwiercona rozwiertakiem nastawnym- była zaskakująco miękka. Kumpel katował potem tego Xt- ka i wszytsko jest ok- już 3 sezon.
W przypadku Afryczki nie wiem czy są dostępne fabryczne nadwymiarowe sworznie... pozostaje : częsci używane..., cały silnik..., dorobienie sworzni nadwymiarowych... pozdr
__________________
Enduro i ADV |
07.01.2009, 17:52 | #3 |
W serwisie nie ma nadwymiarowych sworzni do afryki, ale tak się zastanawiam nad sworzniami od innego bika lub samochodu.
|
|
08.01.2009, 10:32 | #4 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
|
Sworznie od samochodów zazwyczaj są cięższe. Z motocykli japońskich watpie czy który ma nadwymiarowe sworznie- Tobie nie potrzeba więcej o 1mm tylko o 0,2 mm.. Ja rozważałem zakup nowego japońskiego sworznia (cena znośna) i pochromowanie go chromem technicznym. Główke korbowodu i tłok trzeba ruszyć wtedy bardzo niewiele , bez wyciągania wału a w tłoku można pozostawić te same zabezpieczenia i nie trzeba nowych rowków. Weż pod uwage że im mniej "patentów" tym sprzęt lepiej jeżdzi....
__________________
Enduro i ADV |
08.01.2009, 11:33 | #5 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Kupiłbym nowy silnik. Jeśli sworznie są w takim stanie to co jest z resztą? Za chwilę znowu ci coś poleci. Cały silnik jest jednak stosunkowo tani.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
08.01.2009, 18:07 | #6 | |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Cytat:
Tani to będzie również w podobnym stanie technicznym. Na ebay silnik Rd04 80tys zaczyna się od 400 euro Im mniej i młodszy tym więcej
__________________
|
|
08.01.2009, 21:29 | #7 | ||
Cytat:
Cytat:
Tak właśnie myślałem że poniżej 2 tpln to nie kupi nic dobrego. Chociaż różnie to bywa. |
|||
09.01.2009, 09:46 | #8 | |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
|
Cytat:
połowić silnika nie trzeba, mi w XT poszło łatwo, ale .... jeśli zdecydujesz sie na taką operację to lepiej dowiedz sie u jakiegoś fachowca czy chrom techniczny w takim miejscu się sprawdzi (najlepiej w zakładzie gdzie będą go kłaść) czy też lepiej dorobić sworzeń .
__________________
Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 09.01.2009 o 09:52 |
|
09.01.2009, 11:39 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
ja bym wymienił silnik, bo raz że już go tak jak fabryka nie żłożysz. dwa że wymienieone czesci nie bede tak dobre jak oryginał
|
09.01.2009, 12:23 | #10 | |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,591
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 16 godz 8 min 23 s
|
Cytat:
A że nie będzie to jak oryginał to się oczywiście zgodzę. Tak czy tak robiłbym takie cuda tylko, jeśli wiedziałbym, że reszta silnika jest ok. Kupowałbym używany silnik, też tylko gdybym wiedział, że jest w lepszym stanie. I bądź tu mądry.. |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
korbowód | simson102477 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 04.06.2014 09:58 |
Zaworki iglicowe - 07 a 04, zużycie? | Olek | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 01.02.2012 22:26 |
korbowód/sworzeń/tłok | Sławekk | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 06.10.2009 20:52 |
Zużycie zębatki | Kudłaty Rysiek | Rama, zawieszenia, napęd | 36 | 10.06.2009 15:23 |
Jak założyć pierścień zabezpieczający sworzeń w KTM? | Lepi | Inne - dyskusja ogólna | 8 | 11.03.2009 21:59 |