![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku
![]() |
Wygląd
![]() |
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Posty: 6
Motocykl: RD03
![]() Online: 3 godz 32 min 45 s
|
![]()
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Piszę do Was z bardzo prostą sprawą. Jak uruchomić moją Afrykę RD07A po 4 latach odpoczynku ? Zrobiłem tak , wymieniłem paliwo, sprawdziłem świece , sprawdziłem pompę paliwa. Ogólnie to mam wrażenie że problem leży w paliwie. Mimo że pompa pracuje to nie idzie na gaźniki. Proszę o jakieś rady bo już mi ręce opadają ( miało być tak przyjemnie ) a tu tak pod górkę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zelektryzowany
![]() |
![]()
Odłącz przewód od pomy do gaźników.
Sprawdź czy paliwo leci (uważając na łatwopalne opary benzyny). Możesz wężyk od paliwa wrzucić do butelki pet. Zrób to na zewnątrz garażu. Możesz wlać strzykawką paliwo do cylindra. Powinien zagadać. Jak zagada, to trzeba rwać gaźniki i zobaczyć co w środku odparowało i zatkało dysze... Ostatnio edytowane przez Artek : 29.03.2025 o 13:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Spróbuj psiknąć jakimś Motostartem do gaźnika, ale wszystko po sprawdzeniu czy rzeczywiście paliwo dochodzi do gaźnika. Ja bym także spuścił to co w gaźniku przez śrubkę spustową, bo jak tam stało 4 lata to woda została a nie paliwo.
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,969
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 11 godz 34 min 36 s
|
![]()
Zastana dysza/pływak... gaźnik do wyciągnięcia na 200%. Przynajmniej czyszczenie komór pływakowych Cię czeka.
Ożywiłem takie gaźniki u siebie niedawno.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 365
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
![]() Online: 1 tydzień 12 godz 21 min 7 s
|
![]()
Jak wyżej , gaźniki do czyszczenia tak czy owak. Możesz puknąć w nie bo jeśli się nie napełniają to zaworki przycięte. Samo uruchomienie wykonał bym przez demontaż filtra powietrza i podanie tam samo startu
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje. https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Posty: 6
Motocykl: RD03
![]() Online: 3 godz 32 min 45 s
|
![]()
zabieram się do roboty i jak będę miał problemy to będę się odzywał
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
nowe zaworki iglicowe juz sobie mozesz zamowic bo te co sa i tak ida do smieci
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Z doświadczenia wiem, że po takim okresie lepiej od razu w ultradźwięki i tak, jak przedmówca wspomniał - nove zaworki. Sprawdź również, czy membrany nie popękały.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Administrator
![]() |
![]()
Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia? Żeby wyelimonować problem z paliwem to jak wspomniano samostart lub ostatecznie plakiem pśiknij podczas kręcenia. Jak zapali to potem zalej gażniki/komory pływakowe benzyną ja zapali i zgaśnie po wypaleniu paliwa to sprawdź czy na pewno pompka podaje. Jeśli ktoś jeździł i postawił to benzyna odparowała a wtedy pływaki opadają i zaworki są otwarte, jeśli by się przycięły to w otwartej pozycji a nie zamkniętej. Nie ma co się doszukiwać za bardzo , od stania Afryka się nie zepsuła , gaźniki nie zapchały kurzem , to nie 2t żeby olej zapychał kanaliki. Możesz jeszcze odkręcić spusty z komór pływakowych w czasie kręcenia i zobaczysz czy na pewno pompka ci podaje do gaźników skoro ją sprawdzałeś ( tylko jak ją sprawdzałeś bo nie napisałeś) Jeśli twierdzisz że masz iskrę i podasz paliwo to musi zapalić. Zacznij od samostartu.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() |
![]() Cytat:
p.s. pierwsza z brzegu fotka z mojego archiwum - Mikuni z XTZ750, ktora raczej nie jest dwusuwowa. nie policze ile tego przerobilem. kilka dni temu oddalem XV535 chodzaca tylko na ssaniu. powod? zatkany układ wolnych i srednich na obu garach. motor zostawiony z paliwem na kilka lat w garazu. itd. itp. sporo tego bylo.
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 30.03.2025 o 09:12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Merino - koszulki z długim rękawem - zapisy lista wstępna. | Emek | Dział Producentów i Dostawców | 67 | 24.08.2017 09:58 |
Akumuloator sie rozladowywuje po dluzszym postoju. | Tymon | Układ elektryczny i zapłonowy | 25 | 23.07.2015 21:39 |
wysokie obroty po dluzszym postoju | kkk | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 09.06.2009 07:40 |