Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.12.2018, 21:59   #1
drwalu4
 
drwalu4's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
drwalu4 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
Domyślnie Zawieszenie XR 600 R do Transalpa 600 PD10

Siema !

Pytanie do ludzi którzy temat przerabiali i znawców tematu:

W swoim Trampku 600 PD10 mam oryginalne zawieszenie ze sprężynami progresywnymi wirtha , przerobionymi zaworami i blachami tak, że dość fajnie to działa.

Leży mi w garażu zawieszenie przód od XR 600 R. Lagi z półkami ,sztycą, zaciskiem ham. i przewodem ham w stalowym oplocie.

I teraz pytanie: Jest sens zakładać, przerabiać zawias od XR 600 do mojego Trampka ?

Zalety zawiasu od XR600:
- większy skok zawieszenia ok 280 mm (w Trampku chyba 220mm)
- większa średnica rur nośnych więc chyba większa stabilność
- lagi dłuższe więc większy prześwit (chociaż już teraz mam ok 25 cm w spoczynku)
- zawieszenie z typowo off road`owego moto a nie od drogowego przerobione.
- ?

Wady zawiasu:
- Jedna tarcza hamulcowa (W trampku są dwie)
- pytanie jak na asfalcie ?
-

Jeżdżę sporo w terenie , ale asfaltowe przelotówki też nie są mi obce.
Jak myślicie jest sens się w to pakować , bo przeróbek i pracy jest trochę ?

Z góry dziękuję za pomoc
__________________
"...kiedy koleina Cie wybierze, nie próbuj jej zmieniać..."
drwalu4 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 00:03   #2
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,935
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 17 godz 5 min 32 s
Domyślnie

Miałem xr600 zawias szału nie robił, powiem więcej w porównianu do np tt600r było ch*ujowe, nie mówiąc o WP z KTM.
Przerobiłem dwie XRVmam trochę doświadczenia.
Jeśli chcesz poprawić to zrób to dobrze=WP najlepiej z LC8 bo masz wagę zbiżoną.
zbyś sprzedawał lagi od lc8 za śmieszne pieniądze, do tego koło na grubą ośkę od wszelakich exc/sx/lc4 tarcza 320 pojedyncza z zaciskiem i pompą brembo będzie hamować 2x lepiej niż ori trampek, ale to minimum 2000zł i wtedy okaże się że tył Ci nie robi...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 08:53   #3
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Żeby zmienić przód na dlugi, musisz dać afrykanski
tył. To będzie grubsza rzeźba.
U mnie jest przód od Ktm 640 Adventure
Tarcza hamulcowa pojedyncza 320, zacisk i pompa KTM
Hamulec jest wystarczający, ale jeżdżę tylko solo
Tył cały afrykanski z amortyzatorem Ohlinsa
Zawieszenie zachowuje się świetnie.
Warto to zrobić jeśli zwiazesz się na dłużej z motocyklem

Zrobienie zawieszenia na skróty mija się z celem
Marcin BB i Zimny wstawili od Rd 03 i nie byli zadowoleni z efektu
Zrobienie dobrze zawieszenia w Trampku to więcej jak 2 tys zł
Za sam używany amortyzator Ohlinsa zapłaciłem połowę ceny
A i tak to było 600 euro ( nowy stoi przeszło 1200)
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 13.12.2018 o 09:05
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 09:57   #4
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,057
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 14 min 38 s
Domyślnie

tył Afryczny pasuje elegancko niemal P&P, wiem bo robiłem ręcami własnemi, do wymiany będziesz wtedy jednak miał kiwaczkę na afryczną tudzież adapter tylnego zacisku.

no a z resztą to się z Franzem zgadzam 100% - jeśli robisz sam to wyskoczysz z trójki na przód i tył tak na ubogo i przy okazyjnych zakupach.
jakikolwiek Ohlins na tył podbije to o kolejne 1500zeta minimum. jeśli dasz to komuś do zrobienia to ... kup po prostu inne moto.

m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 10:34   #5
drwalu4
 
drwalu4's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
drwalu4 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
Domyślnie

Możliwości mam takie, że właściwie jestem w stanie to zrobić sam.
Nad tyłem od Afryki już się doktoryzowałem i wiem co i jak pasuje i ile to kosztuje. Na razie chciałem się skupić na przodzie.
Najbardziej zależało mi na podpowiedzi czy jak założe przód od XR to będzie tylko trochę lepiej , czy sporo lepiej , czy tak samo albo gorzej ? Bo wtedy to nie ma najmniejszego sensu pchać się w taką przeróbkę - tak naprawdę dla samej przeróbki....
Chyba rzeczywiście jeśli zmieniać zawias to na już na jakiś dobry od ktm itd..
__________________
"...kiedy koleina Cie wybierze, nie próbuj jej zmieniać..."
drwalu4 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 11:01   #6
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Podnosząc przód musisz podnieść tył
Jeśli tego nie zrobisz, to nie może być lepiej
Zakładając od Xr trzeba by sprawdzić dostępność sprężyn
Akcesoryjnych. Różnica w wadze XR 600 vs Trampek to 60 kg
Można by poszukać akcesoryjnych z XR650 L
Do terenu najlepiej kupić inny motocykl
Lepsza jest zabawa
Zmiana zawieszenia w Trampku ma sens jeśli chcesz z niego zrobić fajną wyprawowke.
Wymianę tylnego wahacza na wahacz od Afryki zaczynamy
Od kupna adapteru od zacisku hamulcowego
Zacisk hamulcowy od RDO3

Eibach robi akcesoryjne XR600
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 13.12.2018 o 11:39
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 11:02   #7
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,555
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 16 godz 22 min 33 s
Domyślnie

Ja do XR 600 wstawiałem przód od CRF 450. XR'a to zabytek, przód szału nie robi.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 11:09   #8
drwalu4
 
drwalu4's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
drwalu4 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Podnosząc przód musisz podnieść tył
Jeśli tego nie zrobisz, to nie może być lepiej
Tył już mam podniesiony na adapterze około 4 cm więc powinno sie wyrównać, na początek by uszło, a później zmienił bym na wahacz od Afry. Ale z tego co widzę to ten przód od XR nie jest lepszy od mojego Trampkowego więc chyba pomysł trochę upada...
__________________
"...kiedy koleina Cie wybierze, nie próbuj jej zmieniać..."
drwalu4 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 11:15   #9
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,555
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 16 godz 22 min 33 s
Domyślnie

Od trampkowego może i lepszy ale jest masa jeszcze lepszych a robota przy rzeźbieniu ta sama, części nieco droższe ale myślę że jak robić to już porządnie.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.12.2018, 11:18   #10
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,935
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 17 godz 5 min 32 s
Domyślnie

Lepszy w czym? Xr waży 130kg trampek o 100kg więcej, to nie będzie działać.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kilka pytań - zawieszenie AT w TA600 PD10 zimny Rama, zawieszenia, napęd 89 23.02.2015 13:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.