10.04.2019, 14:18 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
Mity/fakty o nauce DCT
z moich obserwacji wynika iż skrzynia niczego się nie uczy a jedynie dostosowuje do chwilowego stylu jazdy kierowcy... o nauce można by napisać gdyby sterownik DCT brał poprawki na zmianę biegów wymuszone przez przyciski i wprowadził je długofalowo a w obecnym stanie wystarczy zacząć jechać delikatnie i znowu 6 bieg wrzuci przy 55km/h i w żaden sposób nie da się tego wyeliminować, jedynie zmiana trybu na S lub manual z czego ten pierwszy będzie już ciągle mieszał biegami od 55-70km/h od 4 biegu do 6 a spokojnie można jechać tylko na 5 bez grzebania w przełożeniach natomiast tryb D przy 55km/h będzie męczył 6 bieg i każdorazowa redukcja i tak kończy się wrzuceniem 6
dla mnie soft jest niedopracowany Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.04.2019 o 14:25 |
10.04.2019, 14:28 | #2 |
A masz pomysł czego skrzynia miałaby się uczyć?
|
|
10.04.2019, 14:31 | #3 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Chyba stylu jazdy kierownika. Tylko po co?
|
10.04.2019, 14:31 | #4 |
Moderator
|
I tak, i nie.
To nie jest ciężarówka, która ma miliony czujników i np. sama dodaje ‚gazu’ pod górę i odejmuje, gdy zjeżdża. Według mnie jest to jakaś nauka jazdy. Jeżeli wciskasz przycisk (+ lub -) to znaczy, że odrzucasz to, co skrzynia się do tej pory ‚nauczyła’ i uczy się ponownie, np. dłuższego trzymania na biegach podczas jazdy pod górę.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła |
10.04.2019, 14:34 | #5 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
a tego nie robi! a nawet w takiej sytuacji wq cię jeszcze bardziej bo po trzecim zrzuceniu z 6 na 5 to po kilku [s] sama wrzuci 4 i jak dalej będziesz jechać spokojnie to znowu wrzuci 6 przy 55km/h i możesz sobie nawet 100x redukować a ona to samo.
|
10.04.2019, 14:41 | #6 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Przeca to automat. Niech się zwie DCT czy inaczej ale automat. Dwusprzęgłowe automaty są na rynku od dawna i to żadna nowość. Jedyna rewolucja to zastosowanie tego w motocyklu.Czego się spodziewasz? Że się nauczy Twojego stajla i jeszcze się domyśli jak ma w danym momencie pracować ?
|
10.04.2019, 14:43 | #7 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
Cytat:
|
|
10.04.2019, 14:48 | #8 |
Moderator
|
Jak dobrze pamiętam reklamę NC750X to właśnie podstawową ideą była oszczędność paliwa i od początku mowa była o jak najszybszym wspinaniu się na najwyższy bieg. Podejrzewam, że ta sama idea przyświecała też w Afryce. A że to motocykl również terenowy to masz do wyboru jeszcze trzy tryby Sport i jeden terenowy.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła |
10.04.2019, 14:50 | #9 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Jest jeszcze opcja manual . Lżejsza i robi co jej się każe.
|
10.04.2019, 14:50 | #10 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,520
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 8 min 55 s
|
Cytat:
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przelot ,fakty i mity | gumpinoga | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 12.03.2019 16:16 |
Serwis Africa Twin - pomoc w nauce od podstaw :) | vanik | Regularne czynności serwisowe | 29 | 13.04.2018 11:04 |
Fakty czy mity - Klekoczace sprzeglo | R2D2 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 217 | 17.12.2013 21:45 |
Białoruś - obalamy mity | Darek Palmowski | Kwestie różne, ale podróżne. | 13 | 16.12.2012 20:54 |