|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25.04.2008, 12:59 | #1 |
...już nie taki świeży
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
Apetyt na olej
You!!
Pany, proszę o doractwo. Po reanimacji wałka zdawczego (mysle że się sprawdzi) została mi jedna sprawa do rozgryzienia. Afri mi wp...dala olej. I to dużo zadużo. Przy kupnie zalana była h... wie czym - wymieniłem jak Bozia nakazała na półsyntetyk GPS 10W40 i się zaczeło. Za poradą, przy wymianie zalałem gęściejszym GP 20W40 i niestety niewiele to dało. Powiedzcie jakie mogą byc przyczyny apetytu na olej, jak je rozpoznać i zdiagnozować? Zdrowia. |
25.04.2008, 13:58 | #2 |
Duzo to znaczy ile?
Przyczyny moga byc dwie : 1.uszczelniacze zaworowe 2.brak cisnienia na cylindrach - zuzyte pierścienie i gładzie cylindórw Nic więcej mi nie przychodzi do głowy (wykluczam dramatyczny wyciek oleju z silnika). To pierwsze się objawia tym że jak postawisz motorek po jezdzeniu np na godzine dwie i po tym odpalisz na poczatku pojdzie z rury niebieski dym pozniej go nie bedzie Drugie przy wejsciu na wyższe obroty silnik bedzie przykopcał niebieskim dymem. Moznaby tez zmierzyć cisninie na cylindrach - zastosowac metodę z nalaniem oleum przez otwór swiecy przy drugim pomiarze jak cisninie na cylindrze znacznie wzrosnie to masz problem "gładziowo pierscieniowy". To tyle co ja bym zrobił - jak cos pokręciłem to poprawcie i nie bijcie |
|
25.04.2008, 16:24 | #3 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Jak dużo oleju bierze? Przy uszkodzonych uszczelniaczach będzie też puszczać dymka przy pompowaniu gazem- szczególnie przy odpuszczaniu. Co do próby olejowej to również nie jest takie proste- jeśli silnik jest zdrowy to ciśnienie po wlaniu trochę oleju i tak mocno podskoczy. Trzeba dużo doświadczenia żeby poprawnie zdiagnozować......
__________________
Enduro i ADV |
25.04.2008, 19:34 | #4 |
...już nie taki świeży
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
Jak dużo? Aż wstyd się przyznać, musze ze 100ml na 200-300km dolać zależy jak się jeździ. Wycieku nie ma na pewno. Co do dymków z wydechu to przykopca ale tylko przy pompowaniu gazem i raczej na ciemnawo a nie niebiesko. Innych dymków niezaobserwowałem. A w temacie pomiaru ciśnienia w cylindrach to ile ma być?
|
25.04.2008, 23:18 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wawa West
Posty: 65
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 2 min 43 s
|
Nie wiem jaka jest norma na afrykę ale 3setki na tysiac km jak piszesz to chyba nie jakiś dramat...Mi tyle paliła Dr650 z nalotem ok 50tys km i uważałem to za....no że tak już musi być więc w dalsze trasy brałem butelkę z oleum i dolewałem...myśle że powyzej 500ml/1000km staje sie top uciążliwe i warto zająć się szukaniem i naprawianiem przyczyny. N ie wiem ile km ma twoja czwóreczka, ale myslę że w tym wieku ma juz prawo troszkę sobie golnąć oliwki...takie prawo..
|
26.04.2008, 17:07 | #6 |
mój stary trampek palił 1l/1000 i z czasem się do tego przyzwyczaiłem. Troche to uciążliwe może być i kosztowne ale zaleta jest taka że masz zawsze świeży olej w silniku
|
|
26.04.2008, 17:38 | #7 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Bo byś wlał olej a nie Castrola .
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
26.04.2008, 21:07 | #8 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
eeee tam, ledwo co Ci pali tego oleju a zamęt siejesz.... Jeździj w spokoju i nie szukaj dziury w całym.....................
__________________
Enduro i ADV |
26.04.2008, 22:21 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 787
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 35 min 10 s
|
No to ja Wam powiem że moja babcia co to jej 20 roczek idzie nie bierze nic. Od wymiany do wymiany, a nie wymieniam co 5 tys....
Wyglada na to że powinienem sie cieszyć ! |
26.04.2008, 22:43 | #10 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
W jednym moim moto (suzuki big) to nie tylko nie ubywało, ale nawet przybywało oleju.... Tylko coraz jaśniejszy był i coraz bardziej benzyną śmierdział...............
Ale wierze ze może brać bardzo mało. Ale jak bierze do 0,5 /1000 to też tragedii nie ma.
__________________
Enduro i ADV |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej silnikowy | ltd454 | Regularne czynności serwisowe | 222 | 15.05.2022 21:56 |
olej w prądnicy((( | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 17.02.2014 14:44 |
Olej w airboxie | zbys | Uklad paliwowy i wydechowy | 4 | 02.11.2012 22:52 |
olej do olejarki | bukowski | Wszystko dla Afryki | 10 | 13.07.2010 00:59 |