Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.03.2020, 17:04   #1
Ryży Koń


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Ryży Koń jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 54 min 22 s
Domyślnie C check mojej Afryki

Siostry i bracia zjednoczeni w Afryce.
Ponieważ zabrałem się w końcu za gruby przegląd mojego motocykla (jogo historię opowiem w innym dziale, pomyślałem że podzielę się z wami swoimi zmaganiami.
Zacznę od tylnego wahacza, bo jego elementy poddałem lekkiej modernizacji.
Oczywiście został wyrwany z ramy i dokładnie umyty. Sprawdziłem co się dzieje w łożyskach. Od ostatniego przeglądu, który zrobiłem chyba cztery lata temu, nic złego z łożyskami się nie stało. Uszczelniacze nie puściły wody i wszystko gra na 102.
Po umyciu i weryfikacji przystąpiłem do realizacji planu, który opracowałem już dawno temu. Plan przewidywał montaż kalamitek tam gdzie się da. Okazuje się, że poza łożyskiem dolnego mocowania amortyzatora da się praktycznie wszędzie.
Dzisiaj przeprowadziłem pierwszy etap planu. Zamontowałem kalamitki w kiwaczku i "dog bones". Zabawa prosta jak... Wiertło fi5, gwintownik M6 i kalamitki. Trochę oleju do chłodzenia i kobaltowe wiertło weszło w materiał jak w masło. Później gwintowanie otworów i wkręcenie kalamitek z kropelką Loctite'a. Mam nadzieję, że w tym tygodniu przyjdzie smarownica...
Czeka mnie jeszcze wywalenie gaźników do mycia, synchro, zawory, zrobienie smarowania główki ramy, wymiana oleju w lagach... może je rozłożę i wymienię wszystkie śligi i uszczelninia...to zależy w jakim stanie będzie olej zlany z lag. Coś tam po drodze jeszcze wyjdzie jak zwykle. Poniżej kilka zdjęć.
https://photos.app.goo.gl/h33UU6ekR19QKTet8

Dobra... #$%^$& niech mnie ktoś powie jak wrzucić fotki bo mnie jasny ch... trafi. Rozumiem, że te hece przez oszczędność miejsca na serwerze?

Edycja: Dodałem fotki żeby Cię nic jasnego nie trafiło Neo
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpeg 63AAC930-5B2E-4416-8120-9A5FA14D6D23.jpeg (187.1 KB, 322 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg EE4E1A5B-A015-41E8-AA3B-DD52E5145EB6.jpeg (113.6 KB, 323 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg B885DCB0-1E16-400E-B954-34201A08EBDD.jpeg (63.7 KB, 321 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg 979B11BA-3A41-4D46-876D-CF2F7AB7B08E.jpeg (159.2 KB, 324 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg CA322A1D-D4AC-423A-B3F7-1D8B969BC370.jpeg (70.4 KB, 319 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg E9931F01-1DBA-44AA-9D14-ED4DF12670E4.jpeg (145.9 KB, 321 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg 43220349-A681-45B8-B42C-D9D255761C78.jpeg (128.4 KB, 321 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Neo : 16.03.2020 o 18:56 Powód: Dodałem fotki żeby Cię nic jasnego nie trafiło ;)
Ryży Koń jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2020, 18:33   #2
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,686
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 9 godz 35 min 38 s
Domyślnie

Kurde, fajne to.

Ale gdzie wieczory spędzone na rozkręcaniu wahacza i kiwaczki, mycie wałeczków łożysk i smarowanie ich?
Gdzie browar wypity po pracy i satysfakcja ze złożenia spowortem sprzęta podczas kontemplacji każdej rysy nabytej przez poprzedni sezon?

Tu to kurde cyk myk i wszystko przesmarowane
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
2025: Ekwipunek Załogi Gogurka
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2020, 21:16   #3
Afro_BAU
Był Fafruk- jest po ludzku


Zarejestrowany: Apr 2015
Miasto: Augustów
Posty: 477
Motocykl: RD04
Afro_BAU jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 23 godz 23 min 47 s
Domyślnie

I tak jak nie rozkręcisz to nie będziesz widzieć czy uszczelniacze nie puszczają i ruda nie buszuje. Chyba że nawalisz tyle smaru, że pójdzie przez nie wierzchem
__________________
Nie oglądaj się za siebie bo ci z przodu ktoś zajebie.
Afro_BAU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2020, 21:48   #4
RAVkopytko
 
RAVkopytko's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Kamieniec Wrocławski
Posty: 3,132
Motocykl: XT660Z-konik garbusek
Przebieg: Ł
RAVkopytko jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 1 godz 11 min 38 s
Domyślnie

Ryży,też kiedyś takie cuda zrobiłem w NX650
__________________
Stary nick: Raviking GSM 505044743
Żądam przywrócenia formuły "starego" Forum AfricaTwin......
RAVkopytko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.03.2020, 07:56   #5
Ryży Koń


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Ryży Koń jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 54 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Afro_BAU Zobacz post
I tak jak nie rozkręcisz to nie będziesz widzieć czy uszczelniacze nie puszczają i ruda nie buszuje. Chyba że nawalisz tyle smaru, że pójdzie przez nie wierzchem
No właśnie o to chodzi w tym patencie żeby bokami wychodziło. Robisz 1500km w deszczu, lub lekko podtapiasz sprzęt? Wracasz do domu i ładujesz smar. Cały syf i emulsja zostaną wypchnięte.

Po tych kilku sezonach jak rozbierałem zawias to było czysto, ale ja nie topię motocykla w błocie. Problem z tymi łożyskami polega na tym, że one się prawie nie obracają i nie miesza się smar. Do tego dochodzi jeszcze zdolność smaru do odtworzenia powłoki. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale jest to problem w takich węzłach jak w tym przypadku. Spore naciski a małe (praktycznie brak) obroty. Kiedyś z kolegą doktoryzowaliśmy się ze smarów i szukaliśmy czegoś lepszego niż smar do łożysk... nie znaleźliśmy nic lepszego. Zastanawialiśmy się nad smarami z dużą domieszką dwusiarczku molibdenu, czyli popularnymi graficiakami. Kombinowałem ze smarem, którego w robocie używamy do smarowania podwozi i napędu klap/slotów w samolotach. Smar jest super i zachowuje się stabilnie w szerokim zakresie temperatur... Też nie do końca pasuje. Dlatego pozostaję przy zwykłym smarze do łożysk.

Przesmarowanie zawiasu ze dwa, trzy razy w sezonie będzie najlepszym rozwiązaniem.
Ryży Koń jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.03.2020, 07:57   #6
Ryży Koń


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Ryży Koń jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 54 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAVkopytko Zobacz post
Ryży,też kiedyś takie cuda zrobiłem w NX650
W starych motocyklach to była praktycznie norma. Nie rozumiem dlaczego z tego zrezygnowali.
Ryży Koń jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.03.2020, 08:12   #7
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,129
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 godz 39 min 49 s
Domyślnie

Stare motocykle projektowali inżynierowie a nie chytrzy księgowi, których jednym celem jest duży zysk.
Mam u siebie w Tenerce takie kalamitki i sam dorobiłem jeszcze dwie dodatkowe po ostaniej wymianie łożysk i tulejek. Jeżdżę tylko po krzaczoarch, jakbym regularnie nie pchał w nie smaru to łożyska musiałbym robić pewnie co drugi sezon. Smarować , smarować, dużo i często porządnym smarem.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.03.2020, 20:02   #8
Cassini


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Cassini jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
Domyślnie

Mogę polecić dobry smar do takich zastosowań i łożysk wszelakich.
Smar nie jest tani ale to wydatek na kilka lat a ten smar nie starzeje się jak zwykłe smary.

https://www.eoleje.pl/shell-gadus-s5...pak-04kg-p2334
Cassini jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.03.2020, 21:43   #9
Ryży Koń


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Ryży Koń jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 54 min 22 s
Domyślnie

Drogi szczególnie też nie jest. Problem w tym, że ja nie potrzebuję smaru na lata. Ja potrzebuję nawet cztery razy w sezonie dostarczyć do łożysk nowy smar :-)
Ryży Koń jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
check engine Dario NAT - Warsztat 63 15.07.2024 20:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.