|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11.05.2020, 14:14 | #1 |
wolny strzelec
|
Termostat, ale nie zjedzony. W czym problem?
Witam.
Zająłem się wzmiana termostatu, ponieważ od jakiegoś czasu na wskaźniku temperatury nie dźwiga się strzałka. Chyba ze stoję długo na światłach, wtedy dochodzi do polowy. Wniosek mógł być jeden. Termostat. Jako ze ja jeszcze go nie zmieniałem, a mam Hondę już 8 lat, myślałem ze zjadło termostat. Ale tak nie jest. Jest w pozycji zamkniętej. Wygląda on tak: Francuski : Calorstat , 82 st, n-1,v 2306. Kto jest winny? Gdzie szukać? PS: zrobiłem test z wrzątkiem. Nie ruszył się nawet na milimetr. Ale w takim razie powinienem mieć zawsze za dużą temperaturę a nie za niska.
__________________
Bo do niektorych rzeczy trzeba dorosnac,a do innych jest sie juz po prostu za starym. Ostatnio edytowane przez betu : 11.05.2020 o 14:38 |
11.05.2020, 17:46 | #2 |
Po pierwsze to usuń ten zaworek z małego otworka to jest termostat przeznaczony do układu z małym obiegiem którego w Afryce nie ma. Zobacz jak daleko silnika jest termostat i jak niby temperatura płynu ma dochodzić do niego oraz czujnika temperatury jeśli całkowicie blokuje przepływ?
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
|
11.05.2020, 18:45 | #3 |
wolny strzelec
|
Myślę że usuwanie tego zaworka nie ma już sensu. Tego termostatu nie będę już zakładał.
A co do odległości od silnika, to jest w takim samym miejscu jak i w innych afrykach. Mnie zastanawia jak "przelatałem" tyle gorących dni na zamkniętym termostacie i nic się złego nie stało.
__________________
Bo do niektorych rzeczy trzeba dorosnac,a do innych jest sie juz po prostu za starym. |
11.05.2020, 18:52 | #4 |
Bez drożnego otworka wskaźnik nie pokaże prawidłowo temperatury, po prostu jak Ci woda uwięziona w cylindrach zaczynała wrzeć to się przemieszała i wtedy temperatura dochodziła do termostatu może się nawet otwierał on potrzebuje na to chwilę czasu.
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
|
11.05.2020, 19:03 | #5 |
wolny strzelec
|
Włożyłem termostat do wrzątku i leżał tam parę minut. Bez efektu. Być może jeszcze w zeszłego lato jakoś działał. Kto wie. Ale z tym zaworkiem to dla mnie zagadka.
__________________
Bo do niektorych rzeczy trzeba dorosnac,a do innych jest sie juz po prostu za starym. |
11.05.2020, 19:35 | #6 |
Wszystko jest nowe tylko raz.
Kup kolejny i zamelduj o postępach
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
11.05.2020, 19:50 | #7 |
wolny strzelec
|
Tak właśnie zrobię, ale mój lekko analityczny łeb chciałby wiedzieć jak do tego doszło.
__________________
Bo do niektorych rzeczy trzeba dorosnac,a do innych jest sie juz po prostu za starym. |
11.05.2020, 22:59 | #8 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
Kupiłem teraz oryginał. Zarówno on jak i zamiennik koreański otwiera się po kilkunastu sekundach we wrzątku. Kup porządny, ja preferuję oryginały, a problem zniknie. To bardzo ważna część i upierdliwa w naprawie w trasie. Wiem bo robiłem w Rosji na parkingu.
__________________
:O |
28.03.2021, 20:54 | #9 |
Kupiłem termostat dedykowany do XRV MotoRad. Ma zaworek więc teoria, że trzeba usuwać może nie jest najwłaściwsza? Wczesniej zalozylem od Tico i momentalnie w korku wskazówka szła do góry aż do włączenia wentylatora. Ktoś miał do czynienia z termostatem ze zdjęcia?
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
|
28.03.2021, 22:37 | #10 | |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,280
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 2 dni 22 godz 33 min 33 s
|
Cytat:
Ten zaworek jest tylko do odpowietrzenia krótkiego układu i ma tam zostać, bo inaczej krótki obieg jest nieszczelny i dłużej silnik się nagrzewa. Wiem, w niektórych termostatach nie ma tego zaworka i po prostu mała ilość krótkiego obiegu idzie na długi i działa jako odpowietrzenie, ale po co wypuszczać ciepłą wodę z silnika który dopiero się nagrzewa? Ponawiam więc pytanie., Czy Afryka serio nie ma krótkiego obiegu?
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zjedzony termostat. | Mat | Układ chlodzenia | 19 | 15.09.2019 21:38 |
Termostat od Transalpa | Klepo | Układ chlodzenia | 2 | 15.09.2011 01:14 |
Termostat - tym razem nie o korkach i grzaniu | ramires | Układ chlodzenia | 15 | 15.07.2009 12:53 |