|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
16.03.2020, 17:04 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Online: 18 godz 54 min 22 s
|
C check mojej Afryki
Siostry i bracia zjednoczeni w Afryce.
Ponieważ zabrałem się w końcu za gruby przegląd mojego motocykla (jogo historię opowiem w innym dziale, pomyślałem że podzielę się z wami swoimi zmaganiami. Zacznę od tylnego wahacza, bo jego elementy poddałem lekkiej modernizacji. Oczywiście został wyrwany z ramy i dokładnie umyty. Sprawdziłem co się dzieje w łożyskach. Od ostatniego przeglądu, który zrobiłem chyba cztery lata temu, nic złego z łożyskami się nie stało. Uszczelniacze nie puściły wody i wszystko gra na 102. Po umyciu i weryfikacji przystąpiłem do realizacji planu, który opracowałem już dawno temu. Plan przewidywał montaż kalamitek tam gdzie się da. Okazuje się, że poza łożyskiem dolnego mocowania amortyzatora da się praktycznie wszędzie. Dzisiaj przeprowadziłem pierwszy etap planu. Zamontowałem kalamitki w kiwaczku i "dog bones". Zabawa prosta jak... Wiertło fi5, gwintownik M6 i kalamitki. Trochę oleju do chłodzenia i kobaltowe wiertło weszło w materiał jak w masło. Później gwintowanie otworów i wkręcenie kalamitek z kropelką Loctite'a. Mam nadzieję, że w tym tygodniu przyjdzie smarownica... Czeka mnie jeszcze wywalenie gaźników do mycia, synchro, zawory, zrobienie smarowania główki ramy, wymiana oleju w lagach... może je rozłożę i wymienię wszystkie śligi i uszczelninia...to zależy w jakim stanie będzie olej zlany z lag. Coś tam po drodze jeszcze wyjdzie jak zwykle. Poniżej kilka zdjęć. https://photos.app.goo.gl/h33UU6ekR19QKTet8 Dobra... #$%^$& niech mnie ktoś powie jak wrzucić fotki bo mnie jasny ch... trafi. Rozumiem, że te hece przez oszczędność miejsca na serwerze? Edycja: Dodałem fotki żeby Cię nic jasnego nie trafiło Neo Ostatnio edytowane przez Neo : 16.03.2020 o 18:56 Powód: Dodałem fotki żeby Cię nic jasnego nie trafiło ;) |
16.03.2020, 18:33 | #2 |
Kurde, fajne to.
Ale gdzie wieczory spędzone na rozkręcaniu wahacza i kiwaczki, mycie wałeczków łożysk i smarowanie ich? Gdzie browar wypity po pracy i satysfakcja ze złożenia spowortem sprzęta podczas kontemplacji każdej rysy nabytej przez poprzedni sezon? Tu to kurde cyk myk i wszystko przesmarowane
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka |
|
16.03.2020, 21:16 | #3 |
Był Fafruk- jest po ludzku
Zarejestrowany: Apr 2015
Miasto: Augustów
Posty: 477
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 5 dni 23 godz 23 min 47 s
|
I tak jak nie rozkręcisz to nie będziesz widzieć czy uszczelniacze nie puszczają i ruda nie buszuje. Chyba że nawalisz tyle smaru, że pójdzie przez nie wierzchem
__________________
Nie oglądaj się za siebie bo ci z przodu ktoś zajebie. |
16.03.2020, 21:48 | #4 |
Ryży,też kiedyś takie cuda zrobiłem w NX650
__________________
Stary nick: Raviking GSM 505044743 Żądam przywrócenia formuły "starego" Forum AfricaTwin...... |
|
17.03.2020, 07:56 | #5 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Online: 18 godz 54 min 22 s
|
Cytat:
Po tych kilku sezonach jak rozbierałem zawias to było czysto, ale ja nie topię motocykla w błocie. Problem z tymi łożyskami polega na tym, że one się prawie nie obracają i nie miesza się smar. Do tego dochodzi jeszcze zdolność smaru do odtworzenia powłoki. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale jest to problem w takich węzłach jak w tym przypadku. Spore naciski a małe (praktycznie brak) obroty. Kiedyś z kolegą doktoryzowaliśmy się ze smarów i szukaliśmy czegoś lepszego niż smar do łożysk... nie znaleźliśmy nic lepszego. Zastanawialiśmy się nad smarami z dużą domieszką dwusiarczku molibdenu, czyli popularnymi graficiakami. Kombinowałem ze smarem, którego w robocie używamy do smarowania podwozi i napędu klap/slotów w samolotach. Smar jest super i zachowuje się stabilnie w szerokim zakresie temperatur... Też nie do końca pasuje. Dlatego pozostaję przy zwykłym smarze do łożysk. Przesmarowanie zawiasu ze dwa, trzy razy w sezonie będzie najlepszym rozwiązaniem. |
|
17.03.2020, 07:57 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Online: 18 godz 54 min 22 s
|
|
17.03.2020, 08:12 | #7 |
Zakonserwowany
|
Stare motocykle projektowali inżynierowie a nie chytrzy księgowi, których jednym celem jest duży zysk.
Mam u siebie w Tenerce takie kalamitki i sam dorobiłem jeszcze dwie dodatkowe po ostaniej wymianie łożysk i tulejek. Jeżdżę tylko po krzaczoarch, jakbym regularnie nie pchał w nie smaru to łożyska musiałbym robić pewnie co drugi sezon. Smarować , smarować, dużo i często porządnym smarem.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
20.03.2020, 20:02 | #8 |
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
|
Mogę polecić dobry smar do takich zastosowań i łożysk wszelakich.
Smar nie jest tani ale to wydatek na kilka lat a ten smar nie starzeje się jak zwykłe smary. https://www.eoleje.pl/shell-gadus-s5...pak-04kg-p2334 |
20.03.2020, 21:43 | #9 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Online: 18 godz 54 min 22 s
|
Drogi szczególnie też nie jest. Problem w tym, że ja nie potrzebuję smaru na lata. Ja potrzebuję nawet cztery razy w sezonie dostarczyć do łożysk nowy smar :-)
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
check engine | Dario | NAT - Warsztat | 63 | 15.07.2024 20:27 |