Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.03.2019, 21:01   #1
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
Domyślnie Klikanie z silnika

Czy ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie, występuje podczas lekkiego przyśpieszania w granicach 1500-2200 obr., słyszalne w otwartym kasku. Czasem to znika na jakiś czas.... ale często występuje przy dłuższej jeździe w terenie na 1-2 biegu i na pewno pochodzi z silnika..

tutaj ludziska też piszą o podobnych obserwacjach

https://www.africatwinforum.com/foru...ain-noise.html

zastanawiam się czy to może być od dźwigienek zaworów wydechowych ewentualnie czy może pochodzić o układu dopalania spalin.
Luzy zaworowe są ok, ale mocowanie dźwigienek jest dość luźne na boki i niczym nie ustalane np przez blaszki sprężyste.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2019, 21:05   #2
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,409
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Za dużo czytasz

Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2019, 21:06   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Za dużo czytasz

Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić
czytam bo mam coś podobnego u siebie.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2019, 22:25   #4
WieniuZiel
 
WieniuZiel's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2018
Miasto: Poznań
Posty: 107
Motocykl: CRF1000Dct
WieniuZiel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 godz 35 min 2 s
Domyślnie

Dobrze że kupiłeś Hondę, Ducatem nie wyjechałbyś z garażu 😉. Stopery za 5 zyla załatwią Twój problem. Tak jak rzecze Novy, jeździć!
WieniuZiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2019, 10:03   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
Domyślnie

Cieszę się bardzo, że macie poczucie humoru.. mam pewne spostrzeżenia i chciałbym co nieco się podzielić z innymi najlepiej piszącymi na temat lub przynajmniej próbującymi coś wnieść do tematu... gdybyście mieli jakieś pytanie odnośnie jakichkolwiek cech pracy np cycowatego silnika to chętnie się z wami podzielę wiedzą co musicie pokochać a jak nie to tylko zmienić moto a co jest niepokojące.... lubię wiedzieć więcej nawet jeżeli jest no rozbijaniem gówna na atomy i bez sensu... może kiedyś komuś to się przyda.

zbyt mało miałem jeszcze do czynienia z CRF i być może te dźwięki są charakterystyczne dla tego silnia co nie zmienia faktu, że chciałbym ustalić ich źródło...

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Za dużo czytasz

Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić
bo rdzewieją chętnie podeślę zdjęcia

Cytat:
Napisał WieniuZiel Zobacz post
Dobrze że kupiłeś Hondę, Ducatem nie wyjechałbyś z garażu ��. Stopery za 5 zyla załatwią Twój problem. Tak jak rzecze Novy, jeździć!
dlatego lubię CRF, jeżeli na starość będzie mi dane ogłuchnąć całkiem to może przyjdzie pora na Ducata dźwięki i tak docierają do mózgu z pominięciem aparatu słuchowego

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.03.2019 o 10:14
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2019, 11:40   #6
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,409
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Mdxmd - nie złość się, nikt Ci nie jestem wrogiem

Osobiście bardzo mi się podoba Twoje szczegółowe podejście do różnych problemów z motocyklem. Mówię to na podstawie obserwacji rozpoczętych czy kontynuowanych przez Ciebie wątków. Też jestem szczegółowy i drobiazgowy, lubię wiedzieć, 'co w trawie piszczy'.

Ale taki przykład: w mojej NATce coś 'tłukło' się od nowości. Założyłem, że to centralka. W Portugalii jeździliśmy wynajętymi Afrykami bez centralek, tłukło tak samo, jak w mojej - wspólnie stwierdziliśmy, że to łańcuch.

I puenta - kiedyś brałem udział w letniej szkole Aikido, gdzie gościnnie był u nas nasz mentor Chiba Sensei - w trakcie treningów była przerwa i można było zadawać pytania. Jeden i w sumie tylko jeden z uczniów zadawał pytanie za pytaniem na temat technik. Po kolejnym pytaniu Chiba Sensei stanął przed nim, spojrzał mu głęboko w oczy i powiedział: zadajesz za dużo pytań, za dużo myślisz zamiast ćwiczyć.

Myślę, że niektóre rzeczy, sytuacje należy przyjąć za aksjomat - nie rozwodzić się za bardzo
Poza tym tak sobie myślę, że Honda jest japońska i Chiba Sensei to też Japończyk - jakiś wspólny mianownik jest

Spokojnej niedzieli
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2019, 12:01   #7
Jac
 
Jac's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Słomianki
Posty: 550
Jac jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 16 godz 16 min 28 s
Domyślnie Klikanie z silnika

Tak ku się skojarzyło. Z moich młodych czasów.
https://youtu.be/cm0uSVvjsOA

Sorki za offtop. Tez jestem ciekaw źrodła klikania.
Jac jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2019, 22:52   #8
Sidorowski
 
Sidorowski's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 94
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: >120000
Sidorowski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 19 godz 24 min 58 s
Domyślnie

Taa, widziałem fajny, ale podobno nie będzie następnej części...


Wysłane z Nokii 3310
Sidorowski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2019, 23:56   #9
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Mdxmd - nie złość się, nikt Ci nie jestem wrogiem

Osobiście bardzo mi się podoba Twoje szczegółowe podejście do różnych problemów z motocyklem. Mówię to na podstawie obserwacji rozpoczętych czy kontynuowanych przez Ciebie wątków. Też jestem szczegółowy i drobiazgowy, lubię wiedzieć, 'co w trawie piszczy'.

Ale taki przykład: w mojej NATce coś 'tłukło' się od nowości. Założyłem, że to centralka. W Portugalii jeździliśmy wynajętymi Afrykami bez centralek, tłukło tak samo, jak w mojej - wspólnie stwierdziliśmy, że to łańcuch.

I puenta - kiedyś brałem udział w letniej szkole Aikido, gdzie gościnnie był u nas nasz mentor Chiba Sensei - w trakcie treningów była przerwa i można było zadawać pytania. Jeden i w sumie tylko jeden z uczniów zadawał pytanie za pytaniem na temat technik. Po kolejnym pytaniu Chiba Sensei stanął przed nim, spojrzał mu głęboko w oczy i powiedział: zadajesz za dużo pytań, za dużo myślisz zamiast ćwiczyć.

Myślę, że niektóre rzeczy, sytuacje należy przyjąć za aksjomat - nie rozwodzić się za bardzo
Poza tym tak sobie myślę, że Honda jest japońska i Chiba Sensei to też Japończyk - jakiś wspólny mianownik jest

Spokojnej niedzieli
z forum coraz trudniej można się czegoś doczytać bo proporcje pisania na temat w stosunku do bicia piany są coraz mniej korzystne dla tej pierwszej części, pytam raczej o proste rzeczy.. nie oczekuję odpowiedzi co jest przyczyną a raczej czy ktoś coś podobnego zaobserwował u siebie ew. kiedy to się pojawia czy jest jakaś zależność np. od temperatury silnika/zewnętrznej lub chociaż jakichkolwiek spostrzeżeń.

(..)

rozbierając rozrząd zauważyłem, że dźwigienki zaworów EX mają duży luz boczny, nie mierzyłem tego ale przesuwając je po trzpieniu bez problemu można nimi stukać na boki (może to być ok 2mm) w silnikach hondy z lat ubiegłych gdzie występowały dźwigienki zaworowe na trzpieniu także był luz, ale była podkładka sprężysta, która trzymała dźwigienkę dociśniętą do jednej strony kasując ten luz.

oto przykład



co więcej serwisówki bardzo często podają graniczne wartości dla luzu osiowego dźwigienki a w CRF próżno szukać takich danych... podczas wciskania zaworu na dźwigience są spore siły i przy takim luzie osiowym jakoś dziwnie mi to wygląda...

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.03.2019 o 00:14
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2019, 10:26   #10
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,131
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 22 godz 9 min 0
Domyślnie

może tak być JEŚLI nieosiowo przykłada się siła. tego akurat raczej nie stwierdzisz raczej kręcąc wałem na postoju.
nie wiem czy Cię to pocieszy ale moje NC też mechanicznie nie chodzi tak jakbym się tego spodziewał po konstrukcji Hondy - gdzie RD07a czy ST1100 tylko świszczą rozrządem i nie słychać nic. trochę wyraźnie poprawiło się po zlaniu oleju po pierwszym tysiącu /jestem pewien, że to olej specjalny na 'dotarcie'/ pozostaje chyba jeździć - temat obejrzę przy regulacji zaworów może pod koniec tego sezonu.

jeśli na oś założysz podkładki jak kiedyś kiedy tam będziesz niczemu to na pewno nie zaszkodzi. oszczędzają jak wszędzie IMVHO.
może wtedy nieco ucichnie.

jeszcze co do merytoryki wypowiedzi - kiedyś wszyscy bez wyjątku niemal, jeździli kilkunastoletnimi motocyklami - popatrz ile teraz jest nowych/prawie nowych motocykli. wątków mechanicznych typowo też ubywa. takie czasy.

m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Numer VIN i numer silnika a rocznik (silnika) paku Kwestie różne, ale podróżne. 11 23.06.2013 21:37
malowanie silnika? malikut Silnik, sprzęgło, skrzynia 81 29.12.2011 04:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.