09.03.2019, 21:01 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
Klikanie z silnika
Czy ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie, występuje podczas lekkiego przyśpieszania w granicach 1500-2200 obr., słyszalne w otwartym kasku. Czasem to znika na jakiś czas.... ale często występuje przy dłuższej jeździe w terenie na 1-2 biegu i na pewno pochodzi z silnika..
tutaj ludziska też piszą o podobnych obserwacjach https://www.africatwinforum.com/foru...ain-noise.html zastanawiam się czy to może być od dźwigienek zaworów wydechowych ewentualnie czy może pochodzić o układu dopalania spalin. Luzy zaworowe są ok, ale mocowanie dźwigienek jest dość luźne na boki i niczym nie ustalane np przez blaszki sprężyste. |
09.03.2019, 21:05 | #2 |
Moderator
|
Za dużo czytasz
Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła |
09.03.2019, 21:06 | #3 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
|
09.03.2019, 22:25 | #4 |
Zarejestrowany: Jan 2018
Miasto: Poznań
Posty: 107
Motocykl: CRF1000Dct
Online: 1 tydzień 6 godz 35 min 2 s
|
Dobrze że kupiłeś Hondę, Ducatem nie wyjechałbyś z garażu 😉. Stopery za 5 zyla załatwią Twój problem. Tak jak rzecze Novy, jeździć!
|
10.03.2019, 10:03 | #5 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
Cieszę się bardzo, że macie poczucie humoru.. mam pewne spostrzeżenia i chciałbym co nieco się podzielić z innymi najlepiej piszącymi na temat lub przynajmniej próbującymi coś wnieść do tematu... gdybyście mieli jakieś pytanie odnośnie jakichkolwiek cech pracy np cycowatego silnika to chętnie się z wami podzielę wiedzą co musicie pokochać a jak nie to tylko zmienić moto a co jest niepokojące.... lubię wiedzieć więcej nawet jeżeli jest no rozbijaniem gówna na atomy i bez sensu... może kiedyś komuś to się przyda.
zbyt mało miałem jeszcze do czynienia z CRF i być może te dźwięki są charakterystyczne dla tego silnia co nie zmienia faktu, że chciałbym ustalić ich źródło... Cytat:
dlatego lubię CRF, jeżeli na starość będzie mi dane ogłuchnąć całkiem to może przyjdzie pora na Ducata dźwięki i tak docierają do mózgu z pominięciem aparatu słuchowego Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.03.2019 o 10:14 |
|
10.03.2019, 11:40 | #6 |
Moderator
|
Mdxmd - nie złość się, nikt Ci nie jestem wrogiem
Osobiście bardzo mi się podoba Twoje szczegółowe podejście do różnych problemów z motocyklem. Mówię to na podstawie obserwacji rozpoczętych czy kontynuowanych przez Ciebie wątków. Też jestem szczegółowy i drobiazgowy, lubię wiedzieć, 'co w trawie piszczy'. Ale taki przykład: w mojej NATce coś 'tłukło' się od nowości. Założyłem, że to centralka. W Portugalii jeździliśmy wynajętymi Afrykami bez centralek, tłukło tak samo, jak w mojej - wspólnie stwierdziliśmy, że to łańcuch. I puenta - kiedyś brałem udział w letniej szkole Aikido, gdzie gościnnie był u nas nasz mentor Chiba Sensei - w trakcie treningów była przerwa i można było zadawać pytania. Jeden i w sumie tylko jeden z uczniów zadawał pytanie za pytaniem na temat technik. Po kolejnym pytaniu Chiba Sensei stanął przed nim, spojrzał mu głęboko w oczy i powiedział: zadajesz za dużo pytań, za dużo myślisz zamiast ćwiczyć. Myślę, że niektóre rzeczy, sytuacje należy przyjąć za aksjomat - nie rozwodzić się za bardzo Poza tym tak sobie myślę, że Honda jest japońska i Chiba Sensei to też Japończyk - jakiś wspólny mianownik jest Spokojnej niedzieli
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła |
10.03.2019, 12:01 | #7 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Słomianki
Posty: 550
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 16 godz 16 min 28 s
|
Klikanie z silnika
Tak ku się skojarzyło. Z moich młodych czasów.
https://youtu.be/cm0uSVvjsOA Sorki za offtop. Tez jestem ciekaw źrodła klikania. |
10.03.2019, 22:52 | #8 |
Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 94
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: >120000
Online: 2 tygodni 19 godz 24 min 58 s
|
Taa, widziałem fajny, ale podobno nie będzie następnej części...
Wysłane z Nokii 3310 |
10.03.2019, 23:56 | #9 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
Cytat:
(..) rozbierając rozrząd zauważyłem, że dźwigienki zaworów EX mają duży luz boczny, nie mierzyłem tego ale przesuwając je po trzpieniu bez problemu można nimi stukać na boki (może to być ok 2mm) w silnikach hondy z lat ubiegłych gdzie występowały dźwigienki zaworowe na trzpieniu także był luz, ale była podkładka sprężysta, która trzymała dźwigienkę dociśniętą do jednej strony kasując ten luz. oto przykład co więcej serwisówki bardzo często podają graniczne wartości dla luzu osiowego dźwigienki a w CRF próżno szukać takich danych... podczas wciskania zaworu na dźwigience są spore siły i przy takim luzie osiowym jakoś dziwnie mi to wygląda... Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.03.2019 o 00:14 |
|
11.03.2019, 10:26 | #10 |
może tak być JEŚLI nieosiowo przykłada się siła. tego akurat raczej nie stwierdzisz raczej kręcąc wałem na postoju.
nie wiem czy Cię to pocieszy ale moje NC też mechanicznie nie chodzi tak jakbym się tego spodziewał po konstrukcji Hondy - gdzie RD07a czy ST1100 tylko świszczą rozrządem i nie słychać nic. trochę wyraźnie poprawiło się po zlaniu oleju po pierwszym tysiącu /jestem pewien, że to olej specjalny na 'dotarcie'/ pozostaje chyba jeździć - temat obejrzę przy regulacji zaworów może pod koniec tego sezonu. jeśli na oś założysz podkładki jak kiedyś kiedy tam będziesz niczemu to na pewno nie zaszkodzi. oszczędzają jak wszędzie IMVHO. może wtedy nieco ucichnie. jeszcze co do merytoryki wypowiedzi - kiedyś wszyscy bez wyjątku niemal, jeździli kilkunastoletnimi motocyklami - popatrz ile teraz jest nowych/prawie nowych motocykli. wątków mechanicznych typowo też ubywa. takie czasy. m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Numer VIN i numer silnika a rocznik (silnika) | paku | Kwestie różne, ale podróżne. | 11 | 23.06.2013 21:37 |
malowanie silnika? | malikut | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 81 | 29.12.2011 04:08 |