Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.06.2017, 09:22   #1
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie Wymiana łożysk wahacza i prolinka

Chciałbym się upewnić, że planuję kupić dobre części. Posiadam fiszki o nazwie XRV750S, a motor to RD07 1993. Kilka razy widziałem, że ktoś pisał o jakimś błędnym zdjęciu czy rysunku w fiszkach a nie mam rozebranego wahacza do końca i nie mam jak zweryfikować.

Do pełnego serwisu wahacza RD07 1993 potrzebuję:

tulejki:
10 52105-KM4-000 COLLAR B, RR. FORK PIVOT 1 szt
11 52141-MV1-000 COLLAR, R. RR. FORK 1 szt
12 52143-MY1-000 COLLAR, L. PIVOT 1 szt

uszczelniacze:
28 91212-KM1-005 OIL SEAL, 22X32X5 1 szt
29 91254-KS6-003 DUST SEAL, 20X26X4.5 (ARAI) 3 szt

pierścień mocujący:
31 94520-32000- CIRCLIP, INTERNAL, 32MM 1 szt

łożyska:
27 91071-KS6-004 BEARING, SWINGARM PIVOT (NTN) 3 szt
33 96100-6002010 BEARING, RADIAL BALL, 6002 2 szt

Do pełnego serwisu prolinka RD07 1993 potrzebuję:

tulejki:
3 52463-MY1-000 COLLAR A, CUSHION ARM 1 szt
4 52464-MY1-000 COLLAR B, CUSHION ARM 1 szt
5 52465-MY1-000 COLLAR C, CUSHION ARM 1 szt
7 52473-MY1-000 COLLAR, CUSHION CONNECTING ROD 1 szt

łożyska:
19 91071-MY1-005 BEARING, NEEDLE, 17X24X17 5 szt
20 91072-MY1-005 BEARING, NEEDLE, 20X26X20 2 szt

uszczelniacze:
21 91254-KS6-003 DUST SEAL, 20X26X4.5 (ARAI) 2 szt
22 91262-KV3-831 DUST SEAL, 17X24X5 (ARAI) 6 szt


Jeśli to się zgadza to z tego co szukałem jedyny problem jest z tulejką od wahacza (nr. 11) 52141-MV1-000 COLLAR, R. RR. FORK. I chyba jedyna opcja to dorobić u tokarza?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg wahacz.JPG (41.1 KB, 312 wyświetleń)
Typ pliku: jpg prolink.JPG (38.2 KB, 313 wyświetleń)
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 09:36   #2
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

Nie lepiej zrobić taki serwis u Bicia?
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 10:09   #3
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Zależy co i jak bardzo jest tam zużyte. Ale regeneracja kiwaczki na poliamidach to 1/4 ceny zrobienia tego na ori częściach.
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 10:31   #4
strobus1
 
strobus1's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,405
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
strobus1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 3 godz 50 min 41 s
Domyślnie

Czy ktoś tu insynuuje wymianę igieł na plasticzne tuleje
Poproszę argumenty za i przeciw.
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym.
Ważne z Kim.
strobus1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 10:35   #5
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat albo zalinkować do jakiegoś wątku do poczytania? Rozumiem że chodzi o pozbycie się łożysk na rzecz tulejek z tworzywa? Pozostawiamy tulejkę metalową i ona pracuje w tulejce z poliamidu?

Jak liczyłem to za komplet wszystkich łożysk, uszczelniaczy i tulejek (poza tą jedną) do prolinka i wahacza wychodzi ~125Eur +20Eur przesyłka. Więc jakiejś tragedii nie ma.
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 12:03   #6
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Ok, to jeśli masz taką cenę (dobrą) i nie jest to dla Ciebie problem to nie ma tematu. Jeśli jeździsz głównie po asfalcie i zaglądasz co roku do kiwaczki żeby ją przesmarować i ogólnie dbasz to łożyska powinny pożyć kilka sezonów.
Zrobienie tego na poliamidach ma dużo większy sens jak moto jest topione w bagnie. Wtedy nie ma opcji żeby nie dostała się tam woda, po prostu honda zjebała system uszczelnienia tego. Miałem już kilka kiwaczek różnych producentów no i te w hondzie się sypią najbardziej. Robilem testy poliamidu u siebie w AT i spokojnie wytrzymało 2 sezony katowania. Jak wymieniałem to był już lekki luz, ale bez tragedii.

Tak więc plusy:
-cena
-odporność na złe traktowanie

Minusy:
-w testach na zwykłym poliamidzie szybciej zużył się stalowy sworzeń, teraz użyłem samosmaru PA6-G, zobaczymy jak się sprawdzi, testy trwają

Jak będę na 100% pewny produktu to zrobię jakąś ofertę dla FAT.
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 14:39   #7
strobus1
 
strobus1's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,405
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
strobus1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 3 godz 50 min 41 s
Domyślnie

Ciekawy temat. średnia cena za zestaw all balls do kiwaczki liścia to 450pln. Prox to już ponoć to samo badziewie tyle, że w cenie 600pln. Oryginały to kwota +-1000zł. Działaj może być kilku chętnych.
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym.
Ważne z Kim.
strobus1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 20:30   #8
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

Zanim dorobisz u tokarza zbadaj twardość,ta tulejka to wewnętrzna bieżnia łozyska więc musi być odpowiedniej twardości.

Temat udało sie rozkminić w XR, tulejki są twardości 50hrc a dorobione zostały z stali łozyskowej,zahartowane i szlifowane pod łożysko.

Z założenia maja byc lepsze niż ori,co wyjdzie zobaczymy.
Koszt wszystkiego 120zł tulejki,uszczelniacze i łozyska.

Nie wiem jak by wyszło w XRV cenowo bo to miałem po znajomości robione,ale myśle że koszt 200zł za zestaw jest osiągalny.

Jak ktoś ma luzną kiwaczkę do regeneracji mogę sie pobawić,swego czasu regenerowałem kilka ale uzywając tulejek z innych kiwaczek których mam mnogo z używanych moto.

Często i gęsto w Hondzie uszczelniacze łozyska czy tulejki sa te same więc można tanim kosztem zregenerować.

jak ktoś chętny do regeneracji kiwaczki to na pw.

Potrzebował bym do RD 03,RD 04,RD07.
Każdy kto by użyczył luznej kiwaczki zapłaci tylko za materiały.
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2017, 23:21   #9
SZEROKI10
 
SZEROKI10's Avatar


Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Rzeszów
Posty: 109
Motocykl: RD07
SZEROKI10 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 min 9 s
Domyślnie

Masz pierwszego chętnego z RD07 info na .
SZEROKI10 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2017, 01:04   #10
Lucky Luke
 
Lucky Luke's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Lucky Luke jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 0
Domyślnie

U mnie też już będzie trzeba robić , więc zgłaszam się z rd04.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S
Lucky Luke jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
wymiana łozysk w kołach chinol Hamulce, kola, opony 43 01.02.2015 01:27
Lejdisowska wymiana łożysk główki ramy Brunetka Lejdis 18 27.02.2012 22:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.