|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
18.05.2022, 22:53 | #1 |
Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 12
Motocykl: ATAS 2021 DCT
Online: 20 godz 4 s
|
Olejarka Lubrixa w CRF 1100 z DCT_co z czujnikiem luzu?
Dzień dobry, cześć!
Dostałem w prezencie polską olejarką Lubrixa z centralka starującą (zdjecie zestawu poniżej). Generalnie instrukcja jest dość przejrzysta i nie widziałbym problemu w montażu w przypadku klasycznego czujnika biegu jałowego. Problem (lub wyzwanie?) pojawia się z podpięciem przewodu do czujnika biegu neutralnego w DCT - posiadam ATAS CRF1100 z taką właśnie skrzynią. W Internecie wyczytałem, że da się znaleźć pin odpowiedzialny za włączenie N w prawej manetce (przykład z Hondy NC750 z DCT). Zdaję sobie sprawę, że podczas stania na światłach i jednoczesnym automatycznym wysprzęgleniu (bez wrzucania przyciskiem na N) olejarka będzie podawać olej. bo nie dostaje właśnie na to konkretne miejsce w którejś kostce napięcia. Mam problem ze znalezieniem miejsca, w które mógłbym się wpiąć jako czujnik luzu, czyli miejsce, w którym pojawia się napięcie (lub właśnie znika?) w przypadku ustawienia manualnie N/po odpaleniu silnika - tak, żeby podczas rozgrzewania silnika nie brudzić np. kostki... Być może ktoś przerabiał temat. Oczywiście, można co światła/co rozgrzewanie silnika wyłączać olejarkę. Niemniej, szukam na razie możliwie optymalnego rozwiązania. Wklejam obrazki od producenta. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam! |
19.05.2022, 08:49 | #2 |
Daj sobie spokój z tym czujnikiem luzu.
Nigdy nie było mi to potrzebne a koleś od lubrixy na pewno dozuje jak moja olejarka kiedyś bo kopiował idee i ustawienia mojego urządzenia - to jest pomijalny i niepotrzebny bajer.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
19.05.2022, 09:19 | #3 |
Podepnij tam czujnik bocznej stopki, a na kosie będziesz mógł palić silnik bez smarowania, na centralce ze smarowaniem...
|
|
21.05.2022, 14:12 | #4 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Ruda Śląska
Posty: 180
Motocykl: CRF 1100
Online: 4 dni 2 godz 6 min 0
|
też nad tym myślałem ostatecznie wygrał czujnik stopki bocznej aczkolwiek podłączyłem swój mikro przełącznik. działa od 13 tys km. gdyby nie czerwony kolor izolacji nie do zobaczenia
pozdrawiam Marcin Jan
__________________
Pozdrawiam Marcin Jan Mistrz prostej spod świateł |
23.05.2022, 00:25 | #5 |
Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 12
Motocykl: ATAS 2021 DCT
Online: 20 godz 4 s
|
Przede wszystkim dzięki wielkie za odpowiedzi!
Myślałem, że po prostu będą ją wyłączał na rozgrzewanie silnika, ale widać są rozwiązania. Dzięki! Czy dobrze rozumiem: Na przewód, który podłącza się do czujnika N, podłączyłeś mikro włącznik? Wydaje mi się, czy na końcu czerwonej końcówki widzę taki mały "pipek" typu przycisk resetu w laptopie? Czy do przewodu N olejarki podłączyłeś czujnik stopki bocznej, czyli wpiąłeś się do + tego czujnika? Wolę zapytać, zanim wedrę się do oryginalnej onstalacji |
23.05.2022, 18:16 | #6 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Ruda Śląska
Posty: 180
Motocykl: CRF 1100
Online: 4 dni 2 godz 6 min 0
|
nie chciałem nic grzebać przy oryginalnej instalacji. Nie mam nic wpięte w kable które biegną od ori czujnika stopkii do silnika. Po prostu przykleiłem taki microseitch. Który rozłącza obwód "emulując" sygnał luzu. będę w garażu to sprawdzę dokładnie bo dwa razy zmieniłem schemat i już trochę nie pamiętam czy jednak nie rozłącza samej pompki przez przekaźnik. https://allegro.pl/oferta/wodoodporn...270-9521079619
pozdrawiam Marcin Jan
__________________
Pozdrawiam Marcin Jan Mistrz prostej spod świateł |
24.05.2022, 01:34 | #7 | |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Ballynahinch (Irlandia Płn) / Częstochowa
Posty: 630
Motocykl: CRF1100L AS
Przebieg: 7500 km
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 21 godz 47 min 42 s
|
Cytat:
Przy stopce to musi być całkowicie szczelne inaczej będą niespodzianki. |
|
24.05.2022, 12:05 | #8 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 432
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
Online: 1 tydzień 4 dni 6 godz 12 min 13 s
|
A czy przypadkiem nie wyprodukował ktoś jakiś olejarek które bazują na wibracjach ?
Czyli nie związanych z elektryką moto ? |
24.05.2022, 12:14 | #9 |
Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,125
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Scottoiler wyprodukowal, sprzet ma akcelerometr - olejarka wie kiedy moto stoi, a kiedy jedzie. Mam to w swojej afryce od nowosci, bardzo fajnie dziala, z tym ze kosztuje sporo zlota. Za to nie ma zadnego ciecia instalacji czy szukania podcisnienia, trzeba tylko podlaczyc bezposrednio zasilanie pod akumulator.
|
24.05.2022, 13:35 | #10 | |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Ruda Śląska
Posty: 180
Motocykl: CRF 1100
Online: 4 dni 2 godz 6 min 0
|
Cytat:
Nie wiem jak to może wpłynąć nawet jeśli zamkonie na działanie instalacji motocykla. Jeśli już coś miało świrować to sterownik albo pompka który z akumulatora ma zasilenie przez przekaźnik i bezpieczniki. pozdrawiam Marcin Jan
__________________
Pozdrawiam Marcin Jan Mistrz prostej spod świateł |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olejarka od majfrendów | Ocet | Wszystko dla Afryki | 49 | 17.04.2022 23:16 |
Elektroniczna olejarka łańcucha Lubrixa | Mariusz S | Regularne czynności serwisowe | 25 | 07.09.2020 15:31 |
olejarka łańcucha:) | Jacek12-j1 | Wszystko dla Afryki | 11 | 30.06.2014 21:15 |
problem z czujnikiem sprzęgła i kontrolką luzu.. | rambo | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 17.06.2011 12:39 |