|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.05.2016, 12:26 | #1 |
Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
|
Czarne świece, sadza na wydechu
Zauważyłem, że wszystko mam od sadzy z tyłu - stelaże etc.
Wytarłem i po 50 km znowu - sprawdziłem świece - czarne, suche. Sama sadza, za dużo paliwa, na obu cylindrach, czyli zła synchronizacja raczej odpada. Śruby składu w tej Afryce były wkręcone na maksa czyli już nie zmniejszę nawet ilości, ktoś je dokręcił tak, że były urwane łebki (tzn miejsce na śrubokręt), zamówiłem forumowe i po kilku godzinach walki je wymieniłem, choć nie bez strat. Nie mam teraz spisanych rozmiarów dysz, ale z tego co pamiętam (zimą sprawdzałem) były stockowe. Co teraz? Zjeżdzać z rozmiarem dysz? Choć to nie rozwiązuje przyczyny. Filtr zmieniałem, uszczelniałem w międzyczasie dolot, nic to nie zmienia. Ssanie czyściłem, wymieniłem też przy okazji plastikowe śruby ssania na mosiężne z forum, kilka razy je poprawiałem, nie uwierzę, że z ssania ciągnie (tzn z niedomkniętego). Wydech fabryka. Może wrzucić mu przelot? |
23.05.2016, 13:18 | #2 | |
Cytat:
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
||
23.05.2016, 14:28 | #3 |
Zarejestrowany: Oct 2015
Miasto: Krosno Odrzańskie
Posty: 83
Motocykl: RD04
Przebieg: 114000
Online: 2 tygodni 23 godz 9 min 59 s
|
Może olej po prostu bierze.
|
23.05.2016, 17:30 | #4 |
Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
|
Kazmir, zastanowiło, i...? Odpowiedzi nie znam, a nawet się nie domyślam, stąd wątek. Obroty równie dobrze może mieć podkręcone na lince, jak dla mnie, więc nie wiem czy nie miałaby wolnych obrotów z wkręconymi śrubami.
Ostatnio dopiero zmieniałem śruby, bo tak to nawet nie wiedziałem co tam jest narobione. Oleju raczej nie bierze jakoś specjalnie, zrobiłem nią z 2 tkm i oleju nie dolałem, tzn nie ubyło. |
23.05.2016, 18:08 | #5 |
Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Lublin
Posty: 2,307
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 23 godz 34 min 24 s
|
A poziom paliwa ? ? ?
|
23.05.2016, 19:17 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dubiecko
Posty: 323
Motocykl: Ktm620sx, RD07a
Przebieg: 67
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 6 godz 17 min 40 s
|
Nie ma co gdybać. Gaźniki na stół, serwisówka do ręki i wszystko posprawdzać.
Może świeca zdycha lub dziura w membranie! |
23.05.2016, 21:10 | #7 |
Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
|
Membrany sprawdzałem - ich szczelności nie - jedynie na oko - wyglądają jak nowe, Afryka zresztą też nie taka stara - 2001, to starość raczej odpada.
Świece zmieniałem, nic to nie dało. Uch, czyli wychodzi, że sprawa nie taka łatwa prosta... |
23.05.2016, 21:13 | #8 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
|
Sprawdź: poziom paliwa, czy trzymają zaworki i czy domyka się ssanie.
|
04.06.2016, 12:00 | #9 |
Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
|
Panowie, nie wiem czy ja byłem zbyt po spożyciu, czy przyczyna jest inna. Ostatnio na wykręconych 1 obrót śrubach zrobiłem traskę 250 km. Dzisiaj rozbieram, patrzę na świece i są przyjasne czyli za ubogo. Wykręcam je właśnie na jakieś 2 i 1/4 obrotu, robię zaraz synchronizację i zobaczymy po kolejnych paru km jak to będzie. Może świece poprzednim razem sprawdzałem nie po trasie i zdążyły się osadzić? Nie wiem, ale wygląda, że dałem ciała i sytuacja nie jest tragiczna, a pacjent może żyć.
Pytanie tylko jeszcze jedno, a może i dwa: 1) Dlaczego jest sadza na stelażach skoro świece są jasne/zbyt jasne? Według mnie nie powinno być sadzy przy zbyt ubogiej mieszance. 2) W Afripedii brak zdjęcia gdzie jest ta śruba synchronizacji. Czy to jest ta między gaźnikami? Jeżeli tak, to może ktoś doda do Afripedii to zdjęcie? Zrobione z poziomu tylnego cylindra w kierunku przodu motocykla Ostatnio edytowane przez adoado0 : 04.06.2016 o 12:03 |
04.06.2016, 12:17 | #10 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
Online: 4 miesiące 1 dzień 20 godz 47 min 43 s
|
To ta śrubka. Jak odkręcisz manetę do końca to jest dostęp śrubokrętem z miejsca jak robiona jest fota.
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
świece irydowe do AT | rambo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 92 | 08.11.2010 12:06 |
filtr powietrza i świece | rambo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 19 | 06.08.2009 11:45 |
Świece zapłonowe | ramires | Układ elektryczny i zapłonowy | 18 | 11.03.2009 15:53 |