|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31.03.2020, 21:37 | #1 |
Tomaj
|
Lagi RD07
Witam Panów.
Czy ktoś z Was może się na ten temat wypowiedzieć. Obiecałem sobie, że w tym roku sprawdzę co to jest. Otóż przy np. wprowadzaniu motocyklu do garażu muszę przejechać próg o wysokości 4 cm. Zawsze jak ręcznie wpychałem moto wyczułem delikatne bardzo pukniecie(nie wiem czy za mocnego słowa nie użyłem). Pomyślałem sobie, że pewnie powoli się kończy łożysko główki ramy. Dziś podwiesiłem za ramę przód motocykla. Łożyska nie mają żadnych luzów, kierownica nie wraca do ustawienia środkowego itd – łożysko główki ramy sprawne. Ale…..znalazłem coś innego. Potwierdźcie proszę czy u Was też tak jest, a może to normalne. Moto uniesione, koło przednie jakieś 5 cm nad podłogą. Chwytając oburącz koło i próbując dźwignąć je do góry wyczuwa się luz (tylko w kierunku osi lagi – nie na boki). Wydaje mi się że to właśnie to delikatne puknięcie. Zaznaczyłem to na zdjęciu. Trzeba użyć trochę siły i po wybraniu 4-5mm dopiero jest opór. Dodam że z jakieś dwa lata temu wymieniałem olej itd. I to już było. Dziś dla świętego spokoju wyciągłem sprężyny z lag i pomierzyłem. Do limitów serwisowych brakuje im jeszcze, że ho ho. Włożyłem z powrotem, nabiłem ciśnienie do 0,4 Bara i zostawiłem. Czy to jest normalna praca lagi? |
31.03.2020, 21:54 | #2 |
Rozebranie lag, ocena bebechów to pół godziny roboty.
Zacznij od zluzowania (nie wykręcaj) śruby od dołu lag. |
|
31.03.2020, 21:54 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Giżycko
Posty: 165
Motocykl: XRV 750 Africa Twin
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 38 min 9 s
|
U mnie takie puknięcia skończyły się po wymianie panewek w lagach.
|
31.03.2020, 22:02 | #4 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Jak jest koło w powietrzu to spręzyna ma luz? Ściągnij korek lagi i sprawdź ile sprężynie brakuje do końca rury oraz ile wkręca się korek lagi i powinien wyjść wynik w okolicach 5mm
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
31.03.2020, 22:22 | #5 | |
Tomaj
|
Cytat:
Sprężyna wystaje poza rurę. Korek muszę przycisnąć żeby w ogóle wkręcić... To też nie jest tak, że ten skok 4-5mm jest całkiem swobodny, po prostu idzie to wyczuć. Ostatnio edytowane przez ziutek2002 : 31.03.2020 o 22:27 |
|
01.04.2020, 23:40 | #6 |
Tomaj
|
Dziś nagrałem filmik jak to wygląda. Zmierzyłem dokładnie, obie lagi pracują w zakresie nie jak podałem wyżej 4-5mm tylko dokładnie 2,3mm:
https://www.youtube.com/watch?v=Pjv7DiKMiyM Na razie nic nie rozbieram, muszę porównać z inną Afryką.... |
03.04.2020, 12:29 | #7 | |
Moderator
|
Cytat:
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
03.04.2020, 13:33 | #8 | |
Moderator
|
Cytat:
Ziutek – przeszukaj forum. Nie jesteś pierwszy i nie ostatni w temacie stukających lag. Kilka rozwiązań na FAT znajdziesz. Ja ze swojej strony dodam kilka sowich wniosków. Lagi między 4 a 7 i 7a,b,c,d… są w całości wymienne, ale w całości. Podobnie jest jeżeli chodzi o rurę górną – są identyczne od 90 do 2003 roku. Dolna obudowa ma spust oleju (z tyłu na dole) w starszych modelach w 7abcd nie ma. Co do wnętrza to są różnice – są różnej długości sprężyny. W 4 są sumarycznie dłuższe o 1,5 mm niż w 7, 7abcd. W 4 – 55,2 mm i 578,7 mm = 633,9 mm. W 7, 7abcd… - 68,3 mm i 564,1 mm = 632,4 mm. Także są innej długości tulejki między sprężynami. Dodatkowo w 4 i 7 są korki umożliwiające dopompowanie lagi. Jest jeszcze sprężyna na dumping rodzie na dole całkowicie – niestety limit serwisowy nie jest podany oraz nie można jej już kupić nowej – zostały 2 sztuki w Japonii i nie chcieli mi sprzedać już w zeszłym roku, może się to zmieni i może naprodukują podobnie jak to miało miejsce w kwestii wałków zdawczych. A teraz co do stukania. Są to moje spostrzeżenia. 1) Wkurzające stuki pojawiają się przy dekompresji czyli przy zjeżdżaniu z np. krawężnika a nie przy kompresji, 2) Czasami pomaga wymiana panewek ślizgowych. W pierwszej mojej 4 po wymianie panewek jak ręką odjął – ustały całkowicie stuki, 3) Czasami wymiana panewek nic nie daje. Wtedy można dopompować i to może pomóc. 4) Wszystko może ładnie wyglądać – sprężyny mogą trzymać limit, nic nie jest powycierane, panewki nowe ASO a i tak stuka. 5) Kiedyś po pomierzeniu wszystkiego i pełnym serwisie lag ciągle mi stukało. Zwróciłem się do firmy Tecrol po poradę. Stwierdzili, że wiedzą co jest. Że winny jest zawór dolny w górnej rurze – taki plastikowy w ladze górnej (na zdjęciu). Ustaliliśmy, że sprawdzimy czy ich pomysł naprawę jest skuteczny. Zaproponowali rozwalcowanie górnej lagi i zastąpienie zaworu fabrycznego ich rozwiązaniem – zamontowali taką bardzo długą plastikową sztycę z pierścieniem (na zdjęciu). Nic nie pomogło - było jeszcze gorzej. Po nieudanym eksperymencie powróciliśmy do oryginału. 6) Czasami pomaga wymiana górnej rury na nową. 7) Coś musi nie trzymać limitu, nie ma siły. Jednak niebezpieczne to raczej nie jest – to raczej wkurzająca uszy niedogodność. 8) Wg. mnie lagi od 7abcd stukają rzadziej. Tyle moich wniosków i obserwacji.
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. Ostatnio edytowane przez wierny : 03.04.2020 o 17:21 |
|
03.04.2020, 13:44 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
A może jakaś opcja, że to stuka sprężyna o ściankę lagi?
Gdzieś widziałem na sprężynie coś w stylu koszulki termokurczliwej co kawałek. Dzięki temu sprężyna podczas uderzenia o ściankę lagi nie wydawała metalicznego dźwięku. Nie wyjaśnia to samego luzu, ale jak jest jakiś luz i sprężyna się luzuje to przy ponownej kompresji wygina się w banan i uderza o ściankę lagi Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
03.04.2020, 13:49 | #10 | |
Moderator
|
Cytat:
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Cieknące lagi | greszczyn | NAT - Warsztat | 262 | 14.10.2022 20:11 |
Lagi | vtwin90 | Rama, zawieszenia, napęd | 7 | 09.12.2018 23:11 |
Sprężyny Zaworowe z auta w lagi - RD07 jakie?? | marecki999 | Rama, zawieszenia, napęd | 14 | 26.11.2017 06:35 |