Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.11.2020, 11:21   #1
jamarjan
 
jamarjan's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2017
Miasto: Wawa
Posty: 146
Motocykl: RD04
Przebieg: gruby
jamarjan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 13 godz 34 min 19 s
Domyślnie Pompa FACET ale nie do afryki

Panowie, w oldtimerze chcę zastąpić gruszkę primera pompką elektryczną.
Skłaniam się do tego z 2 powodów:
1. żeby nie trzeba było maski z podnosić i macać gruchy ;-) tylko elegancko z kabiny guziczek
2. w razie awarii oryginalnej mechanicznej pompy paliwa przełączam na elektryka i jade dalej

Tchnięty afrykańskimi doświadczeniami chcę założyć pompe FACET POSIFLO 60104
https://allegro.pl/oferta/uniwersaln...2-v-8319917011

Part Number: 60104
Kit Number:
Type: Posi-Flo
Volts: 12
Max/Min: 4.0 - 1.5
GPH: 23
Positive Lead: n/a
Negative Lead: Ring
Fuel Filter Fitting: 1/8 - 27 NPTF
Lift Min: 36"
Check Valve: N
Positive Shut Off Valve: N
Internal Fuel Filter: n/a
Stainless Steel: N

Parametry pompy są wystarczające. Wiem że pompa nie ma zaworka zwrotnego. Ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć info jak pompa się zachowuje bez zasilania. Czy zawsze ma stan "normanie otwarta"? Tzn czy jeśli nie będzie podawane zasilanie/pompa elektryczna nie będzie pracowała, to nie odetnie dopływu paliwa do pompy mechanicznej?

Pamięta ktoś? A może ma w garażu na półce i dałby radę sprawdzić?
jamarjan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2020, 13:01   #2
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,054
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 3 dni 19 godz 3 min 43 s
Domyślnie

z tego co wiem te FACET przepuszczaja paliwo nie pracujac. pytanie w jakim stopniu... czy jest to saczenie sie czy pelne full otwarcie. tylko organoleptycznie mozna sprawdzic.
spotykalem sie z opisem zastosowania tego modelu w boxerach VW od Garbusa po T3. uderz na forum VW i zaatakuj kolege z Bielska Bialej co sie specjalizuje w Ogorkach ( odbudowa, renowacja). kiedys tu czesto bywal bo mial/ma AT. trzymal sie ostro z Lupusem i Wilczyca.

juz Ci robie numer do Niego ( dzieki Beddie)

TOMO BB tel. 797 540 298

na FAT: http://africatwin.com.pl/member.php?u=1154

gdyby nie odbieral nie zrazaj sie i pisz sms. mocno zajety czlowiek.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2020, 18:59   #3
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 574
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 1 godz 5 min 56 s
Domyślnie

jak to takie cuś ,to ma pełen przelot

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2020, 20:04   #4
jamarjan
 
jamarjan's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2017
Miasto: Wawa
Posty: 146
Motocykl: RD04
Przebieg: gruby
jamarjan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 13 godz 34 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Brzeszczot Zobacz post
jak to takie cuś ,to ma pełen przelot
Dzieki za odpowiedz. Ta pompa ktora znalazlem jest troche inna.
Masz na swojej jakies oznaczenia?
jamarjan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2020, 21:22   #5
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 574
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 1 godz 5 min 56 s
Domyślnie

ta kosztowała chyba ze 100 PLN wozimy ją jako zapasową .ale nigdy nie była potrzebna. jak znajdę to wyśle ci link do aukcji. ma 56 l przepływ

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2020, 22:34   #6
jamarjan
 
jamarjan's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2017
Miasto: Wawa
Posty: 146
Motocykl: RD04
Przebieg: gruby
jamarjan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 13 godz 34 min 19 s
Domyślnie

Chyba znalazlem odpowiedz na moje watpliwosci.

I only need an electrical pump to prime my mechanical pump. Can I still pull fuel through a Facet pump when it is off?

It depends on the specific pump. Some Facet pumps are equipped with a positive shut-off valve (also known as an anti-siphon valve), which prevents fuel from being siphoned through the pump. None of the pumps in the Posi-Flo line have a positive shut-off valve, so any of those would be a safe bet for this type of installation.

If you also want to be able to run the car on the electrical pump, then you need to check your chosen pump.

Info znalazlem tu:
https://www.pegasusautoracing.com/do...ocID=TECH00150
jamarjan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Uniwersalna pompa Facet maciekbreak Uklad paliwowy i wydechowy 5 22.10.2017 15:49
pompa facet szynszyll Uklad paliwowy i wydechowy 35 22.03.2017 10:59
Pompa paliwa facet kermit1 Wszystko dla Afryki 16 13.05.2016 11:38
Pompa paliwowa FACET. e200g_ Uklad paliwowy i wydechowy 98 06.06.2014 23:47
Rd03 - pompa Facet problem chomik Uklad paliwowy i wydechowy 14 27.07.2012 23:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.